That Dutchman Posted November 26, 2013 Report Share Posted November 26, 2013 Een monteur van de vriendelijke Forddealer had het er bij mij ook over om de gegevens van een andere Fiesta er in te zetten. Dit had hij al eens gedaan om de CC van zijn vaders Fiesta werkend te krijgen! Nadeel is dat je ook het chassis nummer van een andere auto in de jouwe zet. Alle extras moeten dan exact overeenkomen en je hebt problemen met updates, want de Ford computer zal wel tegensputteren als ie twee keer "dezelfde auto" ziet. Hij zou een andere Fiesta zoeken met dezelfde opties als de mijne, dit duurde erg lang en het bleek dat zijn baas/dealer niet nog meer auto´s op deze manier wilde cloonen. Ik mocht mijn Fiesta daar achterlaten en dan zouden zij het uit gaan zoeken. Leek mij niet zo´n goed idee om hun een blanco cheque te geven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted November 26, 2013 Author Report Share Posted November 26, 2013 Een monteur van de vriendelijke Forddealer had het er bij mij ook over om de gegevens van een andere Fiesta er in te zetten. Dit had hij al eens gedaan om de CC van zijn vaders Fiesta werkend te krijgen! Nadeel is dat je ook het chassis nummer van een andere auto in de jouwe zet. Alle extras moeten dan exact overeenkomen en je hebt problemen met updates, want de Ford computer zal wel tegensputteren als ie twee keer "dezelfde auto" ziet. Hij zou een andere Fiesta zoeken met dezelfde opties als de mijne, dit duurde erg lang en het bleek dat zijn baas/dealer niet nog meer auto´s op deze manier wilde cloonen. Ik mocht mijn Fiesta daar achterlaten en dan zouden zij het uit gaan zoeken. Leek mij niet zo´n goed idee om hun een blanco cheque te geven... Kijk, dat is een stukje interessante informatie. Ik kon er niet achter komen of het zou werken met het bestand van een andere Fiesta. Daardoor durf ik het niet te doen, want als het mis gaat dan kan ik niet terug. Dat alle opties overeen moeten komen had ik ook begrepen. Moet geen groot probleem zijn, mijn auto is "uit voorraad" gekocht, stond daar samen met een hele berg identiek uitgevoerde broertjes/zusjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc37 Posted November 27, 2013 Report Share Posted November 27, 2013 Kijk, dat is een stukje interessante informatie. Ik kon er niet achter komen of het zou werken met het bestand van een andere Fiesta. Daardoor durf ik het niet te doen, want als het mis gaat dan kan ik niet terug. Dat alle opties overeen moeten komen had ik ook begrepen. Moet geen groot probleem zijn, mijn auto is "uit voorraad" gekocht, stond daar samen met een hele berg identiek uitgevoerde broertjes/zusjes. Je zou kunnen kijken naar een schade wagen daar de gegevens uit halen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted November 28, 2013 Author Report Share Posted November 28, 2013 Je zou kunnen kijken naar een schade wagen daar de gegevens uit halen ? Wat bereik ik daarmee? Dat er geen 2 dezelfde Fiesta's qua software rondrijden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
That Dutchman Posted December 1, 2013 Report Share Posted December 1, 2013 Mikkem, bij een Trend zou die bedrading van CC niet aanwezig zijn, weet je heel zeker dat je ze wel hebt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted December 1, 2013 Author Report Share Posted December 1, 2013 Mikkem, als signature heb je dat je een Trend hebt. Ik denk dat dan geen CC werkend te krijgen is omdat je bedrading mist. Zie die website van Nathan om dit te controleren, voordat je geld gaat uitgeven. Bedrading zit er (zie vorige pagina). Link to comment Share on other sites More sharing options...
That Dutchman Posted December 1, 2013 Report Share Posted December 1, 2013 Bedrading zit er (zie vorige pagina). Zo jij bent snel; had mijn berichtje net weer aangepast, na nog eens teruglezen. lol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted December 1, 2013 Author Report Share Posted December 1, 2013 Zo jij bent snel; had mijn berichtje net weer aangepast, na nog eens teruglezen. lol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Posted December 17, 2013 Report Share Posted December 17, 2013 Mike ik weet niet hoever je al bent met je cruise control project, maar ik vond het onderstaande op dit Italiaans Fiesta Forum. Ik heb het even vertaald met google translate, dus let niet op de taalfouten: "Helaas kon ik geen screenshots of foto's te maken, maar ik melden wat ik me herinner uit het geheugen Allereerst vertellen dat ze dienen zowel de Ford software: de toepassing website (ETIS IDS) en de offline applicatie op uw PC (IDS) is geïnstalleerd. Vanuit de plaats van toediening (toegang als erkende werkplaats), moet u het bestand ASBUILT van de machine downloaden via het VIN-nummer, kunt u het opslaan op uw bureaublad wordt opgeslagen xml. Open XML-bestand met kladblok en zoek de sectie <ccc_data>., in dit gedeelte moet je de karakters tellen, tot de 50e. Dat karakter moet worden gewijzigd van "1" naar "2" (de volgorde moet altijd dezelfde zijn voor alle auto's zijn: "... 10101 ..." wordt "... 10201 ...", naar aanleiding van de wijziging opgeslagen het bestand. Nu is de webapplicatie is niet langer nodig is, kan je stoppen. diagnose-aansluiting Sluit de camera en start de software geïnstalleerd IDS (offline versie), hier moet je je pc loskoppelen van het internet. Onder de IDS-menu ( Ik denk dat de laatste knop aan de rechterkant) is er een toegang tot het bestand ASBUILT laden in de besturing van de machine, zal het automatisch openen in een venster waarin ASBUILT zoeken naar het bestand dat u op uw PC opgeslagen. Op dit moment volg alle aanwijzingen van het programma . altijd in dezelfde afdeling van de IDS is een instapmodel waarmee u de configuratie van de auto te bekijken (dagrijverlichting, verwarmde voorruit, schakelindicator lamp, enz..) en een ander item die u toelaat om de configuratie te wijzigen . Inkomsten wijzigen van de configuratie en kijk voor de "snelheid van het licht" (het is recht onder de rubriek "Speed Limiter"); via het drop-down menu, je moet schakelen. Op dit punt is het voldoende om de nieuwe parameters in de controle van 'laden auto (de man weet hoe dat te doen), normaal gesproken de IDS te sluiten en de stekker van de machine. Put in beweging, aangekomen op 30/40 km / h, druk op de "ON" knop op de CC, druk op de "SET +" of "SET -" licht op het groene lampje op het dashboard (rechts, waar is de snelheidsmeter), en de snelheid zal worden gehandhaafd. Geïnteresseerd In bevestiging en integratie van de rapportage mijn ervaring met de installatie van Cruise Control begeleiden. Knoppen cruise met code 1543984 betaalde € 21,39 de airbag verwijderen om airbag rimuore, zodra duidelijk segnetti de zijkanten van het stuur ik iets heb gegraveerd" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted December 17, 2013 Author Report Share Posted December 17, 2013 Hey Harry, bedankt voor het meedenken. De link ken ik, had ik ook van iemand anders gekregen. Project ligt momenteel even stil vanwege andere prioriteiten. Na 1/1 ga ik weer verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Z Posted January 4, 2014 Report Share Posted January 4, 2014 Ik ben ook even beetje het internet aan het rondzoeken en kwam op een Engels forum tegen dat bijna alle diesel versies van 2008 de 2 kabels hebben en vanaf 2010 de benzine modellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spotmatic Posted January 5, 2014 Report Share Posted January 5, 2014 Ik ben ook even beetje het internet aan het rondzoeken en kwam op een Engels forum tegen dat bijna alle diesel versies van 2008 de 2 kabels hebben en vanaf 2010 de benzine modellen. Mijn Econetic van 2009 is helaas niet voorbereid. Je kan er dus niet van uit gaan dat diesels vanaf 2008 voorbereid zijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Posted June 13, 2014 Report Share Posted June 13, 2014 Mike, ben je nog steeds met je cruise control bezig? ik heb op het Duitse forum nog een draadje hierover gevonden. Er schijnt een Duits bedrijf te zijn die bij elke Fiesta cruise control kan inbouwen. Ik weet niet hoe goed je Duits is, maar je kan ze eens een mailtje sturen om te vragen of zij jou probleem kennen en/of kunnen oplossen http://www.ford-forum.de/showthread.php/45...omat-Nachrüsten http://www.h-h-ford.de/go.to/modix/now/startseite.html Edit: Ik heb even een mail gestuurd om te vragen of ze het kunnen activeren bij een MK7,5. Dus even wachten of ze antwoorden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted June 15, 2014 Author Report Share Posted June 15, 2014 Mike, ben je nog steeds met je cruise control bezig? ik heb op het Duitse forum nog een draadje hierover gevonden. Er schijnt een Duits bedrijf te zijn die bij elke Fiesta cruise control kan inbouwen. Ik weet niet hoe goed je Duits is, maar je kan ze eens een mailtje sturen om te vragen of zij jou probleem kennen en/of kunnen oplossen http://www.ford-forum.de/showthread.php/45...omat-Nachrüsten http://www.h-h-ford.de/go.to/modix/now/startseite.html Edit: Ik heb even een mail gestuurd om te vragen of ze het kunnen activeren bij een MK7,5. Dus even wachten of ze antwoorden. Het staat nog steeds op mijn wensenlijstje, maar kwam er niet mee verder. Heb het topic doorgebladerd, mijn Duits is niet super, moet er wat meer tijd en geduld in steken geloof ik Benieuwd wat de reactie op je mail is..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sham27 Posted June 15, 2014 Report Share Posted June 15, 2014 Mike, ben je nog steeds met je cruise control bezig? ik heb op het Duitse forum nog een draadje hierover gevonden. Er schijnt een Duits bedrijf te zijn die bij elke Fiesta cruise control kan inbouwen. Ik weet niet hoe goed je Duits is, maar je kan ze eens een mailtje sturen om te vragen of zij jou probleem kennen en/of kunnen oplossen http://www.ford-forum.de/showthread.php/45...omat-Nachrüsten http://www.h-h-ford.de/go.to/modix/now/startseite.html Edit: Ik heb even een mail gestuurd om te vragen of ze het kunnen activeren bij een MK7,5. Dus even wachten of ze antwoorden. Hier nog iemand die benieuwd is naar het antwoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Posted June 27, 2014 Report Share Posted June 27, 2014 Twee weken en twee mails verder heb ik nog steeds geen antwoord. Dus helaas kom ik daar niks mee verder. We blijven gewoon doorzoeken:p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spotmatic Posted June 27, 2014 Report Share Posted June 27, 2014 Twee weken en twee mails verder heb ik nog steeds geen antwoord. Dus helaas kom ik daar niks mee verder. We blijven gewoon doorzoeken:p Apart, ik ga volgende week zaterdag om de CC in te bouwen. Bij mij reageerden ze erg snel. Dit bedrijf kan in elke Fiesta de originele CC inbouwen; ze gebruiken een eigen kabelboom waardoor de originele voorbereiding niet nodig is. Volgende week zaterdag hoop ik CC te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Posted June 27, 2014 Report Share Posted June 27, 2014 Kijk, dat is beter nieuws! Laat maar even weten hoe het bij jou is gegaan, ik ben namelijk heel benieuwd hoe ze dat precies doen. Hou ons op de hoogte Link to comment Share on other sites More sharing options...
