fordfiestaniels Posted November 5, 2012 Report Share Posted November 5, 2012 hello heren dames, ik ben nog niet zo lang actief op het forum maar dacht zal er eens gebruik van maken. ik heb namelijk een vraagje, soms, heel soms.. zegmaar eens in de 2 weken, heb ik een start probleem.. het kan ten alle tijden voor komen, ongeacht bedrijfstemperatuur of buitentemperatuur. ik kan dan de sleutel omdraaien en de motor gaat netjes rond, maar slaat gewoon niet aan.. zodra ik een klein beetje gas geef dan slaat hij direct aan. iemand ervaring met dit mankement, het is ook lastig voor de garage want hij kan doet het niet altijd.. ik kan hem wel uit laten lezen maar als de foutcode niet steeds terug komt omdat er soms weken overheen gaan voor hij dat weer eens doet word dat lastig.. ford fiesta st mk.6 2005 helemaal origineel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moris Posted November 5, 2012 Report Share Posted November 5, 2012 ik heb dit probleem ook soms.. vooral smorgens als je de auto na een lange nacht start. Heb alles in laten spuiten. Ging toen tijdje ff goed. Maar vandaag weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordfiestaniels Posted November 5, 2012 Author Report Share Posted November 5, 2012 hmm.. komt dus misschien wel vaker voor.. hopen op nog wat reacties, en hopelijk een oplossing.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Metal Posted November 6, 2012 Report Share Posted November 6, 2012 Ik vraag me dan af of de motor wel genoeg brandstof krijgt. Misschien is het net op het randje ingesteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FFST Posted November 6, 2012 Report Share Posted November 6, 2012 Mijn St start vooral na een koude nacht de eerste keer nooit goed. Duurt vaak even een tiende van een seconde langer dan normaal. Maar hij komt onder mijn bezit al bijna 2,5 jaar van zijn plek af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted November 6, 2012 Report Share Posted November 6, 2012 Ik heb hetzelfde probleem. Zowel bij mijn vorige Fiesta als bij mijn huidige, de vorige had het wel vaker dan mijn huidige. Ik ben er destijds regelmatig voor terug geweest, bougies en bobine vervangen, maar het hielp weinig tot niets. Voorheen gooiden ze het op het probleem van de lekkende ruitensproeier die lekte op de bougies, maar dat is vanaf de Mk6.5 verholpen dus kan het niet zijn. Ik denk dat het iets electronisch is, waardoor hij te weinig brandstof krijgt maar exact weet ik het ook niet. Ik heb het gewoon maar geaccepteerd. Hij doet het gewoon altijd, alleen moet je dus soms even 2 of 3 starten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moris Posted November 6, 2012 Report Share Posted November 6, 2012 Heb het nog even nagevraagd net. Misschien beetje vreemd. Maar kreeg je te horen..probeer de reserve sleutel eens. Het kan te maken hebben met de startonderbreker. Heb geen idee of het ook zo is. Maar proberen waard! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted November 6, 2012 Report Share Posted November 6, 2012 Heb ik ook geprobeerd, bij mij hielp dat niet, maar proberen kan altijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan012 Posted November 6, 2012 Report Share Posted November 6, 2012 het eerste waar ik aan moet denken is dat de bougies eventueel in water staan, dat is namelijk ok wel eens het geval bij de focus.. of doe ik nu hele rare praat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordfiestaniels Posted November 6, 2012 Author Report Share Posted November 6, 2012 Nee absoluut geen rare praat... Maarja.. Ik werk elke dag aan motoren van verschillende soorten en maten maar als ik thuis kom heb ik niet zoiets van goh.. Ga eens even lekker aan me auto sleutelen. Maar heb dus wel aal een keer alles netjes even na gelopen en ben niet overmatig veel vocht tegen gekomen.. Aan me start onderbreker lagbhet ook niet.. Weet wel dat vele fords daar namelijk een mankement bij ondervonden hebben.. Dus dat al gecontroleerd. Maargoed.. Ik vind het alleen altijd zo pijnlijk om mijn auto te starten en daarbij verplicht gas te moeten geven.. Rn helemaal sls deze even stil gestaan heeft.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted November 6, 2012 Report Share Posted November 6, 2012 het eerste waar ik aan moet denken is dat de bougies eventueel in water staan, dat is namelijk ok wel eens het geval bij de focus.. of doe ik nu hele rare praat? Dit was bij de mk6 soms ook het geval. de mk6,5 heeft hier geen last meer van Denk eerder dat hij zuinig is afgesteld.. bougie kwestie of inspuiting. Maar gezien het bij meerdere leden voorkomt en er niet echt een oplossing voor is.. tsja lastig Moet zeggen dat mijn vriendin haar mk6.5 rally nergens last van heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
FFST Posted November 6, 2012 Report Share Posted November 6, 2012 Zoals een paar keer eerder al hierboven is gezegd denk ook ik dat er met starten iets te weinig benzine wordt toegevoegd. In mijn geval is het iig genoeg om te kunnen starten, maar had niet erg gevonden als er een drupje meer was toegevoegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSRoy Posted November 8, 2012 Report Share Posted November 8, 2012 Kan het ook niet met de accu te maken hebben. Die van ons deed ook wel eens van die rare dingen. Nieuwe accu er in en alle "problemen" waren verdwenen Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordfiestaniels Posted November 8, 2012 Author Report Share Posted November 8, 2012 Nee accu gemeten en is gewoon goed.. Maar van de week had ik het weer en dan moest ik zelfs meerdere keren straten met gas geven.. Ik ga toch maar eens laten uitlezen, voor het sarten met gasgevenschade op gaat leveren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DexterXL Posted November 8, 2012 Report Share Posted November 8, 2012 BDP sensor die soms geen zin heeft??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoeSTMk6 Posted October 23, 2018 Report Share Posted October 23, 2018 Ik heb het Dus dat ik altijd gas bij moet geven bij mijn ST bj 2006 ik heb al van alles geprobeerd nieuwe filters bougies olie bobine maar geen van deze brengt er verandering in zo heeft mij vader een st die is een jaar ouder en een ton meer op de telller die heeft hier dan geen problemen mee .... als je een oplossing hier voor hebt hoor ik het graag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 24, 2018 Report Share Posted October 24, 2018 On 6-11-2012 at 18:21, Razer said: Dit was bij de mk6 soms ook het geval. de mk6,5 heeft hier geen last meer van Denk eerder dat hij zuinig is afgesteld.. bougie kwestie of inspuiting. Maar gezien het bij meerdere leden voorkomt en er niet echt een oplossing voor is.. tsja lastig Moet zeggen dat mijn vriendin haar mk6.5 rally nergens last van heeft Robert valt er nergens meer een sproeier bij te stellen, zoals vroeger ? ! Als hij bv. te laag in toeren draaide effe de stationaire sproeier bijstellen! Bij Niels/Joe's mk6 2005/6?? Bij een mk8, tja das moderner, met veel electr. regelingen. De computer regeld het allemaal! Maar klepjes en ventieltjes daar kan een pcm ook niet langs, die blijven bestaan . Vroeger was alles beter, denkt men sommigen! Maar ruilen, nee, dat toch niet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter1981 Posted October 24, 2018 Report Share Posted October 24, 2018 Vaak EGR klep wat vuil is of gewoon gaar als een auto slecht start of als je gas moet geven tijdens het starten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts