stefankuipers Posted September 24, 2013 Report Share Posted September 24, 2013 Voor Vragen / Informatie / Hulp / Inbouw / Programmeren / Inleren Stuur een pb of mail - USB Module / Bluetooth audio activeren - Sync module taal wijzigen (MK7.5 geïmporteerd) - Cruise Control inbouwen / activeren (MK7 / MK7.5) - Software updates uitvoeren - Foutcode's uitlezen / Diagnose - Sleutels programmeren Handleiding USB Fiesta MK7 http://www.rolfie.eu/fiesta/Inbouwen%20USB...iesta%20MK7.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybevenom Posted September 24, 2013 Report Share Posted September 24, 2013 Voor Vragen / Informatie / Hulp / Inbouw / Programmeren : Stuur een pb ! Handleiding USB Fiesta MK7 http://www.rolfie.eu/fiesta/Inbouwen%20USB...iesta%20MK7.pdf Hallo Stefan, Bedankt voor je reactie, Ik kan zeker je hulp gebruiken als ik bij het IDS punt ben beland. Ik heb je een PB gestuurd. Met vriendelijke groet, Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefankuipers Posted October 26, 2013 Author Report Share Posted October 26, 2013 Vanmiddag de USB ingeleerd van de Fiesta van Raymond. Ook gelijk alle Software updates uitgevoerd. Raymond is nu zingend naar huis met de muziek op zijn USB stick. Bedankt dat je voor mij gekozen hebt en veel plezier ervan! Groeten, Stefan Kuipers Link to comment Share on other sites More sharing options...
jordyberkers Posted January 22, 2014 Report Share Posted January 22, 2014 De link werkt niet meer volgens mij, kan deze nog eens geupload worden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefankuipers Posted January 22, 2014 Author Report Share Posted January 22, 2014 Bij mij werkt de link wel.. Hij staat ook ergens op het forum bij Rolfie Link to comment Share on other sites More sharing options...
jordyberkers Posted January 22, 2014 Report Share Posted January 22, 2014 Dan ligt het aan het internet van mijn werk. Dan probeer ik het vanavond thuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefankuipers Posted January 22, 2014 Author Report Share Posted January 22, 2014 Hier is ook informatie te vinden. http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showtopic=15848 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefankuipers Posted April 30, 2014 Author Report Share Posted April 30, 2014 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefankuipers Posted November 30, 2014 Author Report Share Posted November 30, 2014 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Koolhaas Posted December 15, 2014 Report Share Posted December 15, 2014 Hoi Stefan Ik heb met belangstelling dit draadje gevolgd. Ik heb nl een uit Frankrijk geïmporteerde MK7 gekocht. Prima auto. Hij is van mei 2012 en via de USB poort kan ik MP3-tjes afspelen. Was even zoeken want NTFS bestanden lezen lukte niet. Dus ouderwets FAT en toen lukte het wel. Echter: Als ik de spraakherkenning handel gebruik krijg ik een Franse dame aan het woord. Dat leidt erg af en is dus onveilig. Kortom er is een software-update naar het Nederlands nodig. Heb jij daar een oplossing voor. Die SPRM module compleet vervangen vind ik wel erg duur worden. Het is m.i. een leuk gadget in de auto maar als het dan zo veel moet gaan kosten dan maar geen spraakherkenning. Kortom als het kan en je me zou willen helpen dan zou ik dat erg leuk vinden. Gr. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbapapa Posted December 15, 2014 Report Share Posted December 15, 2014 Hoi Stefan Ik heb met belangstelling dit draadje gevolgd. Ik heb nl een uit Frankrijk geïmporteerde MK7 gekocht. Prima auto. Hij is van mei 2012 en via de USB poort kan ik MP3-tjes afspelen. Was even zoeken want FAT32 en NTFS bestanden lezen lukte niet. Dus ouderwets FAT en toen lukte het wel. Echter: Als ik de spraakherkenning handel gebruik krijg ik een Franse dame aan het woord. Dat leidt erg af en is dus onveilig. Kortom er is een software-update naar het Nederlands nodig. Heb jij daar een oplossing voor. Die SPRM module compleet vervangen vind ik wel erg duur worden. Het is m.i. een leuk gadget in de auto maar als het dan zo veel moet gaan kosten dan maar geen spraakherkenning. Kortom als het kan zou ik dat erg leuk vinden. Gr. Hans zonder het vervangen van de spraakmodule gaat het niet werken. je zou en de spraakmodule moeten veranderen en in de computer de taal van je auto moeten aanpassen van frans naar nederlands. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Koolhaas Posted December 15, 2014 Report Share Posted December 15, 2014 zonder het vervangen van de spraakmodule gaat het niet werken. je zou en de spraakmodule moeten veranderen en in de computer de taal van je auto moeten aanpassen van frans naar nederlands. Hoi Barbapappa Nee hoor. Bij mijn Fiësta kan ik de taal in het scherm gewoon in de instellingen veranderen van Frans naar Nederlands. Daarom was ik zo verbaasd toen ik wilde testen of de spraakherkenning werkte ik een Franse dame mij toe hoorde spreken. Heel apart dus. Via die spraakmodule kan ik wel met de USB-poort MP3-tjes afspelen. Gr. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefankuipers Posted December 15, 2014 Author Report Share Posted December 15, 2014 Het is niet mogelijk om de taal van een module te veranderen, hievoor is een nieuwe nodig. Als het een Fiesta MK7.5 met Sync is, kan de taal van de spraakbediening wel veranderd worden. (Via Ford IDS) In de instellingen is wel de taal te veranderen, dit is niet voor de spraakbediening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbapapa Posted December 16, 2014 Report Share Posted December 16, 2014 Hoi Barbapappa Nee hoor. Bij mijn Fiësta kan ik de taal in het scherm gewoon in de instellingen veranderen van Frans naar Nederlands. Daarom was ik zo verbaasd toen ik wilde testen of de spraakherkenning werkte ik een Franse dame mij toe hoorde spreken. Heel apart dus. Via die spraakmodule kan ik wel met de USB-poort MP3-tjes afspelen. Gr. Hans dat is wat ik bedoel. in je schermpje kan je de taal aanpassen maar de spraakmodule blijft frans. deze module zou je dus moeten vervangen en dan in de computer van de auto (dus niet het schermpje) de auto van frans naar nederlands omzetten. mijn auto was van oorsprong duits (schermpje was nederlands) maar na het plaatse van de juiste module werd deze automatisch duits. de dealer heeft toen in de config van de auto deze moeten omzetten naar nederlands. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Koolhaas Posted December 16, 2014 Report Share Posted December 16, 2014 dat is wat ik bedoel. in je schermpje kan je de taal aanpassen maar de spraakmodule blijft frans. deze module zou je dus moeten vervangen en dan in de computer van de auto (dus niet het schermpje) de auto van frans naar nederlands omzetten. mijn auto was van oorsprong duits (schermpje was nederlands) maar na het plaatse van de juiste module werd deze automatisch duits. de dealer heeft toen in de config van de auto deze moeten omzetten naar nederlands. Beste mensen. Dat is dus duidelijk. Ik zal een afspraak bij de dealer gaan maken. Iemand een idee van de kosten? Gr. en prettige feestdagen Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbapapa Posted December 16, 2014 Report Share Posted December 16, 2014 Beste mensen. Dat is dus duidelijk. Ik zal een afspraak bij de dealer gaan maken. Iemand een idee van de kosten? Gr. en prettige feestdagen Hans ik was als het goed is 75 euro kwijt. de kosten voor het aan de computer hangen waren al iets van 30/40 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mayhem Posted December 18, 2014 Report Share Posted December 18, 2014 Wat voor module moet ik trouwens zoeken? Want ik kom dingen tegen als AM, AN, AK etc. nu weet ik al dat de A voor Engels staat. Maar wat betekent de M/N/K? Aangezien mijn aux-aansluiting aan zijn einde is, wil ik ook kijken om uit te breiden naar een usb module en Bluetooth streamen van muziek. Welke module moet ik opzoeken en kunnen de kabels en het usb-frontje ook vis de dealer besteld worden? In ieder geval al bedankt voor de moeite. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spotmatic Posted December 19, 2014 Report Share Posted December 19, 2014 Wat voor module moet ik trouwens zoeken? Want ik kom dingen tegen als AM, AN, AK etc. nu weet ik al dat de A voor Engels staat. Maar wat betekent de M/N/K? Aangezien mijn aux-aansluiting aan zijn einde is, wil ik ook kijken om uit te breiden naar een usb module en Bluetooth streamen van muziek. Welke module moet ik opzoeken en kunnen de kabels en het usb-frontje ook vis de dealer besteld worden? In ieder geval al bedankt voor de moeite. Deze heb je nodig: USB module Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mayhem Posted December 20, 2014 Report Share Posted December 20, 2014 Deze heb je nodig: USB module En wat is het verschil tussen bepaalde modules? Bijvoorbeeld: 8M5T-19C112-AN 8M5T-19C112-AK 8M5T-19C112-AP CS7T-14D212-AB CS7T-14D212-AC CS7T-14D212-AP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spotmatic Posted December 20, 2014 Report Share Posted December 20, 2014 En wat is het verschil tussen bepaalde modules? Bijvoorbeeld: 8M5T-19C112-AN 8M5T-19C112-AK 8M5T-19C112-AP CS7T-14D212-AB CS7T-14D212-AC CS7T-14D212-AP De laatste letter doet er niet toe. Een 8M5T is er niet in het Nederlands, de CS7T past zich aan naar de boardcomputer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mayhem Posted December 23, 2014 Report Share Posted December 23, 2014 Na een mailtje naar de dealer met de vraag of ze alle producten kunnen leveren, zijn ze begonnen over Ford Music Box (en mijn vraag infeite compleet genegeerd). http://www.ford-musicbox.eu/documents/177%...al%20Eng%20.pdf Bouwjaar is februari 2010, dus zal de MBX 2 nodig hebben ipv de MBX3. Iemand hier ervaring mee? Op internet is er namelijk vrij weinig te vinden. Wat vereist is voor mij: ik speel mijn muziek via spotify op mijn iphone en wil dat de huidige track met artiest+titel op het scherm komt te staan. (dat kan, na een paar oudere posts hier te lezen, niet?) Wat is de beste (en voordeligste) oplossing? Heb je trouwens ook die kabelboom etc ook liggen, Spotmatic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefankuipers Posted December 24, 2014 Author Report Share Posted December 24, 2014 Ford Music Box is leuk en werkt goed maar je krijgt geen informatie op je display van de radio. Je moet een bvc module hebben met usb! En er moet ook opstaan; Bluetooth voice controle WITH USB Sommige hebben wel een usb aansluiting maar is alleen voor updates. Deze module vervangen in de auto (onder dashboardkastje) Usb kabel kopen die in je dashboardkastje uitkomt (usb mini male naar usb female) Daarna moet hij ingeleerd en geupdate worden dmv ford apparatuur. Zoals je gezien hebt kan ik dit voor je regelen in Beverwijk. Ik hoor van je, Groeten, Stefan Kuipers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc37 Posted December 25, 2014 Report Share Posted December 25, 2014 Beste mensen. Dat is dus duidelijk. Ik zal een afspraak bij de dealer gaan maken. Iemand een idee van de kosten? Gr. en prettige feestdagen Hans Nieuw spraakmodule via de dealer kost ongeveer €250 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godtoh Posted December 27, 2014 Report Share Posted December 27, 2014 Ik zou een tweedehandse eventueel engelse zoeken als ik jou was. Stuk goedkoper en de nieuwere modules zijn ook gewoon Nederlands. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefankuipers Posted January 25, 2015 Author Report Share Posted January 25, 2015 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts