Jump to content
Fiestaclub.nl
Modena

Benzinetank Reinigen

Recommended Posts

Wat is volgens jullie de beste manier om een (gedemonteerde) benzinetank (van een Puma) te reinigen? Op internet las ik over Fort Fuel System Cleaner, maar ook over groene zeep en water, steentjes... allerlei maniertjes.

Iemand ervaring met het schoonmaken van een benzinetank? Heb namelijk een andere (tweedehands) die onder mijn Puma komt, maar die wil ik eerst schoonmaken. Maar hoe....

Als er nog een steengoeie huis-tuin-en-keuken manier is hoor ik dat natuurlijk ook graag. Al die professionele middeltjes kosten handen vol geld. Als dat het beste (iemand ervaring?) is dan doe ik dat natuurlijk, maar misschien is er wel een andere manier die veel goedkoper en net zo goed is!

NA het verwijderen van de pomp kan je eenvoudig in de tank kijken en zien of reinigen wel nodig is.

Bij mij was het bij vervangen van de pomp niet nodig.

Wellicht heel raar hoor, maar benzine reinigt goed en zit altijd in de tank. Waarom niet met een doekje, handschoenen en benzine proberen?

Begin bij het begin, wat is het voor soort aanslag/vervuiling?

of is het puur preventief voor de puntje op de "i" werk??

is het puur om extra te reinigen, dan bij de Action in je dorp wat flessen schoonmaakazijn

kopen, dit mag alleen bij een stalen tank, alu-tank of kunststof niet toepassen.....

vergeet dan niet je blauwe kaart voor het parkeren :wink:

On 16-8-2013 at 23:22, DexterXL said:

Begin bij het begin, wat is het voor soort aanslag/vervuiling?

of is het puur preventief voor de puntje op de "i" werk??

is het puur om extra te reinigen, dan bij de Action in je dorp wat flessen schoonmaakazijn

kopen, dit mag alleen bij een stalen tank, alu-tank of kunststof niet toepassen.....

vergeet dan niet je blauwe kaart voor het parkeren :wink:

Kiezel erin en schudden maar in alle richtingen. Zorg dat alle kiezel er weer uit komen 😃. Pompfilter daar moet natuurlijk ook aan gereinigd worden en benzine filter eventueel vervangen. 

Maar een blauwe kaart van de Action 😳, nee die helpt niet, 🤔 tenzij je met de tank op een blauw belijnd gebied geparkeerd staat tussen bepaalde uren van de dag.

En wat belangrijk is na het spoelen met biologische afbreekbare desinfecterende zeep van het Kruitvat/Action: niet lozen in het riool putje langs de blauwe belijning , dat lozen helpt ook niet in/tegen het CoVid-19 virus time. In het najaar komt er weer een hevige opleving van het virus, voorspellen de (micro)Biologen en Milieu activisten, vanwege Humans handelen, No two meters distance holders.        🤓

51 minutes ago, bickel said:

Kiezel erin en schudden maar in alle richtingen. Zorg dat alle kiezel er weer uit komen 😃. Pompfilter daar moet natuurlijk ook aan gereinigd worden en benzine filter eventueel vervangen. 

Maar een blauwe kaart van de Action 😳, nee die helpt niet, 🤔 tenzij je met de tank op een blauw belijnd gebied geparkeerd staat tussen bepaalde uren van de dag 🤓

Topic 2013 , 7 jaar terug, misschien goed, je kan iedeen er mee helpen 😃

19 hours ago, Bnz said:

Topic 2013 , 7 jaar terug, misschien goed, je kan iedeen er mee helpen 😃

Ja Willem, bijna 7jr.! Mensen laten het 😒 hangen de laatste tijd, hieer ook constateer ik 🤓. Men kan oude topics gewoon naar voren halen, dan kom(t)(en) oude technieken weer eens in de aandacht (misschien, o ja, zo was dat 🤔)? DIY ! 👀 We moeten toch hier vanuit Kuttingen bezig blijven, dat staat als een paal 🀄 boven water, nu er stemmen opgaan om het Z.Limburse heuvellland te gaan afsluiten voor gemotoriseerde brulkikkers 🚗. 😎