Jump to content

Wegpiraat

Pim
 Share

Recommended Posts

Automobilist (23) met 141 km/u door Breda

BREDA - De politie heeft dinsdagavond een 23-jarige Bredanaar betrapt die met zijn Ford Fiesta met 141 kilometer per uur over de Graaf Engelbertlaan in zijn woonplaats reed.

Ter plaatse is de maximumsnelheid 50 kilometer per uur.

De politie heeft het rijbewijs van de jonge bestuurder afgepakt, liet ze woensdag weten.

Zou deze wegpiraat misschien bij de fiestaclub horen.........?

Mooi, die is een tijdje kwijt.. En met 600 euro ga je het niet redden nee.

dat valt mee, na het voldoen van de boete en volgen van de cursus heb je hem terug

(was met een dorps genoot hier wel zo tenminste)

Cursusje erachteraan van 800 euro.

En dan niet te laat komen anders mag je naar huis en de cursus opnieuw doen voor nog een 800 euries

ervaring :wink:

Moet je even de weg opzoeken op google street view. Zijn stukken tussen waar je m best even kan planken 's nachts. Dan zit je met een ST ook zo op de 140.

Ik vind 140 ook overdreven, maar 50 is voor die weg ook erg zacht 's nachts.

Moet je even de weg opzoeken op google street view. Zijn stukken tussen waar je m best even kan planken 's nachts. Dan zit je met een ST ook zo op de 140.

Ik vind 140 ook overdreven, maar 50 is voor die weg ook erg zacht 's nachts.

Inderdaad, zelfde geldt voor overdag ;) Als je daar netjes 50 rijdt word je aan alle kanten (bij wijze van spreke) ingehaald. Ze kunnen makkelijk 70 (of zelfs 80) van die weg maken ;)

@ miquel:

Je gaat me niet vertellen dat jij overal netjes rijd met je ST ;)

Afhankelijk van de situatie (tijd, lokatie, verkeers situatie enz) moet dat toch ook een keer kunnen.. Zelfs met deze snelheid! Word je dan gepakt. Dan moet je niet zeuren, en je bekeuring voor lief nemen.

En eerlijk is eerlijk. Heb zelf liever eens in de zoveel jaar een flinke bekeuring, dan regelmatig van die kleine klote bekeuringen. Dan kan je iig nog zeggen dat je er plezier van hebt gehad :P

En eerlijk is eerlijk. Heb zelf liever eens in de zoveel jaar een flinke bekeuring, dan regelmatig van die kleine klote bekeuringen. Dan kan je iig nog zeggen dat je er plezier van hebt gehad :P

Amen.

• 4 weeks later...

Ik moest vanmorgen bij de Officier van Justitie op het matje komen. Hier heb ik mijn verklaring voorgedragen en is hierover gesproken.

Aangezien ik geen enkele vermelding had in het justitiele systeem was de Officier mild. De agent heeft ook aan de Officier gemeld dat er bij de overtreding geen nadere gevaarzetting was. Dat was volgens de Officier ook de reden waarom het OM mij een verzoek heeft gedaan tot schikking. Hierop heb ik 2 maanden rijontzegging met aftrek gekregen een dikke geldboete met de educatieve maatregel gedrag.

De overige consequenties die ik ondervind zijn stukken erger.

Gaat totaal dan wel richting 2000 euro ofzo?

De richtlijn waar het OM zich over het algemeen aan houdt, is 1990,- boete. Ik had tot dit voorval compleet ZERO aantekeningen in het Justitiele systeem. De boete die ik heb gekregen i.c.m. de EMG die ik moet volgen zitten aan dat bedrag inderdaad.

Daarbij heb ik ook de zorgplicht over mijn broertje. Deze heeft mijn hulp hard nodig en mede met die reden krijg ik mijn rijbewijs eerder terug. (Invordering van het rijbewijs is een straf voor de pleger. Volgens de wet mogen anderen daar niet onder te lijden hebben. Dat is bij mij wel het geval en het begint aardig acuut te worden dat ik mijn rijbewijs terug krijg.)

Ik heb geen verzet tegen de invordering ingediend omdat ik het er mee eens ben dat ik straf verdiend heb. Dit heeft ook meegespeeld in de beslissing. (Hier heeft ze uitdrukkelijk om gevraagd waarom ik dat niet gedaan heb aangezien de situatie dit wel toe zou laten.)

Ik heb mij ook erg goed laten informeren, van alle kanten. Ik heb mijn verklaring schriftelijk opgesteld en in viervoud meegenomen en aan het begin van de zitting uitgedeeld. De OvJ heeft continu de leiding in het gesprek gehad (ik ben schuldig en moet mijn plek leren kennen).

Door je verklaring schriftelijk op te stellen, je 'zonde' te overdenken en te verwoorden geeft aan dat je er wel degelijk mee bezig bent geweest. Een stuk bewustwording, zelfreflectie en verantwoording.

Hopelijk heb je ervan geleerd dat dit niet kan.....

Snel/ hard rijden is misschien stoer..tot dat het een keer mis gaat ( en binnen de bebouwde kom.... )

maarja..hopelijk heb je ervan geleerd

Snel/ hard rijden is misschien stoer..

Trek geen voorbarige conclusies. Dit had niets met stoer doen te maken namelijk ;-) Wees er op alert dat je niet een van de velen wordt die onderdacht bomen, lantaarnpalen, stroppen of andere pijnlijke manier om dood te gaan toe wenst.

Het niet kennen van het verhaal, aannames doen, daar een mening over hebben en deze zonder enige nuance ventileren, hangt op het randje wat je wel of niet zou kunnen maken. Ik kan het hebben en ben mondig genoeg om mijzelf te verdedigen, er zijn ook mensen die door deze sociale druk manisch depressief worden of zelfs zelfmoord plegen.

Ik weet dat ik fout ben geweest en ik ben ook erg geschrokken van de gevolgen. De snelheid van 141km/u kan ik nog steeds niet geloven aangezien ik een Fiesta Econetic heb. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer. Heb ik er van geleerd? Zeer zeker! Want hoewel het lijkt alsof ik er goed van af kom, ik heb de laatste 2 maanden met blaren vanaf mijn hielen tot op mijn schouders rond gelopen. Daarbij liep ik gebolgen onder het schuldgevoel dat ik bij mij droeg en de schaamte. Ik ga niet op de details in omdat het erg persoonlijk ligt maar geloof mij, de consequenties die mij opgelegd zijn door mijn omgeving, werkgever en anderen zijn erger dan die van het OM.

De "straf" die je op deze manier door kennissen en mensen uit je omgeving opgelegd word kan inderdaad vele malen zwaarder tellen als de boete, rijontzegging en noem maar op.

Je zult een goede reden gehad hebben om zo hard te rijden, mischien iets met je broer. Ik heb ook ooit in zo een situatie gezeten. Ik heb 1 x zo een fout gemaakt en daarbij heel veel geluk gehad.

Het resultaat van je akties heb je al moeten dragen, het zal je even pijn doen in je knip, maar je kunt wel de taak blijven uitoefenen waar je broer afhankelijk van is.

Dat laatste is denk ik in dit verhaal het belangrijkst.

Ik wens je helemaal geen rare dingen toe...dat heb nergens gemeld.

Meld alleen: hopelijk heb je ervan geleerd...maar als je dat zo opvat....

Ik oordeel misschien wat snel...al is het erg dringend oid..maar zoveel te hard in een 50 zone vind ik nogal snel zeg maar.

Vooral als je nog zo jong bent, lijkt het 999 van de 1000 keer op stoer doen (zoals ik al meerde malen heb meegemaakt )

Er zal dus een reden voor zijn, maar vind het gewoon levensgevaarlijk en oerstom.

I houd erover op want het is al erg genoeg.

Als ik je ergens mee heb beledigd..sorry. Maar snelheid heb je zelf in de hand.

Share

• Create New...