Jump to content

Mooiste "fiesta & Water" Foto

Jurian
 Share

Wie heeft de mooiste inzending?  

25 members have voted

1. 1. Categorie: Compact camera

• FFST
      6
    • jeroen
      3
    • mathyst
      3
    • ronald_FT
      6
    • Wess-rs
      7
  2. 2. Categorie: Spiegelreflex camera

• BasSport
      5
    • Clank
      0
    • elecks
      5
    • jericho
      5
    • Mikf
      7
    • Niek
      0
    • Syts
      3

Recommended Posts

De inzendingen zijn bekend. Omdat een aantal inzenders maar 1 foto heeft geplaatst zijn dit ook degene die meedoen.

Er kan gestemd worden tot woensdag 18 april 12:00.

Commentaar is natuurlijk altijd welkom.

Categorie: Compact

FFST

023fp.th.jpg

jeroen

auto-water-4.jpg

mathyst

Foto-UCEJEHNX-D.jpg

ronald_FT

gallery_2053_591_999517.jpg

Wess-rs

DSC03786.jpg

Edited by VitroFiesta
Kleine aanpassing gedaan, 18 april is een woensdag ;)

FFST en elecks hebben mijn stem gekregen ;)

@Jurian: Je 2e bericht begint ook met Categorie: Compact, dat moet volgens de poll Spiegelreflex worden :)

PS: dank voor het delen van de poll, tegen het spiegelreflexgeweld kan ik met deze foto niet op :oops:

Edited by Jurian
Aangepast

Waarom de splitsing compact en spiegelreflex? Het is niet per definitie zo dat je met een spiegelreflex een mooiere foto maakt?

Het gaat toch om originaliteit, compositie en het thema. Met een goede compactcamera kan je ook mooie foto's maken.

Waarom de splitsing compact en spiegelreflex? Het is niet per definitie zo dat je met een spiegelreflex een mooiere foto maakt?

Het gaat toch om originaliteit, compositie en het thema. Met een goede compactcamera kan je ook mooie foto's maken.

Het is alleen wel zo dat je met een spiegelreflex meer kunt qua belichting, sluitertijden etc. En dat je sensor groter is, dus meestal betere kwaliteit krijgt.

Het is alleen wel zo dat je met een spiegelreflex meer kunt qua belichting, sluitertijden etc. En dat je sensor groter is, dus meestal betere kwaliteit krijgt.

Met een beetje compactcamera kun je ook alles handmatig instellen. Wat betreft de sensor is idd waar, maar dat zie je amper op de formaten die hier worden geupload.

Die discussie hebben we vorige keer ook al eens gevoerd, en er toen uiteindelijk achter gekomen dat het splitsen naar de mening van de meesten toch ook eerlijker is. Ik denk dat je met een goede compact camera welliswaar ook hele mooie foto's kunt maken, maar ik denk dat je naast de verschillende soorten camera's daarbij ook twee verschillende soorten fotografen hebt.

De meesten hier met een compactcamera zijn over het algemeen gewone huis-tuin en keuken fotografen, en de spiegelreflexen horen meestal wel toe aan de categorie hobby tot beroepsfotograaf. Een spiegelreflex koop je in mijn ogen alleen als je er toch wel aardig wat verstand van hebt, of wil gaan krijgen, dus meestal heeft die categorie er gewoon wat meer kennis van. Ik denk daarom dat de meeste mensen met een compactcamera gewoon niet op kunnen tegen de spiegelreflexen, al is het alleen maar omdat de personen zelf er meestal gewoon veel meer verstand van hebben.

Mijn stem in de compactklasse is voor Wesley. Die van Jeroen en FFST vind ik ook geslaagd, maar bij Wesley is de auto toch iets prominenter aanwezig en dat spreekt me wel aan.

In de spiegelreflex klasse heb ik gekozen voor Elecks. Ik vond de keuze nog niet makkelijk, want die van Bas, Mikf en Jericho vind ik ook erg geslaagd. Die van Bas kan zo op de voorpagina van de promotiefolder van de Fiesta, maar op de een of andere manier mis ik daar iets bij, iets te saai misschien. Die van Mikf is zonder meer apart, en weer eens iets anders dan de auto vanaf de buitenkant, maar de anderen spreken mij toch iets meer aan. Laatste overweging ging voor mij tussen Elecks en Jericho, maar ik heb toch gekozen voor iets meer kleur, en de spiegeling van het licht in het water benadrukt voor mij het onderwerp "water" toch nog net iets extra.

Ik vond het absoluut niet makkelijk! Die van Syts in de mist vind ik trouwens ook erg origineel, daar denk je niet meteen aan bij het onderwerp water. Toch is het nou eenmaal zo bij mist dat er door het wegvallen van de omgeving gewoon een hoop sfeer verloren gaat, maar origineel is het zeker!

Mee eens.Een amateur heeft net zoveel kans als elk ander. Zelfde vrijheid zelfde creatieviteit. En dan hebben we het nog niet eens over na bewerking in photoshop. Geef mij een iphone camera en 4 uurtjes photoshop en die spiegelrelfex heeft ook geen meer waarde.

Ik vind de spiegelreflex foto's duidelijk beter gelukt dan de compact foto's.

Ik heb gestemd op Ronald bij de compactjes en Jericho bij de spiegelreflex. Vind dat echt een vette foto.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...