Clank Posted March 26, 2012 Report Share Posted March 26, 2012 Nou, ik ben vanmiddag even gegaan naar Haans autoschades voor een prijsindicatie om een roestplekje weg te werken. Nu zei die meneer dat je beter een ander scherm erin kunt zetten. Zo'n antwoord neem ik geen genoegen, dus even naar de Ford dealer gereden. Daar zeiden ze dat je het beste zelf kunt doen door eerst weg te schuren, te behandelen met een roestbinder, op te vullen met polyester en daarna te spuiten. Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft, en me er eventueel (tegen een vergoeding) mee zou willen helpen? Ik ben namelijk nogal bang om zomaar mijn lak te gaan schuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted March 26, 2012 Report Share Posted March 26, 2012 weet niet wat voor prutsers ze daar bij ford hebben lopen.. maar dat is wel heeeeel kort door de bocht Plaats eens een foto.. dan zegt meer als duizend woorden Als het oppervlakkig is .. dan hoeft het niet veel te kosten.. een gat .. tsja ik zou zeggen.. eruit slijpen en een nieuw stuk erin Alleen kan ik niet in je portomonee kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clank Posted March 26, 2012 Author Report Share Posted March 26, 2012 Rekening houden dat ik ongeveer €1500 heb betaald voor de volledige auto. Dus als het voor een paar honderd euro gemaakt kan worden is het leuk, anders niet. Dan gaat het mij echt te veel kosten. Het is geen volledig gat. Maar het is al wel door de lak gebroken. Een stuk eruit halen en een nieuw stuk inlassen zou je toch ook denken dat ze dat bij Haans zouden kunnen doen? Heb het namelijk ook al van een maat van mij gehoord die het binnenkort gaat doen bij zijn Cuore. Ik kan zelf alleen niet lassen, en ik ben bang dat dat al gauw prutswerk wordt. Overigens zei die kerol van Ford dat hij bijna nooit roest ziet op een Ford van dat jaartal. Vond ik nogal vreemd. Aangezien dat volgens mij echt een Ford kwaaltje is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted March 26, 2012 Report Share Posted March 26, 2012 een mk5 roest ook wel... maar zeker niet zo erg als de mk3 types Ik zou eens kijken bij een andere schade herstel bedrijf. 1500 euro .. dan spuit ik de halve auto over in een ander kleur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clank Posted March 26, 2012 Author Report Share Posted March 26, 2012 Nee, ik bedoelde dat de hele auto 1500 euro kostte. Een nieuw scherm erin zetten schatte hij ongeveer 600/700€ voor. Maar ik dacht dus ook van, we gaan ergens anders heen. Ik dacht we gaan wel even naar de ford dealer. Ik gok dat ze hier meer ervaring mee zullen hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
..: Iloo :.. Posted March 27, 2012 Report Share Posted March 27, 2012 wat razer ook zegt een foto plaatsen zegt meer ik heb de roest op mijn mk5 ook laten behandelen (in de deurpost dan wel) maar ik was 300€ lichter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clank Posted March 28, 2012 Author Report Share Posted March 28, 2012 Ja, weetje, ik wil het best voor €300 laten maken. Ik zal vanmiddag thuis wel even een foto maken en uploaden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted March 28, 2012 Report Share Posted March 28, 2012 Autoschadebedrijven doen dit soort klusjes niet graag en als ze het doen dan gaat er inderdaad een volledig nieuw scherm in. Repareerwerk / oplappen zit veel te veel risico aan (vanuit het oogpunt van de schadehersteller) qua naam en terugkomen van de roest. Het antwoord van Ford is zo gek nog niet, gezien de financiële waarde van de auto. Maar je hebt er wel een behoorlijk handige vent voor nodig en indien er spuitwerk is dan wordt het alsnog duur (heel scherm spuiten is zomaar 250 euro). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sponzert Posted April 13, 2012 Report Share Posted April 13, 2012 Nou, ik ben vanmiddag even gegaan naar Haans autoschades voor een prijsindicatie om een roestplekje weg te werken. Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft, en me er eventueel (tegen een vergoeding) mee zou willen helpen? Ik ben namelijk nogal bang om zomaar mijn lak te gaan schuren. Ik wil je best helpen. Ik ben meer dan 20 jaar autospuiter/voorbewerken geweest. Wat het beste is de roestplek goed kaal maken met een eclectische borstel en dan vertinnen. Doordat het vertint wordt heb je geen kans op terug komen van roest. Neem maar contact op via PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts