Leon G Posted September 12, 2013 Report Share Posted September 12, 2013 Mijn automatisch inklappende spiegel (alleen links) werkt niet goed. Het motortje lijkt door te draaien als hij dicht is en gaat hierdoor tikken als ze dicht klappen. Dit doet hij stuk of 6 keer en blijft dan gewoon dicht zitten. Iemand een idee of is dit eenvoudig kan verhelpen of vervangen? Alvast bedankt ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted September 12, 2013 Report Share Posted September 12, 2013 Bekent euvel, je kan hem laten uit programmeren bij de dealer of vervangen. De laatste optie is erg prijzig helaas. Het probleem ligt in het mechaniekje, de tandjes van de binnenwerk zijn stuk of versleten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon G Posted September 12, 2013 Author Report Share Posted September 12, 2013 Dat is minder om te horen.. en het programmeren heeft dat nog zin dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted September 12, 2013 Report Share Posted September 12, 2013 Dan klappen ze niet meer in, en heb je geen probleem meer. Indien je het wel belangrijk vind, kun je overgaan op vervanging, maar dat een keuze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon G Posted September 12, 2013 Author Report Share Posted September 12, 2013 Dat is wel zonde Misschien maar eens op zoek gaan naar een nieuwe spiegel.. Is dit mechanisme los verkrijgbaar of alleen als één geheel (de hele spiegel) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Posted September 12, 2013 Report Share Posted September 12, 2013 Helaas moet heel de spiegel vervangen worden. kosten bij de dealer: rond de €170.- Ik heb bij mijn oude MK6,5 gewoon een imitatie gekocht. kostte me maar €60.- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon G Posted September 12, 2013 Author Report Share Posted September 12, 2013 wow... Dat is nogal geld voor een spiegeltje Waar had je die imitatie vandaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc37 Posted September 12, 2013 Report Share Posted September 12, 2013 wow... Dat is nogal geld voor een spiegeltje Waar had je die imitatie vandaan? http://www.artaparts.nl/ford-ford-fiësta-onderdelen/612/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon G Posted September 12, 2013 Author Report Share Posted September 12, 2013 Bedankt ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klaasstap Posted June 18, 2025 Report Share Posted June 18, 2025 Mocht ik besluiten de spiegel te laten vervangen, moet ik dan naar een Ford-garage, of kan elke garage dat doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Collin_ Posted January 12 Report Share Posted January 12 On 18-6-2025 at 17:00, Klaasstap said: Mocht ik besluiten de spiegel te laten vervangen, moet ik dan naar een Ford-garage, of kan elke garage dat doen? Je kan via onderdelen lijn zoeken of via lokale demontage bedrijven of die dat in stock hebben. Maar ook afhankelijk qua bouwjaar van je auto of die dat in voorraad hebben. Anders bij de Ford dealert informeren of die het onderdeel hebben. (en of het je waard is het bedrag te betalen)... Overigens: je kunt via je menu in de auto aangeven of de spiegel ingeklapt moet worden, of niet. Hoe je niet te laten programmeren bij de dealer. Dat is gewoon BS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart ST Posted January 14 Report Share Posted January 14 Ik heb onlangs mijn standaard buitenspiegels vervangen met: https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/van-wezel-1808827-buitenspiegel.htm https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/van-wezel-1808828-buitenspiegel.htm Deze zijn verstelbaar, verwarmd, inklapbaar en hebben zelfs een puddlelight die lekker fel is. En komen met met kappen in grondverf waar je meteen de kleur op kan spuiten. Ik heb ze gemonteerd, daarna met FORScan enabled in de IPS module de puddle lights en inklap funktie actief gemaakt. Het werkt super goed, wel even een powercycle doen (contact uit en dan weer aan ). Ik heb zelf de kappen Molten Orange gespoten waarna 2 lagen blanke lak erover is gegaan. Best veel geld voor zo'n simpele MOD, maar totale kosten waren 220 Euro, zie dat maar eens bij de garage voor elkaar te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steelmaster Posted January 14 Report Share Posted January 14 Klappen ze ook in als je de auto op slot doet? Met mijn Android radio werkt het helaas niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart ST Posted January 16 Report Share Posted January 16 Als mijn auto op slot gaat dan klappen ze in, ga hij open dan klappen ze open en gaan de puddlelights ook aan voor ik dacht 30 seconden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steelmaster Posted January 16 Report Share Posted January 16 Dan ben ik bang dat ik toch eens bij jou langs moet komen want bij mij zit der geen beweging meer in sinds de Android radio bij het openen en sluiten. Kan ik meteen nog wat spullen laten zien waar je misschien wel interesse in hebt. Heb nog kapjes van paintedmodz voor onder de motorkap in molton Orange. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart ST Posted January 16 Report Share Posted January 16 Je bent altijd welkom :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts