VitroFiesta Posted April 18, 2012 Report Share Posted April 18, 2012 Nog een paar weken en dan is het weer zover, FITP 2012! Om de nodige zaken vooraf te bespreken heb ik er even een apart topic van gemaakt, dan houden we het een beetje overzichtelijk. Om te beginnen maar vast het verzamelen in Hoek van Holland. De boot vertrekt op vrijdag om 22:30 uur. Je moet natuurlijk wel ruim om tijd aanwezig zijn, maar te vroeg is ook weer overdreven. Ik heb contact gehad met Jur, en lijkt ons de beste optie om af te spreken op de parkeerplaats van NS station Hoek van Holland Haven. Vanaf daar is het nog geen 500 meter naar de incheckbalie van de ferry. Verzamelen tussen 20:00 en 20:30 uur. We kunnen dan gezamelijk de boot op, waardoor we dicht bij elkaar staan, wat ook weer makkelijk is bij vertrek de volgende ochtend. Het is wel even handig als je doorgeeft dat je naar het verzamelpunt komt, zodat we niet voor niets op mensen staan te wachten. Als we rond 20:30 uur richting incheck gaan kun je als het goed meteen aan boord, sta je niet onnodig lang in de haven te wachten. Als we aan boord zijn kunnen we allemaal even de spullen naar de hut brengen en afspreken om even een drankje in de bar te doen. Omdat iedereen om verschillende data heeft geboekt zullen de hutten waarschijnlijk niet dicht bij elkaar in de buurt liggen, maar dat maakt niet zoveel uit. Hou er rekening mee dat je de volgende ochtend om 06:00 uur gewekt wordt, en dat we ook nog een uur of twee moeten rijden. Hou dat even in je achterhoofd als je in de bar zit, maar ik ga er vanuit dat we daar allemaal volwassen genoeg voor zijn. Even een tip voor als je nog nooit met een veerboot mee bent geweest: In principe mag je na het verlaten van je auto niet meer terug naar het autodek. Zorg dus dat je voldoende spullen bij de hand hebt voor de nacht, het makkelijkst is een klein tasje zodat je niet alles mee naar boven hoeft te slepen. Als we aan de overkant zijn rijden we naar het hotel. Het is makkelijk om met een groepje te rijden, maar als je liever je eigen tempo rijdt dan kan dat natuurlijk. Dit spreken we vooraf even af, zodat we niet onnodig op iemand staan te wachten. Het is makkelijk om een portofoon in de auto te hebben, dus als je die hebt neem die dan vooral mee! Jur heeft er één, dus bij Jur en mij in de auto is er in ieder geval een aanwezig. Ik weet niet of iedereen naar hetzelfde hotel gaat, maar dat kunnen we vooraf ook wel even doorspreken. Graag geen namen van hotels hier in het topic zetten, daar zijn in het verleden wel eens problemen mee geweest. Hou er ook rekening mee dat we waarschijnlijk niet meteen op de kamer terecht kunnen, maar over het algemeen heb je in het hotel meestal wel een ruimte waar je dit kunt stallen. We hebben geen vast programma voor de zaterdag, dat kan iedereen voor zichzelf bepalen. Je kunt wat in de omgeving gaan kijken, iets bezoeken, je auto wassen, maakt allemaal niet uit. We kunnen met de hele groep bij elkaar blijven, maar dat is zeker geen verplichting. Wat we met eten doen gaan we nog wel horen. Avondprogramma komt op hetzelfde neer als overdag, geen planning dus. Zondag natuurlijk de dag waarom het allemaal te doen is. Hoe laat we zondagochtend vertrekken spreken we ook nog wel even af, maar hou er maar vast rekening mee dat dit niet laat zal zijn. Het wordt geen uitslaapweekend Na afloop van de meeting rijden we weer terug naar Harwich. Ook hiervoor hetzelfde als zaterdagochtend, we kunnen met de groep rijden, maar rij je liever alleen dan kan dat. Bespreek dit ook even met de rest, dan is het duidelijk voor iedereen. Eten zondagavond zal waarschijnlijk ergens onderweg bij de Mac of Burgerking zijn. Als je alleen wil rijden, zorg dan dat je op tijd bij de boot bent, want die gaat niet wachten op een verdwaalde Fiesta. Maandagochtend staan we weer aan de goede kant van de sloot, en gaat iedereen weer zijn eigen weg. Aandachtspunten: Vergeet niet je boekingspapieren en een geldig reisdocument (geen rijbewijs dus!). Het lijkt logisch, maar je wilt niet weten hoe vaak het fout gaat. Ga in Nederland niet vast oefenen met linksrijden Neem indien in je bezit een porto mee voor het samen rijden. Zorg dat je ook zelf de route naar je hotel weet, mocht je de groep kwijtraken en om wat voor reden dan ook geen contact meer kunnen krijgen. Het groepsrijden doen we op een rustig tempo. Sommigen zijn het misschien niet gewend om in een groep te rijden, en daarnaast is linksrijden ook niet voor iedereen even vanzelfsprekend. Zorg dat je van meerdere mensen de mobiele nummers hebt, mocht je elkaar kwijtraken. Voor wie mijn nummer nog niet heeft, stuur even een PM. Zorg voor Engelse ponden (Deze kun je aan boord ook verkrijgen, echter niet altijd de beste koers). Over het algemeen kun je in Engeland bij een bank prima geld opnemen met je Nederlandse bankpas, maar we staan niet meteen in de buurt van een geldautomaat dus als je het vooraf al hebt hoef je je daar niet druk meer om te maken. Het kan fijn zijn om een klapstoeltje mee te nemen, kan je de beentjes een beetje rust gunnen als het nodig is. Neem wat te eten en drinken mee voor onderweg, en wat blikjes drinken voor tijdens de meeting is ook niet overdreven. De prijzen voor eten en drinken tijdens die meeting liegen er meestal niet om. Heb je andere aandachtspunten, laat ze maar weten. Vragen, schroom niet om ze hier te stellen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted April 18, 2012 Author Report Share Posted April 18, 2012 Aanwezig op meetingpunt Hoek van Holland: Middagboot = Stena Hollandica - Pim/Soundraiser - Coen/Dion Avondboot = Stena Brittanica - Jur/Niels - Razer - Idaniël - Remy Geef je naam maar door in het topic. Ik vul deze lijst wel aan, je hoeft hem niet te quoten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted April 18, 2012 Author Report Share Posted April 18, 2012 Alvast even een verzoekje. Ik heb de Fiestaclub vlaggen bij me, maar bij Jur in de auto wordt het waarschijnlijk een beetje krap. Meenemen naar Hoek van Holland gaat wel lukken, maar om daarna een paar uur te rijden met die dingen op mijn schoot is ook niet alles. Wie kan deze vlaggen van HvH meenemen naar het hotel en de meeting? Het is een zak van ongeveer 1,5 meter lang. Ze zijn niet zwaar en passen gewoon op de achterbank. In de kofferbak lukt bij een Mk6(.5) in ieder geval niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted April 18, 2012 Report Share Posted April 18, 2012 Lijkt me goed om idd te verzamelen. qwa tijd moet het wel lukken vanuit friesland Hopelijk tot dan met het blauwe monster Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted April 18, 2012 Report Share Posted April 18, 2012 uhm.. weet niet als het op de achterbank van een mk3 past ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted April 18, 2012 Author Report Share Posted April 18, 2012 uhm.. weet niet als het op de achterbank van een mk3 past ? Past denk ik ook wel hoor. De kofferbak van Jur is alleen al zodanig vol dat de bagage op de achterbank moet, en daardoor niet zoveel plek meer over is. We komen er vast wel uit, desnoods kunnen we alles zelfs nog over verschillende auto's verdelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted April 18, 2012 Report Share Posted April 18, 2012 mijn achterbak is ook helemaal vol met audio hehe. Moet ook alles op de achterbank plaatsen, maar heb al gezegt tegen de vriendin dat er maar 1 rugzak meegaat hehe, anders weet ik het wel weer hoe het gaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted April 19, 2012 Report Share Posted April 19, 2012 Niels, als je zorgt dat het bij Pim komt dan neem ik de zak wel mee. Heb ik ze ook weer eens in de auto En onze boot (Pim & Moi) vertrekt vrijdagmiddag, daarnaast kun je aan boord prima wisselen echter niet altijd de beste koers, daarnaast doet een bankpas al heeft hij een EC logo het niet bij de meeste pinautomaten, bij de banken is dit echter geen probleem al dien je wel rekening te houden met een extra bedrag voor gastgebruik. Daarnaast ben ik in Engeland bereikbaar onder mijn engelse telefoonnummer (in nederland trouwens ook) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted April 19, 2012 Report Share Posted April 19, 2012 Mocht er ruimte gebrek wezen.. ook ik ga naar FITP en ga met 2 of 3 auto's en hebben plek zat over Wij vertrekken zaterdags... Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted April 20, 2012 Author Report Share Posted April 20, 2012 Niels, als je zorgt dat het bij Pim komt dan neem ik de zak wel mee. Heb ik ook wel aan gedacht, maar ik rij pas in de middag naar Jur toe. Dan moet ik voor die vlaggen dus een keer extra die kant op rijden. Ik kijk eerst wel even of iemand anders de ruimte heeft, mocht dat niet lukken gebruiken we jou oplossing wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coen Posted April 20, 2012 Report Share Posted April 20, 2012 Niels, als je zorgt dat het bij Pim komt dan neem ik de zak wel mee. Heb ik ze ook weer eens in de auto En onze boot (Pim & Moi) vertrekt