Jump to content

Wintercheck 2012

Bommel
 Share

Recommended Posts

vast wel, moet je de website van je dealer in de gaten houden

Maar eerlijk gezegt stelt zo'n check niks voor, banden,vloeistoffencontrole, verlichting, en wisserbladen ( zal nog wel een puntje extra bij zitten maar niet veel meer )

• 2 weeks later...

Zij die een oudere fiesta hebben (zoals ik ) kunnen beter voor de winter alle roestpunten maar beter even na lopen.

Ik had dat na de vorige winters niet meer gedaan en zag nu de afgelopen maand pas wat al die troep had aangericht. Dorpel rot, binnen scherm rot . Alles weer gelast , gespoten en gepolijst.

Op het programma voor de winter staat nu nog, rem olie vervangen, gewone oile vervangen , div rubbers welke verteerd vervangen.

En dat doen ze gratis?

Overigens staat er bij mij roest wel op de planning maar is het geld er momenteel nog niet. Hoop wel voor de eerste sneeuwbui hem weg hebben gedaan naar de spuiter.

Over het wel of niet nut hebben van deze controle is elk jaar wel een discussie, vul hier in de zoekfunctie maar eens " wintercheck" in. Maar voor wat betreft de vraag van TS, het zal vast wel weer zijn dit jaar, aangezien vrijwel elk merk het doet. Meestal is het zo half november, dus als je tegen die tijd de website van Ford in de gaten houdt zal het vast wel goedkomen.

ja 17 november is het weer tijd voor de winter inspectie dag bij ford..

de inspectie is geheel gratis op de reparaties na dan natuurlijk.. maar goed.

en dan kan het nog wel eens zo zijn dat er een hapje en een drankje in de showroom is te krijgen :)

dus net als wat er al gezegt is.. iedereen is welkom bij de ford dealer op 17 november

ik zie er nog niets van op de website..

Wat moet ik mij eigelijk voorstellen bij een wintercheck?

APK?

Je auto wordt op een aantal punten gecontroleerd die belangrijk kunnen zijn in de winter. Het is alleen een controle, er wordt verder niet gerepareerd, vervangen of bijgevuld, tenzij je daarvoor betaald natuurlijk. Het zijn punten die op zich ook vrij eenvoudig zelf te controleren zijn, maar als je daar de kennis of de middelen niet voor hebt kan zo'n check wel handig zijn.

Denk aan punten zoals:

Banden/bandenspanning

Oliepijl

Ruitenwisservloeistof/Wisserbladen

Accu

Remmen

Kachel

Verlichting

Koelsysteem/Slangen

En dan vergeet ik er vast nog wel een paar.

Dan gaan ze er bij een defect natuurlijk wel min of meer vanuit dat je het ook meteen daar laat vervangen/repareren.

je auto wordt op 10 punten gecontroleerd..

accu

Koelvloeistof

Olie pijl

ruitenwissers

banden/banden spanning

V snaren/ multiriem

remmen

ruitensproeier vloeistof

verlichting

waterslangen

dat zijn de punten waar op wordt gelet :)

en bij elke check zou het ook zo moeten zijn dat je het lijstje waar die tien punten opstaan en waar naar gekeken is dat je die zou mee krijgen..

en op elk punt die is na gekeken op die lijst.. heb je weer eens 3 maanden garantie

Omdat het dus waarschijnlijk de bedoeling is dat je alle onderdelen waarvan verwacht wordt dat die binnen 3 maanden versleten zijn maar alvast moet gaan vervangen...

Maar ik vind het ook een beetje vreemd. Garantie op ruitenwisservloeistof? Kan je dus na 2 maanden en 29 dagen gratis je ruitensproeier laten vullen, want dan heeft hij gegarandeerd niet meer dezelfde inhoud als tijdens de controle. Dat elke 3 maanden, dan hoef je het dus nooit meer te kopen :mrgreen: Zelfde voor verlichting, als die binnen 3 maanden stuk gaat zo je gratis nieuwe lampjes moeten krijgen?

Ik wil verder niet negatief doen over dit soort acties natuurlijk, maar het geeft mij altijd een beetje een onderbuikgevoel. Ik heb het al eerder geroepen, maar ik heb altijd het idee dat dit soort acties geldklopperij zijn en dat het daarnaast een bepaalde schijnveiligheid geeft.

Share

• Create New...