Jump to content

Recommended Posts

Hallo,

M'n airco geeft geen koude lucht het lampje van de schakelaar brand wel.

Word waarscheinelijk langs de garage gaan, zijn er nog dingen die ik zelf eerst kan checken?

Mvg, Dylan

Niet veel, de garage zal eerst kijken of er nog genoeg koudemiddel in het systeem zit.

Zo niet dan gaan ze het controleren met een UV/ blacklight lamp of er lekkage is

Eventueel vullen en dan maar hopen dat er niks stuk is ivm droogdraaien van het systeem. ( het koudemiddel is tevens een smeermiddel )

Bedankt voor jullie snelle reacties, @Ronald92, volgensmij slaat de airco pomp niet aan want als je de schakelaar van de airco aanzet moet je toch normaal een tik horen? En voorzover ik zag gaat het toerental niet omhoog.

Dan zou het eventueel ook kunnen dat de aircokoppeling niet aan grijpt doordat de speling te groot is. Ik weet echter niet hoeveel dit moet zijn voorn fiesta.

Ik had precies het zelfde probleem, drukte airco knopje in maar er gebeurde niks, naar een airco boer geweest en toen bleek er te weinig koude vulmiddel in te zitten. Na het vullen werkte de airco weer

Dan zou het eventueel ook kunnen dat de aircokoppeling niet aan grijpt doordat de speling te groot is. Ik weet echter niet hoeveel dit moet zijn voorn fiesta.

Je kunt beter bij de basis beginnen don, dan een pomp die niet aangrijpt.

Zonder of te weinig koudemiddel in het systeem zal er ook niks gebeuren

Het is niet Don, maar Cas.

En ik ben het zeker met je eens dat je koudemiddel etc. moet controleren voordat je verder gaat. Ik geef alleen even aan waar het eventueel ook aan zou kunnen liggen. Bij de Focus was het namelijk zo dat we voor 60 cent klaar waren voor een nieuw ringetje.

Don (ik dus) heb ook problemen met zijn airco :(

Zowel met de fiesta (die er niet meer is de MK4 , de MK 1 is er nog) als met de focus , helemaal NIETS.

Focus schijnt lek te zijn (volgens quick fit)

Hoe speur ik zo,n lek nu op want een repair is duur .

Als het goed is zal er fluor in het systeem zitten, als er een lek inzit dan zou het zichtbaar moeten zijn met een uv/ blacklight.

Elke aircoservice cq garage zou 1 moeten hebben

Als het goed is zal er fluor in het systeem zitten, als er een lek inzit dan zou het zichtbaar moeten zijn met een uv/ blacklight.

Elke aircoservice cq garage zou 1 moeten hebben

Dan denk ik dat ik bij Q f aan het verkeerde adres zit.

Van mijn focus braken ze bij uitlijnen een bout af en ze lieten me er mee door rijden.

Als ik weer beter ben ga ik eerst eens kijken of het systeem wel zo lek is al gaat dit niet zo makkelijk als bij de fiesta.

Had ik jullie al verteld dat ik mijn MK4 ontzettend mis?

gelukkig hebben we de MK1 nog maar ja dat rijdt niet echt uuuh hemels.

NIETS voor mij een station FOCUS helemaal niets.

En dan nog geen airco ook .

...met een goede station rijd je beter als een Fiesta :wink:

nu weet ik niet meer welke uitvoering je hebt van de Focus, maar er zit verschil in onderstel,

dus automatisch ook rijdgedrag.

Aircolekkage kan je alleen maar testen door er een fluorhoudende vloeistof aan toe te voegen,

dan kan je idd met een UV lamp de lekkage zien....

...met een goede station rijd je beter als een Fiesta :wink:

nu weet ik niet meer welke uitvoering je hebt van de Focus, maar er zit verschil in onderstel,

dus automatisch ook rijdgedrag.

Aircolekkage kan je alleen maar testen door er een fluorhoudende vloeistof aan toe te voegen,

dan kan je idd met een UV lamp de lekkage zien....

HAAA dat ben ik dus NIET met je eens .

mijn MK4 1.4 fiesta was zonder meer sneller en lag als een kart op de weg.

Alles was daarvan wel nieuw dat scheelt natuurlijk wel.

De focus heeft meer comfort zonder meer, stil, betere stoelen maar ik mis dat sportieve.

Afijn een ford is een ford en als ik ECHT wil auto rijden dan pak ik de MK1 en dan weet je weer wat spartaans auto rijden is.

VOOR zolang het nog duurt want gaat die wet er door dat hij dadelijk 3 maanden in de stalling moet dan gaat de fik er in op een bepaalde plaats in Den Haag :)

Airco ga ik eerst een de condensor tevoorschijn toveren, misschien dat dan direct duidelijk wordt wat er mis is.

OPM: een focus vind ik mooi maar ik heb wat tegen station wagons. Waarom koop je er dan een? Wel 2 kinderen die groot worden en dan is het verdomde makkelijk.

:wink: ik zij ook een goede station :wink:

er zijn een paar leuke op de markt:

2002-2005 wagon ST170

2011-.... wagon ST2 + ST3

8-)

en waarom wij met wagon nr 3 bezig zijn?

tsjaa, de ruimte, dat is idd het belangrijkste, het liefst had ik een hatchback gewild, maar je raad wel wie het

laatste woord in huis heeft :-D

JAAA een hatchback focus vind ik mooi en daar passen de kinderen ook al makkelijk in maar ja dan ga je op vakantie en dan is het wel makkelijk dat we eens normaal kunnen zitten ipv dat alles volgepropt zit (had ook wel wat maar goed) De station komt ook goed van pas op het gebied wat ik met mijn werk van plan bent dus het is wel overwogen gebeurt.

Ik mag ook niet mopperen de auto is op de airco na gewoon helemaal goed en heeft zeer weinig schade.

Voor 1050 euro mag je al blij zijn dat de motor goed is .

Maar ja het bloed kruipt toch weer :)

Die airco moet gaan werken zonder meer.

Vandaag nieuwe bougies er in platinum van NKG en JA die zijn duur maar beter dan die van BOSH.

Tis off topic ik weet het maar met bosch hield de fiesta iets in bij hoge toeren en de focus dus ook.

Nieuwe verse 5 w 30, al het vuil zal nu wel uit de motor zijn met toevoeging van atf.

Dan toch een sportfilter carbon nog wat met een lange flexibele buis dus die kan mooi naar een koel plekje.

Daarna de airco onderzoeken.

Condensor van een fiesta zal wel weer anders zijn (daar heb ik er 2 van liggen )

• 2 weeks later...

Ben net bij de kwikfit geweest en ze hebben de airco getest op lekken en gereinigd + bijgevuld met koudemiddel.

Helaas deed de airco het daarna nog steeds niet, gelukkig hoefte ik niks te betalen voor het bijvullen.

Maar normaal moet je de magneetklep horen aanslaan toch?

Nu had ik hier op het forum ergens gelezen dat soms de bedrading naar de magneetklep ook wel eens kapot is bij de MK6 omdat de bedrading te strak erop ligt, zou dit ook nog het probleem kunnen zijn?

En waar zit dit precies?

Bijvoorbaad dank.

Heb de condensor van mijn focus nieuw geplaatst. Droger ging niet daar de leiding niet normaal los te krijgen is dus compleet met leiding en droger van een volle focus van de sloop gehaald.

Laten vullen, opmerking na het vullen doet het niet waarschijnlijk pomp defect.

Ik kijken , relais scheef goed plaatsen en werken, ik terug en vraag aan de beste man: heb je hem wel gevuld, vreemde glimlach en samen controleren en ik zeg HEE hij tikt hij doet het.

Kort pas op ik weet dus niet of dat vulstation me een oor aan wilde naaien.

Ben net bij de kwikfit geweest en ze hebben de airco getest op lekken en gereinigd + bijgevuld met koudemiddel.

Helaas deed de airco het daarna nog steeds niet, gelukkig hoefte ik niks te betalen voor het bijvullen.

Maar normaal moet je de magneetklep horen aanslaan toch?

Nu had ik hier op het forum ergens gelezen dat soms de bedrading naar de magneetklep ook wel eens kapot is bij de MK6 omdat de bedrading te strak erop ligt, zou dit ook nog het probleem kunnen zijn?

En waar zit dit precies?

Bijvoorbaad dank.

Ja, die draad kan heel goed de oorzaak zijn, is bij onze MK6 ook defect geweest, is volgens mij een stekker

die dan rot is omdat het draadje eigenlijks te kort is, maar waar die zit? bij ons was het nog garantie.

Ik zou gewoon naar de dealer gaan en een monteur aanspreken, een echte monteur geeft je zo een tip :-D

• Create New...