Jump to content

Ford Verkiest Fiesta Rs Boven Focus Rs

The Crow
 Share

Recommended Posts

Er hangen donkere wolken boven een nieuwe generatie Ford Focus RS. "Het is veel logischer als we een Fiesta RS zouden uitbrengen," aldus een techneut tegenover Autovisie.

"Toen de vorige edities van de Ford Focus RS werden ontwikkeld en uitgeleverd, was Ford met een Focus actief in het WRC. Je geeft je rally-fans de mogelijkheid hun voorkeur voor een specifieke WRC-deelnemer ook buiten de rallyweekeinden uit te dragen. Inmiddels racen we niet meer met de Focus, maar met een Fiesta. Ik verwacht dat er eerder een Fiesta RS komt dan weer een Focus RS."

HARDCORE

De Fiesta RS komt naast de Fiesta ST in het gamma. Hij zal hardcore worden, een stapje verder dan de ST waarvan de verkoop binnenkort start. Over het technische deel praat Ford nog niet. In de ST komt een 1,6 liter turbomotor te hangen. Een aangepaste variant van dat blok komt ook voor de RS beschikbaar. Voor het vermogen kan gerekend worden op meer dan 200 pk. De ST komt al tot 180 pk.

VOLKSWAGEN VOLGT

Ford is niet de enige autobouwer die een civiele uitvoering van de WRC-rallyauto op de markt gaat brengen. Volkswagen komt met de Polo R. De topversie komt naast de bestaande 180 pk sterke GTI in het gamma.

Bron: Autovisie

Uit iets van een soort van bron weet ik dat er mogelijk ook een Focus RS komt, of de Fiesta RS komt weet ik niet. Focus schijnt dan een 2.3L turbo te krijgen. Maar alles is speculatie, gewoon een paar jaar wachten dan weten we het. Men is al laat met de Fiesta ST, dus ik zie eerder een Fiesta MK8 komen dan een Fiesta RS.

MK7,5 is er al min of meer. 2012 model is in een paar opzichten gefacelift tov het 2008 model. Denk aan andere deurgrepen, bekleding op de achterbank, chromen strip bij de gril en zo zijn er dacht ik nog een paar punten.

Is niet heel erg een facelift te noemen maar er zijn al subtiele wijzigingen. Als je de foto's van de ST bekijkt dan zou dat zomaar eens de echte facelift kunnen inluiden.

• 1 month later...

de Focus ST motor in de Fiesta .. dus fiesta 2.0T (-: gok ik zo .. met potentieel richting 300pk (met slechts kleine aanpassingen)

Want een geheel nieuwe motor ontwikkelen .. denk ik niet. de 1.6T richting de 220pk duwen .. lijkt me niet echt de uitdaging...

• 1 month later...
Gisteren met de fiesta naar Saarlouis gewest,daar kwam een mededeling dat men met een focus Rs komt met 400pk.

nice, maar weet je ook of hij een 3deurs gaat hebben omdat het nieuwe de nieuwe focus momenteel in 5deurs en clipper verkrijgbaar is?

• 5 weeks later...
 Share

• Create New...