Jump to content

Recommended Posts

Iemand enig idee wat voor lijm je het beste kunt gebruiken om het glas van een buitenspiegel weer terug te lijmen op het grondplaatje? Het is dus alleen het glas, wat los is van het plaatje wat er achter zit, waarmee hij weer vast zit in de behuizing.

Moeders is net terug van vakantie in Zuid-Frankrijk, waarbij de boel bij ruim 40 graden waarschijnlijk net iets te warm is geworden en het glas dus gewoon is losgelaten. Nou heb ik wel gebeld met de dealer (het is overigens een Slopel), maar een nieuw glas kost "slechts" €96,- Kortom, lijmen zal een stuk goedkoper zijn. Nou weet ik wel dat je spiegels niet zomaar met elke soort lijm kunt lijmen. De meeste soorten lijm kunnen de achterste reflecterende laag van de spiegel aantasten, waardoor er dus in plaats van een spiegel alleen maar glas achterblijft. Het moet ook nog wel tegen een beetje warmte kunnen, want het kan dus best heet worden.

Iemand enig idee??

Pattex of Bison zal hier vast wel een mooie tape voor hebben.

EDIT: Bison heeft het volgende in de aanbieding: Ons advies: Kombi Power

Universele 2-componenten polyurethaanlijm, voor de moeilijkste verbindingen.

Voor de moeilijkste verbindingen

(Zee)waterbestendig

Koude- en hittebestendig van -30°C tot +100°C

Sterkte 180 kg/cm²

Keuze om Gals (spiegel) op kunststof te plakken, buiten.

Ik had die lijmwijzer bij Bison ingevuld, en toen kwam er heel iets anders uit waar ik een beetje mijn twijfels bij had, een soort kit ofzo. Dit lijkt er meer op inderdaad!

• Create New...