Jump to content

Stuur Trekt

Recommended Posts

Hij is net uitgelijnd.

Maar ik laat het sowieso nog eens doen. Ben er totaal niet tevreden over. Het stuur staat ook naar links nu.

Hier in de buurt zit wel een goede uitlijner, ga ik daar wel eens heen.

Zeker bij de Ford laten doen?,

Bij mij kunnen ze dat niet helemaal, bij mij staat hij ook iets naar links. Best hinderlijk vind ik.

Weet niet of Ford het zelf heeft gedaan, of dat ze het uitbesteed hebben. Maar het is inderdaad bij Ford Haarlem gebeurt. Verder goede service daar, alleen uitlijnen kunnen ze niet. Maar dat heb ik ook al vaak genoeg meegemaakt bij andere merken. Schijnt een hele kunst te zijn om het stuur recht te zetten.

Hij is nu 2 keer uitgelijnd daar en nog niet goed. Toen ik hem proef reed was het goed, maar na de bandenwissel die nodig was, stond het stuur naar links.

Weet niet of Ford het zelf heeft gedaan, of dat ze het uitbesteed hebben. Maar het is inderdaad bij Ford Haarlem gebeurt. Verder goede service daar, alleen uitlijnen kunnen ze niet. Maar dat heb ik ook al vaak genoeg meegemaakt bij andere merken. Schijnt een hele kunst te zijn om het stuur recht te zetten.

Hij is nu 2 keer uitgelijnd daar en nog niet goed. Toen ik hem proef reed was het goed, maar na de bandenwissel die nodig was, stond het stuur naar links.

Tijdens de afgelopen bandenwissel stond hij daarvoor al een beetje scheef bij mij,

heb ik hem laten uitlijnen maar ik kreeg hem schever terug. :x

Dus meteen weer terug gegaan voor de 100000ste keer (A)

De laatste tijd heeft het ongeluk mij wel een beetje getroffen bij de Ford op het vlak van hun dienstverlening.

Mijn ervaring is dat dealers het vaak uitbesteden aan bedrijven als Euromaster, Kwikfit, Profile enz. En dan moet je het net treffen hoe je hem terug krijgt. Sommige bedrijven doen het gewoon goed, anderen nemen het niet zo nauw.

Die van mij is een tijdje terug bij profile in Gilze geweest. Ze weten dat het mij interesseert, dus ze hebben ook nog even alles laten zien enzo. Alles was daarna goed. Misschien is voor jou zoiets een aanrader.

Daar heb ik ook last van. Komt door de velgen denk ik.

Als ik mijn winterbanden van 15 Ich velgen er onder gooi heb ik er veel minder last van.

Is dus echt een kwaaltje...Ik heb er ook last van.

Op hoeveel bar hebben jullie de banden staan? Ik had ze laatst iets omhoog gegooid en had er toen wat minder last van.

17 inch is ook redelijk breed, een weg met spoorvorming en je merkt het gelijk al.

Dit is per wegdek afhankelijk.

Merk het zelf ook met mijn siërra, winterbanden zijn een stukje smaller dan de zomerbanden

hij is gelijk een stuk gevoeliger voor spoorvorming

Mocht je de dealer niks vinden qwa uitlijnen, dan zou ik toch eens een proffesional gaan zoeken. Dus iemand die verstand van uitlijnen heeft. Als je het goed wil doen is het erg lastig, hij kan je auto ook naar wens afstellen

Doet de auto dit altijd? En wanneer, spoorvorming kan gekke dingen veroorzaken.

Laten uitlijnen is een optie, vraag dan gelijk een uitdraai van de voor en na stand

Een bandenwissel zou niks te maken moeten hebben met de uitlijning,

Je veranderd hier niks aan je ophanging (als de garage doet wat due doen moet).

Dat je auto veel spoorzoekt is normaal met een kleine auto en grote banden

dat heeft elke kleine auto waar je grotere/bredere banden op monteerd

Je banden zoeken dan grip in het spoor van de bredere vrachtwagens.

Wat uitlijnen zelf betreft.

Ik ben zelf monteur en weet hoe je moet uitlijnen, en het is zeker niet simpel

Grotere bandenbedrijfen ( denk aan profile, kwikfit) zijn nog niet zo profesioneel als je denkt

Deze hebben 9van de 10 keer een elecktronische uitlijner.