sham27 Posted June 27, 2014 Report Share Posted June 27, 2014 Apart, ik ga volgende week zaterdag om de CC in te bouwen. Bij mij reageerden ze erg snel. Dit bedrijf kan in elke Fiesta de originele CC inbouwen; ze gebruiken een eigen kabelboom waardoor de originele voorbereiding niet nodig is. Volgende week zaterdag hoop ik CC te hebben. Wat kost zoiets? En moet je zelf iets aanleveren, of kunnen zij alle onderdelen (dus ook de bedieningsknopjes ed) leveren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spotmatic Posted June 27, 2014 Report Share Posted June 27, 2014 Wat kost zoiets? En moet je zelf iets aanleveren, of kunnen zij alle onderdelen (dus ook de bedieningsknopjes ed) leveren? Zie hier voor de antwoorden op je vragen: Ebay CC. Conclusie is dat het helemaal compleet is zonder iets te hoeven leveren. Zelf lever ik wel het complete stuur aan omdat ik direct wil upgraden naar een vol lederen stuur. N.b.: Dit is dus ook mogelijk voor de MK7.5, zie hiervoor de andere advertenties op Ebay van deze aanbieder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sham27 Posted June 27, 2014 Report Share Posted June 27, 2014 Zie hier voor de antwoorden op je vragen: Ebay CC. Conclusie is dat het helemaal compleet is zonder iets te hoeven leveren. Zelf lever ik wel het complete stuur aan omdat ik direct wil upgraden naar een vol lederen stuur. N.b.: Dit is dus ook mogelijk voor de MK7.5, zie hiervoor de andere advertenties op Ebay van deze aanbieder. Thnx, ga me er eens in verdiepen! Prijs lijkt mee te vallen. Achteraf zit vaak al op 400,- Maar zit wel eindje weg helaas. Jammer dat in NL niemand dit voor elkaar krijgt op dezelfde wijze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
R.Combe Posted June 27, 2014 Report Share Posted June 27, 2014 Thnx, ga me er eens in verdiepen! Prijs lijkt mee te vallen. Achteraf zit vaak al op 400,- Maar zit wel eindje weg helaas. Jammer dat in NL niemand dit voor elkaar krijgt op dezelfde wijze. Alleen voor Fiesta's tot 2012 staat er op de pagina Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted June 27, 2014 Author Report Share Posted June 27, 2014 Alleen voor Fiesta's tot 2012 staat er op de pagina Wel goed lezen! Spotmatic geeft al aan dat er ook zo'n advertentie staat voor de MK7,5 (2 posts boven je). http://www.ebay.de/itm/Tempomat-fur-Ford-F...=item33841d058a Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted June 27, 2014 Author Report Share Posted June 27, 2014 Zie hier voor de antwoorden op je vragen: Ebay CC. Conclusie is dat het helemaal compleet is zonder iets te hoeven leveren. Zelf lever ik wel het complete stuur aan omdat ik direct wil upgraden naar een vol lederen stuur. Ik ben erg benieuwd hoe het jou vergaat. Wil je vertellen wat het scheelt in kosten nu je zelf het stuur aanlevert? Mijn Fiesta is al voorzien van een (halfleren) stuur met bediening (uit de Fiesta van Harry) en de bedrading is zelfs af fabriek al aanwezig. Ben dus benieuwd of het dan voor een lager bedrag kan.... Heb je gemaild met het bedrijf, via Ebay of rechtstreeks? In het Duits of Engels? Veel vragen, ik weet het. Maar loop al te lang met dit onafgemaakte klusje rond, dus elke info is welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Posted June 27, 2014 Report Share Posted June 27, 2014 Ik hoor het al, dat wordt een meeting in Premnitz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts