Jump to content

Db's Mk7 Frozen White

David_8112
 Share

Recommended Posts

Ik ben al langere tijd in het bezit van een FF MK7, maar ik wil mijn project alsnog even delen hier.

Vanaf het begin:

Augustus 2009 ben ik bij de Ford Garage binnengelopen en een proefrit gemaakt in een FF MK7. Deze proefrit was me goed bevallen, echter een minpuntje. De modellen die ze op dat moment in de showroom hadden staan waren standaard, verkeerde kleur, niet echt mijn smaak. De dealer bood mij aan om een auto op maat te maken. Zo gezegd, zo gedaan!

Mijn bestelling:

- Ford Fiesta Trend 1.25l 60kw/82pk

- Frozen White

- Zwart getinte achterruiten

- Styling-pakket (Dakspoiler, voorbumper in sportdesign, achterbumper met diffusor, sideskirts)

- Mistlampen

- Alluminium pedalen

- Styling pakket interieur (Individual voetmatten, Sierlijsten deurpost met verlicht logo, schakelknop met verlichting)

- Audio pakket (Airco, Radio-CD met bluetooth telefoon ondersteuning en spraakbesturing, 4 luidsprekers voor, 2 luidsprekers achter, aux aansluiting en stuurbediening)

-4-seizoensbanden op staalvelgen

3 maanden later kreeg ik het langverwachte telefoontje. De auto is er! Leuke verrassing zo net voor de feestdagen :grin:

• Replies 145
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Als eerste heb ik de staalvelgen onder handen genomen. Na een hele tijd met staalvelgen rond gereden te hebben ben ik op internet gaan zoeken naar een paar mooie velgen. De keuze is gevallen op de MSW type 11. Deze set heb ik via de garage laten bestellen en monteren samen met 205/40R16 zomerbanden.

imag0161a.jpg

imag0159s.jpg

imag0170zz.jpg

Het was nog een flinke karwei om de staalvelgen eraf te krijgen. Ze hebben flink met moker en een stuk hout staan meppen om ze los te krijgen. Maarja, voor wat hoort wat. Nu heb ik wel mooi mijn velgjes eronder!

imag0177kl.jpg

Daarna heb ik een tijd niets meer gedaan. Totdat ik weer eens wat nieuws wilde. Nog meer aanpassen!

Een impuls aankoop via internet. J1 Automotive Cold Air intake kit. Besteld via internet en een week later bezorgd met de pakketdienst. Meteen inbouwen dus!

imag0431y.jpg

MAAR: Een leuk extra'tje. Ik heb een vooraf/achteraf filmpje gemaakt en op Youtube gezet. J1 Automotive heeft dit filmpje nu als productfilm op hun eigen site staan.

http://j1automotive.co.uk/ourshop/prod_175...-202014005.html

Zeker een mooie toevoeging aan de sound!

mooie auto zo met al die opties en styling pakket;)

alleen je kan wel zien dat er verschil in kleur zit bij de side skirts en de auto, of ben ik gek? :P

Dit zal waarschijnlijk de lichtinval zijn, maar dit is de zelfde kleur 8)

Volgende:

Ander alternatief voor Xenon --> Philips BlueVision Xenon effect. Mooi wit licht met af en toe even een blauwe schijn.

In de toekomst ga ik toch voor echte xenon, maar is is zeker een aanrader. Misschien geen duidelijke foto, maar verschil zie je wel

imag0389c.jpg

Volgende stap: DMB graphics ltd.

Via verschillende posts al voorbij zien komen. Bestickering voor Ford! Even de site compleet doorspitten en kijken wat voor leuke dingen ik daar weer kan bestellen.

Bestelling:

- Viper stripes (rood)

- 2x Gel overlay badges (wit/rood)

- Gelbadge steeringwheel (wit/rood)

- Ford alarm stickers

Alarm stickertjes heb ik alleen besteld om te zorgen dat men niet zo snel aan mijn auto komt. BIj mijn vorige is namelijk 2x ingebroken. Hierdoor toch een kleine drempel voor eventuele losers. Per ongeluk heb ik 2x de gel badges in wit/rood besteld (zag niet dat er stond dat ze per paar geleverd worden, dus misschien nog een geïnteresseerde???) Levering heeft ongeveer 2 weken geduurd.

20120307134426.jpg

Daarna kon het stickeren beginnen! Eerst begonnen met de gel overlay badges. Deze kan met gewoon over de huidige badge heenplakken. Goed schoonmaken, sticker warm maken en netjes over het blauw heenplakken. Voor het stuur heb ik de originele badge eruit gesloopt, dit omdat er een blauw randje overblijft.

20120310140828.jpg

20120310140841.jpg

20120310140852.jpg

Alleen met de nieuwe badges ziet het er naar mijn mening apart uit. Daarom ben ik 2 dagen later maar meteen begonnen met de viper stripes. Aangezien dit de eerste keer is dat ik ging stickeren heb ik maar gewacht tot ik 2 dagen vrij had, dus dan kan ik op mijn gemak werken.

Eerst de ondergrond schoonmaken en dan maar beginnen...

Stap 1. Alles recht neerleggen en vastplakken

20120312155627.jpg

20120312155616.jpg

20120312155601.jpg

20120312155550.jpg

Stap 2. Heel voorzichtig het plakband doorsnijden met een stanleymes. Niet te diep anders snij je in de lak!

Stap 3. Achterkant van de sticker eraf halen, nat spuiten, de betreffende plek op de auto nat spuiten en de sticker erop leggen. Het plakband kan men daarbij als referentiepunten gebruiken. Met een rakel al het water onder de sticker wegstrijken en dan laten zitten (het papier waar de sticker aan vast hangt moet even inweken en daarna kan deze makkelijk verwijderd worden). Sticker na sticker opplakken (10 stickers, allemaal op maat gesneden, zo worden ze geleverd)

Stap 4. Papier VOORZICHTIG verwijderen, de kleine strepen zitten namelijk nog niet vast! Omdat deze zo dun zijn hebben ze nog geen houvast. met een vinger vasthouden en langzaam het papier eraf. Daarna met de hand nog even corrigeren zodat ze echt recht liggen.

20120312172217.jpg

Daarna ben ik gestopt, omdat het donker begon te worden. Het liefst wilde ik het helemaal af gaan maken, maar met te weinig licht zou ik fouten maken wat zonde zou zijn.

De volgende dag:

Stap 5. De stickers hebben een nachtje kunnen drogen. De uiteindes van de stickers die blijven niet plakken omdat deze de ronding niet vasthouden omdat deze nat is. Daarom heb ik de fohn erbij gepakt, de uiteindes warm gemaakt en met de rakel om de hoeken gevouwen. Door de warmte blijven ze namelijk wel plakken.

Stap 6. Finishing touch. Even alle lijntjes, hoekjes, randjes nalopen op alles goed afgewerkt is en klaar!

Omdat ik nog de hele dag vrij had heb ik ook meteen mijn velgen uit de winteropslag gehaald, grondige poetsbeurt gegeven, banden met siliconenspray ingespoten, remklauwen rood geverfd, remtrommels rood geverfd en de auto gewassen.

20120313145605.jpg

20120313155409.jpg

En hierbij het resultaat!

20120327155147.jpg

20120327155533.jpg

Momenteel ben ik bezig om via internet 2 ongespoten spiegelkappen te krijgen. Deze laat ik dan rood spuiten. Hierdoor komt er aan de zijkant ook wat terug van het rood. Nu ziet men alleen wit van de zijkant en de strepen alleen van voor en achter...

Vandaag heb ik Pilot ledverlichting gehaald voor kenteken en interieur.

20120402150153.jpg

Interieurverlichting zat er zo in, maar kentekenverlichting heb ik beetje moeite mee. Is het gewoon de schroevendraaier eronder zetten en eruit wippen? Ben bang dat ik straks nog iets kapot maak :-?

Je auto ziet er gaaf uit zeg! Knap werk.

Betreft het kentekenverlichting. Eerst je nummerplaat eraf halen dan de houder er af schroeven, dan kan je met een schroevendraaier zo de verlichting eruit wippen, het lampje even draaien en dan trek je hem er zo uit en dan schuif je je led lampje erin en doe je het kapje weer om je led lampje, drukt hem terug, schroeft je nummerplaat houder erop en klikt zo weer je nummerplaat in de houder.

Heel simpel en snel :D

Succes :duim:

Bedankt voor de snelle reactie Sander. Ik was nog even gaan kijken en had al gevonden dat ik via de zijkant het beugeltje moet indrukken en dan kan ik het eruit halen. Alleen zit het kenteken dan in de weg. Alleen heb ik zon lastige kentekenhouder die ik niet open krijg. Morgen even snel bij de garage voorbij, aangezien zij deze ook gemonteerd hebben.

Ander alternatief voor Xenon --> Philips BlueVision Xenon effect. Mooi wit licht met af en toe even een blauwe schijn.

In de toekomst ga ik toch voor echte xenon, maar is is zeker een aanrader. Misschien geen duidelijke foto, maar verschil zie je wel

De auto staat op duits kenteken. Ik weet niet hoe de regels in Duitsland zijn qua aftermarket xenon, maar hier in Nederland kunnen ze moeilijk gaan doen bij auto's met achteraf ingebouwde xenon.

Quote (van Pilot-website):

“Auto's die af fabriek met Xenon verlichting geleverd worden dienen te zijn uitgerust met automatische niveau regeling en een wis was installatie op de koplampen. Echter voor het later inbouwen van Xenonverlichting gelden deze regels niet. De Rijksdienst voor het Wegverkeer heeft te kennen gegeven dat bij de APK keuring alleen gelet wordt op het lichtbeeld. Dit lichtbeeld veranderd na de inbouw van de Xenonverlichting niet omdat het brandpunt van de Xenonlamp in de bestaande reflector hetzelfde blijft.”

Bovenstaande tekst is al een stuk milder dan in 2009.... gelukkig maar :grin:

EDIT: Ziet er netjes uit die rode strepen op de witte Fiesta!

Vrijdag 23 maart 2012 09:26

Aanpassing xenonregeling vanaf 1 april 2012 (Nederland)

De keuringseisen (APK) dat een voertuig voorzien van dimlichten met gasontladingslampen (xenon) en in gebruik genomen genomen na 31 december 2006, voorzien moet zijn van automatische hoogteregeling en koplampreinigingsinstallatie, komen per 1 april 2012 te vervallen. Deze twee eisen worden geschrapt omdat ze niet langer actueel worden geacht gezien de ontwikkelingen van gasontbrandingslampen op de markt. Door het vervallen van deze eisen uit de Regeling Voertuigen wordt voorkomen dat voertuigen onnodig aangepast moeten worden.

Dit betekent dat bij inbouw van Pilotxenonverlichting, onafhankelijk van de ingebruiknamedatum van het voertuig en onafhankelijk van het aantal lumen geproduceerd, geen koplampreiningsinstallatie en hoogteregeling meer ingebouwd hoeft te worden.

:grin:

Weer een tijdje stil geweest vanwege de drukte op het werk.

Ongespoten spiegelkappen besteld via Ebay en afgelopen week ontvangen. Vandaag de kappen naar de spuiter gebracht, morgen kan ik ze weer ophalen! Spiegels worden in dezelfde kleur rood gespoten als de strepen.

Nu alleen nog even kijken of ik morgen nog tijd heb om de kappen op te halen, anders donderdag! Foto's volgen...

Share

Announcements

• Create New...