En met de mentaliteit van in het groen is goed.

Je kan beter naar naar een kleine garage gaan waar ze er tijd voor nemen.

Met de bandenwissel is de auto ook uitgelijnd, vandaar. Dat bedrijven als kwikfit vaak niet al te best zijn weet ik wel hoor. Maar ik heb er geen controle over waar Ford zelf mijn auto heen brengt hiervoor. Was allemaal garantie.

Wat jij zegt over kleine auto's met grote wielen/banden ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb jaren Renault Clio gereden en die hebben zelfs met 18 inch geen last van spoorvorming. De Fiesta is hier gewoon gevoelig voor. Iets wat niet erg is als het zo hoort, maar wel iets waar ze naar mijn mening iets meer aandacht aan hadden kunnen besteden bij ontwikkeling. De 17 inch velgen zijn tenslotte standaard.

Maar goed, zo heeft iedere auto wel wat. Eerst maar eens goed uit laten lijnen, dat zal ook wel verbetering geven.

Bedankt voor de reacties!

Een bandenwissel zou niks te maken moeten hebben met de uitlijning,

Je veranderd hier niks aan je ophanging (als de garage doet wat due doen moet).

Dat je auto veel spoorzoekt is normaal met een kleine auto en grote banden

dat heeft elke kleine auto waar je grotere/bredere banden op monteerd

Je banden zoeken dan grip in het spoor van de bredere vrachtwagens.

Wat uitlijnen zelf betreft.

Ik ben zelf monteur en weet hoe je moet uitlijnen, en het is zeker niet simpel

Grotere bandenbedrijfen ( denk aan profile, kwikfit) zijn nog niet zo profesioneel als je denkt

Deze hebben 9van de 10 keer een elecktronische uitlijner.

En met de mentaliteit van in het groen is goed.

Je kan beter naar naar een kleine garage gaan waar ze er tijd voor nemen.

Amen!

Ik denk dat je ook het profiel van de banden moet bekijken. Toevallig heb ik zelf net weer de 17" terug gezet ipv 15" winterbanden. Met de nieuwe winterbanden (195 breed) had ik totaal geen last hiermee. Met de 17"Michelin (205 breed) had ik er wel last van. Echter, de voorbanden zijn bijna aan vervanging toe. Achter is nog goed. Die heb ik nu gewisseld en nu is het weer goed. Dus in mijn geval lag het aan de profieldiepte icm spoorvoorming.

Oh trouwens,

wat betreft het uitlijnen en daarna een stuur scheef.

Ik heb er tijdens mijn tijd in de werkplaats voldoende uitgelijnd. Moment dat het stuur scheef staat en de auto is echt perfect in orde (banden, ophanging belading van voertuig) is het toch écht een slordigheid van de monteur. (of des-interesse in het vak... :( )

Wanneer ik na het uitlijnen ging proefrijden lette ik daar op zeker op! Indien het niet goed was => corrigeren!!

Vandaag de dag wordt het (wellicht??) niet op prijs gesteld door werkplaatschef of receptie wanneer een monteur zulke foutjes wil corrigeren omdat de flat-rate al voorbij is. De auto wordt aan de klant meegegeven in de hoop dat deze hier niet over valt of het niet merkt.

Laten we eerlijk zijn, wij zien het wel omdat we erg met onze auto's bezig zijn. Het gros van de mensen (ik ken er zat) zal het waarschijnlijk niet opvallen. De auto rijdt natuurlijk ook prima met een iets scheef stuur.

Dus...

wij (niet alleen dit forum maar alle mensen die net wat méér aandacht aan hun auto besteden) zijn gewoon wat allerter, preciezer en ook zeikeriger als het niet goed is. Dat is ons goed recht maar helaas moeten we daardoor wat vaker terug naar de dealer of ander automotivebedrijf.

Ik heb het trouwens niet alleen met mijn auto's maar met bijna alles. Het kan bijna nooit meer ergens in 1 keer goed. De tandarts is kut, de dokter snapt er geen reet van etc. etc.

Maaaaaaaaaaaaaaar, wat er ook gebeurd, we blijven lachen!!!!

:-):grin::-D:-):grin::-D

Fijn weekend.

Share

• Create New...