Jump to content

Chassisnummer

Recommended Posts

Op de site zag ik dat je de chassis nummer kon na trekken, zo kon je zien waar en wanneer de auto gemaakt is.

Nu heb ik een ford fiesta gekocht uit het bouwjaar 2012, echter staat er bij het na trekken van het chassis nummer dat de auto in duitsland is gemaakt in C 1982. vreemd... weet iemand hoe dit zit?

Ik heb het nummer van de dealer gekregen bij de aankoop, en nee geen type foutje

Guest spqr

Kijk "gewoon" eens in de auto zelf wat je chassisnummer is? Je vindt het o.a. bij de voorruit. Misschien verschilt het met wat je van de dealer hebt gekregen.

Kijk "gewoon" eens in de auto zelf wat je chassisnummer is? Je vindt het o.a. bij de voorruit. Misschien verschilt het met wat je van de dealer hebt gekregen.

Mijn schoonmoeder heeft ook een fiesta, deze zou uit 1981 moeten komen volgens de site.

Ik denk dat er iets op de site niet klopt.

Als je naar de tabel op de site kijkt (deel wa over positie 11 gaat) dan kan je meteen zien wat het probleem is. In 1980 werd met de A gestart, 1981 is B, 1982 is C etcetera.

In 2009 was men na de letters aan het eind van de cijfers gekomen (bij 9 dus) om in 2010 weer met de A te beginnen.

De tabel gaat niet verder dan 2010, maar als je zelf doorletterd dan is 2011 dus B en 2012 C.

ik heb een willekeurige fiesta 2012 kenteken van autotrack geplukt en ingevuld, maar ik zie geen

gekke dingen???

Vul anders hier het kenteken in: http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do

en dan bij registratie opzoeken het kenteken zonder spaties

Wat me trouwens wel opvalt is dat de gegevens van wat er allemaal opzit niet echt kloppen. Zowel bij mijn auto als die van mijn ouders.

Share

• Create New...