Jump to content

Automatisch Inklappen Spiegel

Leon G
 Share

Recommended Posts

Mijn automatisch inklappende spiegel (alleen links) werkt niet goed.

Het motortje lijkt door te draaien als hij dicht is en gaat hierdoor tikken als ze dicht klappen.

Dit doet hij stuk of 6 keer en blijft dan gewoon dicht zitten.

Iemand een idee of is dit eenvoudig kan verhelpen of vervangen?

Alvast bedankt !

Bekent euvel, je kan hem laten uit programmeren bij de dealer of vervangen.

De laatste optie is erg prijzig helaas.

Het probleem ligt in het mechaniekje, de tandjes van de binnenwerk zijn stuk of versleten

• 11 years later...
  • 6 months later...
On 18-6-2025 at 17:00, Klaasstap said:

Mocht ik besluiten de spiegel te laten vervangen, moet ik dan naar een Ford-garage, of kan elke garage dat doen?

Je kan via onderdelen lijn zoeken of via lokale demontage bedrijven of die dat in stock hebben.

Maar ook afhankelijk qua bouwjaar van je auto of die dat in voorraad hebben. Anders bij de Ford dealert informeren of die het onderdeel hebben. (en of het je waard is het bedrag te betalen)...

Overigens: je kunt via je menu in de auto aangeven of de spiegel ingeklapt moet worden, of niet. Hoe je niet te laten programmeren bij de dealer. Dat is gewoon BS. 

Ik heb onlangs mijn standaard buitenspiegels vervangen met:

https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/van-wezel-1808827-buitenspiegel.htm

https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/van-wezel-1808828-buitenspiegel.htm

Deze zijn verstelbaar, verwarmd, inklapbaar en hebben zelfs een puddlelight die lekker fel is. En komen met met kappen in grondverf waar je meteen de kleur op kan spuiten.

Ik heb ze gemonteerd, daarna met FORScan enabled in de IPS module de puddle lights en inklap funktie actief gemaakt.

Het werkt super goed, wel even een powercycle doen (contact uit en dan weer aan ). Ik heb zelf de kappen Molten Orange gespoten waarna 2 lagen blanke lak erover is gegaan.
Best veel geld voor zo'n simpele MOD, maar totale kosten waren 220 Euro, zie dat maar eens bij de garage voor elkaar te krijgen.

Dan ben ik bang dat ik toch eens bij jou langs moet komen want bij mij zit der geen beweging meer in sinds de Android radio bij het openen en sluiten.

Kan ik meteen nog wat spullen laten zien waar je misschien wel interesse in hebt. Heb nog kapjes van paintedmodz voor onder de motorkap in molton Orange.

Share

• Create New...