vrijdagmiddag, daarnaast kun je aan boord prima wisselen echter niet altijd de beste koers, daarnaast doet een bankpas al heeft hij een EC logo het niet bij de meeste pinautomaten, bij de banken is dit echter geen probleem al dien je wel rekening te houden met een extra bedrag voor gastgebruik. Daarnaast ben ik in Engeland bereikbaar onder mijn engelse telefoonnummer (in nederland trouwens ook) Dion en ik vertrekken ook op vrijdagmiddag. Dan kunnen wij eventueel ook wel voor de boot afspreken. Het begint al langzaam te kriebelen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capo-Bastone Posted April 20, 2012 Report Share Posted April 20, 2012 Beste, Zal ook zijn op fordfair dit jaar, ga zaterdagmorgen via calais naar dover om dan op hotel te gaan in Northampton. Wie weet kan ik jullie tegenkomen ofzo, zou leuk zijn om meer fordjes en vooral fiesta's te zien! btw ik ga samen met een collega, beid fiesta mk7 in vision bleu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted April 20, 2012 Report Share Posted April 20, 2012 uhm dit betreft fitp en geen ford fair, dus ons zul je niet tegenkomen, mits er ook leden van ons daar ook heen gaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted April 20, 2012 Report Share Posted April 20, 2012 Heb ik ook wel aan gedacht, maar ik rij pas in de middag naar Jur toe. Dan moet ik voor die vlaggen dus een keer extra die kant op rijden. Ik kijk eerst wel even of iemand anders de ruimte heeft, mocht dat niet lukken gebruiken we jou oplossing wel. Ik wil wel even voor je kijken of ik een afgeef punt voor je in den haag heb Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted April 21, 2012 Author Report Share Posted April 21, 2012 Dion en ik vertrekken ook op vrijdagmiddag. Dan kunnen wij eventueel ook wel voor de boot afspreken. Het begint al langzaam te kriebelen! Zal ik je er op het lijstje bijzetten, of blijft het nog een "eventueel"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted April 21, 2012 Author Report Share Posted April 21, 2012 Ik wil wel even voor je kijken of ik een afgeef punt voor je in den haag heb Het gaat vast wel goedkomen denk ik. Het is natuurlijk ook geen heel groot pakket, alleen vanwege de lengte net iets te lang voor de kofferbak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted April 21, 2012 Report Share Posted April 21, 2012 Ik heb even een scheiding in de afspreekplaats gemaakt ivm het vertrek met verschillende boten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted April 22, 2012 Author Report Share Posted April 22, 2012 Ik dacht dat er veel meer mensen gingen, maar tot nu toe is er nog niet veel reactie hier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted April 22, 2012 Report Share Posted April 22, 2012 idd valt tegen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted April 22, 2012 Report Share Posted April 22, 2012 Toch hebben er nog 2 man en auto geboekt namelijk Remy en Daniël Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coen Posted April 22, 2012 Report Share Posted April 22, 2012 Zal ik je er op het lijstje bijzetten, of blijft het nog een "eventueel"? Zet maar op het lijstje, het is definitief Link to comment Share on other sites More sharing options...
Idaniël Posted April 22, 2012 Report Share Posted April 22, 2012 Ik ben er klaar voor, tickets voor de boot tickets voor het hotel, en me paspoort,liggen klaar, @ Soundraiser, ik weet niks van Remy volgens mij was hij afgehaakt, een kennis van mij gaat mee. Die vriend van mij en ik gaan met de avond boot. dus avond weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted April 22, 2012 Author Report Share Posted April 22, 2012 In het andere topic staat een bericht van Remy dat hij hotel en boot geboekt heeft, dus ik ga er vanuit dat hij gewoon meegaat. We wachten het af, komt vast wel goed. Idaniël, je hebt pm terug. Zal ik jou ook op het afspreeklijstje zetten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Idaniël Posted April 23, 2012 Report Share Posted April 23, 2012 Niels zet me maar bij het lijstje Weet ik dat ook weer van remy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mandy Posted April 23, 2012 Report Share Posted April 23, 2012 mijn achterbak is ook helemaal vol met audio hehe. Moet ook alles op de achterbank plaatsen, maar heb al gezegt tegen de vriendin dat er maar 1 rugzak meegaat hehe, anders weet ik het wel weer hoe het gaat Yeah, ik kom mee. Pff alleen een rugzak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts