Bommel Posted September 24, 2012 Report Share Posted September 24, 2012 Hallo allemaal, wie weet of Ford ook dit jaar weer een gratis wintercheck houdt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted September 24, 2012 Report Share Posted September 24, 2012 vast wel, moet je de website van je dealer in de gaten houden Maar eerlijk gezegt stelt zo'n check niks voor, banden,vloeistoffencontrole, verlichting, en wisserbladen ( zal nog wel een puntje extra bij zitten maar niet veel meer ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don Posted October 8, 2012 Report Share Posted October 8, 2012 Zij die een oudere fiesta hebben (zoals ik ) kunnen beter voor de winter alle roestpunten maar beter even na lopen. Ik had dat na de vorige winters niet meer gedaan en zag nu de afgelopen maand pas wat al die troep had aangericht. Dorpel rot, binnen scherm rot . Alles weer gelast , gespoten en gepolijst. Op het programma voor de winter staat nu nog, rem olie vervangen, gewone oile vervangen , div rubbers welke verteerd vervangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clank Posted October 8, 2012 Report Share Posted October 8, 2012 En dat doen ze gratis? Overigens staat er bij mij roest wel op de planning maar is het geld er momenteel nog niet. Hoop wel voor de eerste sneeuwbui hem weg hebben gedaan naar de spuiter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted October 9, 2012 Report Share Posted October 9, 2012 Over het wel of niet nut hebben van deze controle is elk jaar wel een discussie, vul hier in de zoekfunctie maar eens " wintercheck" in. Maar voor wat betreft de vraag van TS, het zal vast wel weer zijn dit jaar, aangezien vrijwel elk merk het doet. Meestal is het zo half november, dus als je tegen die tijd de website van Ford in de gaten houdt zal het vast wel goedkomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferryd Posted October 9, 2012 Report Share Posted October 9, 2012 ja Ford heeft dit jaar weer een wintercheck dit jaar is het op 17 november dus iedereen is weer van harte welkom bij de dealer Link to comment Share on other sites More sharing options...
DJayden Posted October 11, 2012 Report Share Posted October 11, 2012 ja 17 november is het weer tijd voor de winter inspectie dag bij ford.. de inspectie is geheel gratis op de reparaties na dan natuurlijk.. maar goed. en dan kan het nog wel eens zo zijn dat er een hapje en een drankje in de showroom is te krijgen dus net als wat er al gezegt is.. iedereen is welkom bij de ford dealer op 17 november Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moris Posted October 11, 2012 Report Share Posted October 11, 2012 ik zie er nog niets van op de website.. Wat moet ik mij eigelijk voorstellen bij een wintercheck? APK? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted October 12, 2012 Report Share Posted October 12, 2012 ik zie er nog niets van op de website.. Wat moet ik mij eigelijk voorstellen bij een wintercheck? APK? Je auto wordt op een aantal punten gecontroleerd die belangrijk kunnen zijn in de winter. Het is alleen een controle, er wordt verder niet gerepareerd, vervangen of bijgevuld, tenzij je daarvoor betaald natuurlijk. Het zijn punten die op zich ook vrij eenvoudig zelf te controleren zijn, maar als je daar de kennis of de middelen niet voor hebt kan zo'n check wel handig zijn. Denk aan punten zoals: Banden/bandenspanning Oliepijl Ruitenwisservloeistof/Wisserbladen Accu Remmen Kachel Verlichting Koelsysteem/Slangen En dan vergeet ik er vast nog wel een paar. Dan gaan ze er bij een defect natuurlijk wel min of meer vanuit dat je het ook meteen daar laat vervangen/repareren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DJayden Posted October 12, 2012 Report Share Posted October 12, 2012 je auto wordt op 10 punten gecontroleerd.. accu Koelvloeistof Olie pijl ruitenwissers banden/banden spanning V snaren/ multiriem remmen ruitensproeier vloeistof verlichting waterslangen dat zijn de punten waar op wordt gelet en bij elke check zou het ook zo moeten zijn dat je het lijstje waar die tien punten opstaan en waar naar gekeken is dat je die zou mee krijgen.. en op elk punt die is na gekeken op die lijst.. heb je weer eens 3 maanden garantie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted October 12, 2012 Report Share Posted October 12, 2012 Hoe kun je nu garantie hebben op banden die daar niet hebt gekocht of ruitenwissers die er al op zaten ? Vreemd verhaal van die garantie Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted October 13, 2012 Report Share Posted October 13, 2012 Omdat het dus waarschijnlijk de bedoeling is dat je alle onderdelen waarvan verwacht wordt dat die binnen 3 maanden versleten zijn maar alvast moet gaan vervangen... Maar ik vind het ook een beetje vreemd. Garantie op ruitenwisservloeistof? Kan je dus na 2 maanden en 29 dagen gratis je ruitensproeier laten vullen, want dan heeft hij gegarandeerd niet meer dezelfde inhoud als tijdens de controle. Dat elke 3 maanden, dan hoef je het dus nooit meer te kopen Zelfde voor verlichting, als die binnen 3 maanden stuk gaat zo je gratis nieuwe lampjes moeten krijgen? Ik wil verder niet negatief doen over dit soort acties natuurlijk, maar het geeft mij altijd een beetje een onderbuikgevoel. Ik heb het al eerder geroepen, maar ik heb altijd het idee dat dit soort acties geldklopperij zijn en dat het daarnaast een bepaalde schijnveiligheid geeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
..: Iloo :.. Posted October 14, 2012 Report Share Posted October 14, 2012 Dan gaan ze er bij een defect natuurlijk wel min of meer vanuit dat je het ook meteen daar laat vervangen/repareren. juist niet want daar is geen tijd voor. maar de insteek is wel dat je het door hun laat maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts