Harry Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 Tijdens het installeren van de 12v aansluiting in de kofferbak kwam ik de onderstaande stekker tegen. Ik heb hem doorgemeten maar er staat geen spanning op. Bij de Ford zeiden ze dat het "Wel eens de canbus aansluiting voor de trekhaakmodule kon zijn". Maar volgens mij heeft de canbus een can+ en een can- nodig, dus die optie valt af. wie weet waar deze stekker voor is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mick ST Posted May 14, 2013 Report Share Posted May 14, 2013 automatische klep opening???? of zit dat er al op. anders weet ik het ook niet.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennisfordst Posted May 14, 2013 Report Share Posted May 14, 2013 klep gaat gewoon open via handgreep aan de kofferklep of afstandbediening ik ga ff vragen op de zaak waar dat voor dient Link to comment Share on other sites More sharing options...
PietS Posted May 16, 2013 Report Share Posted May 16, 2013 klep gaat gewoon open via handgreep aan de kofferklep of afstandbediening ik ga ff vragen op de zaak waar dat voor dient Zou het voor een achteruitrij camera kunnen zijn ????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted May 16, 2013 Report Share Posted May 16, 2013 Zou het voor een achteruitrij camera kunnen zijn ????? Eerste wat in mij opkwam zijn parkeersensoren, of heb je die al? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Posted May 16, 2013 Author Report Share Posted May 16, 2013 Parkeersensoren heb ik al, dus die optie valt af. Achterruitrijcamera zou kunnen, maar hij is erg kort, dus dan zou er nog een module tussen moeten o.i.d. Maar ik kan me ook geen optie voorstellen die in de achterbak ingebouwd zou kunnen worden. Ik ben benieuwd wat dennisfordst te weten komt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Posted October 27, 2014 Author Report Share Posted October 27, 2014 Even het stof eraf blazen, maar ik kan bijna zeker zeggen dat deze connector van het perimetrisch alarm is. Op die plek zit namelijk de toeter voor als het alarm afgaat. Wanneer deze toeter geplaatst wordt, samen met de motorkap sensor, zou je via de IDS het alarm kunnen activeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferryd Posted October 27, 2014 Report Share Posted October 27, 2014 heb je een trekhaak?? volgens mij is het een signaaldraard om je parkeersensoren uit te schakelen zodra je er een aanhanger achter hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Posted October 30, 2014 Author Report Share Posted October 30, 2014 Nee ik heb geen trekhaak, maar de kabelboom van de trekhaak module zit volgens mij tussen de achterlicht bedrading. Daarnaast wordt de originele PDC module door het achterlicht geschakeld. Het is volgens mij dan aannemelijker dat het van de alarmtoeter is. maar ik kan ernaast zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted October 30, 2014 Report Share Posted October 30, 2014 Alarmtoeter zit voorin, niet in de cabine. Ik heb mij ook al verbaasd waarvoor hij is/was. Zal eens kijken wat het is, lijkt mij meer iets voor een orgineel trekhaak systeem. Gezien deze een soortgelijke stekker gebruikt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Posted December 9, 2014 Author Report Share Posted December 9, 2014 Uiteindelijk heb ik in ETIS het goede antwoord gevonden, het is de stekker van de toeter voor het perimetrisch alarm EDIT: Voor de duidelijkheid heb ik hieronder de kabelschema geplaatst. Dus wanneer je de motorkapsensor al hebt, is het een kwestie van de optie inschakelen in de IDS en je hebt perimetrisch alarm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted December 9, 2014 Report Share Posted December 9, 2014 Heel apart, maar top dat je het hebt gevonden Link to comment Share on other sites More sharing options...
That Dutchman Posted December 10, 2014 Report Share Posted December 10, 2014 Heel interessant! Hoe ziet de motorkapsensor eruit enwaar zit die? Het is nu te donker om zelf op onderzoek uit te gaan. Dus een claxon aansluiten en in IDS "aan" zetten en ik heb een alarmsysteem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Posted December 11, 2014 Author Report Share Posted December 11, 2014 Heel interessant! Hoe ziet de motorkapsensor eruit enwaar zit die? Het is nu te donker om zelf op onderzoek uit te gaan. Dus een claxon aansluiten en in IDS "aan" zetten en ik heb een alarmsysteem? Motorkap even openmaken, dan moet er bij het slot (waar de motorkaphaak invalt) twee stekkers zitten. Wanneer er één stekker zit is het niet voorbereid. Bij de MK7,5 is het inderdaad een kwestie van een toeter en de motorkapsensor aansluiten en met een IDS computer inschakelen en je hebt alarm. Kijk wel eerst of het mogelijk is om deze optie überhaupt in te schakelen. Het kan zijn dat jou asbuild data het niet ondersteund. Dan kan het overigens alsnog, dan moet je er alleen nieuwe software inzetten. Let wel op dat het een perimetrisch alarm is. Dus alleen wanneer één van de deuren, motorkap of achterklep opengaat, gaat het alarm. Als er een raampje ingetikt wordt en je telefoon/tomtom/o.i.d. wordt eruit gehaald, gaat het alarm niet af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
That Dutchman Posted December 15, 2014 Report Share Posted December 15, 2014 bedankt! Ik was het zelf helemaal vergeten dus zo net in het donker gekeken. Er zit één stekker, vlak bij de haak, die niet aangesloten is en vlakbij zit een stekker die wel aangesloten is, draad verdwijnt in kabelboom. Bij die andere stekker zie ik ook verder geen draad lopen, moet ik er zelf één trekken en waar naartoe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Posted December 16, 2014 Author Report Share Posted December 16, 2014 Ik ga er even vanuit dat je een MK7,5 hebt. Bij de MK7 werkt het hetzelfde, alleen de pinindeling van de bcm is anders. De BCM kan je trouwens terugvinden achter het dashboardkastje. Hieronder heb je een foto van een motorkapslot met alarmsensor. Zo kan je zien hoe de stekkers zitten. Als je hieronder kijkt heb ik nogmaals de kabelschema van het alarm neergezet met een uitleg erbij. Dat brede grijze ding is de BCM. Daar zie je stekker C2280D staan, dat is de blauwe stekker op de BCM. Pin 10 moet dan bezet worden met de kabel die naar de motorkapsensor/slot gaat. Dit is een blauw/oranje kabel. Deze kabel gaat dus vanaf pin 10 van de blauwe stekker naar pin 57 van stekker C211. Dit is de grote kabelboomstekker die vanuit het interieur naar de motorruimte gaat. Deze zit onder je stuur/achter de accu. Vanaf deze C211 gaat er weer een blauw/oranje draad door naar pin 2 van stekker C127. Dit is de stekker die op de motorkapsensor/slot zit. Deze kun je zien op de bovenste foto. Pin 1 op stekker C127 moet naar een min punt op het chassis. Op de kabelschema zie je dat dit punt G200 is (met een zwarte kabel). Deze zit achter de accu, op of naast het schutbord (kan ik niet helemaal goed zien op de afbeelding). Als dit eenmaal ligt moet je achterin de kofferbak de rechter binnenbekleding loshalen en de toeter plaatsen en aansluiten. Ik ga er vanuit dat deze stekker er al ligt. FINIS toeter: 1513129 (bout: 4712633) FINIS slot: 1813551 Zo moet je er denk wel uitkomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
That Dutchman Posted December 22, 2014 Report Share Posted December 22, 2014 bedankt Harry Ik heb een MK7 en in daglicht zag ik dat er maar één draad loopt, ander is een loos stekkertje, is dus niet voorbereid en ik wil er verder niet veel energie insteken. Als het alleen een kwestie was van een toeter monteren en met IDS "aan" zetten, had ik het wel gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen1403 Posted October 28, 2022 Report Share Posted October 28, 2022 I know, topic van 8jaar terug, maar ben toch is wezen kijken. Ik kan het stekker daar achter helemaal niet vinden. Ik heb een MK7.5 (2016). Zelfs de bundel even even losgemaakt, maar kon geen losse connector vinden. Iemand nog een idee? (bekleding is wel heel eenvoudig aan de kant gelegd) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansie2206 Posted September 15 Report Share Posted September 15 Goedemorgen Jeroen. Ik zie dat je een trekhaak module in de koffer hebt hangen. Ik heb dezelfde klaar liggen om in te gaan bouwen, maar mis de permanente 12v, om de module van voeding te voorzien. Heb jij in je zoektocht wellicht deze gelocaliseerd? Groet, Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts