Jump to content

Ford Fiesta St: Feest Met Een Klein Smetje

The Crow
 Share

Recommended Posts

• Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Voor 26.745 heb je wel een lekkere warme reet :grin:

ST Style Pack (17-inch Rado Grey ST velgen, rode remklauwen en verlichte ST instapsierlijsten): €400,-, dat neem je er waarschijnlijk ook bij, rijklaar kosten, voor 27.500 ben je wel klaar, damn!

Over 3 of 4 jaar is het een hele leuke 2e handse auto voor een zeer nette prijs.

Vind deze nieuw prijs beetje veel. midden in concurrentie dat wel. Vergeleken met een metal toch wel een heel stuk meer.

Ford Fiesta ST: alle prijzen en specs

Ford heeft de prijzen en specificaties van de Fiesta ST bekendgemaakt. De snelste Fiesta aller tijden is precies vijf euro duurder dan een nagenoeg even sterke Volkswagen Polo GTI…

De prijslijst van de Ford Fiesta ST begint bij 25.495 euro, een Volkswagen Polo met vergelijkbaar vermogen – 182 pk voor de Fiesta, 180 voor de Polo – heb je voor precies vijf euro minder. De prijs kan dus geen doorslaggevende factor zijn, dat zullen de rijeigenschappen moeten uitwijzen. Ford kennende, kan de concurrentie de borst natmaken. Behalve de Polo GTI vissen ook de Opel Corsa OPC (210 pk als spectaculaire Nurburgring Edition), Mini Cooper S JCW (211 pk) en Citroën DS3 Racing (200 pk) in dezelfde compacte hete hatchbackvijver, al zijn die alle drie prijziger dan de Fiesta en Polo. Uit Franse hoek is het wachten op de Renault Clio RS en Peugeot 208 GTI.

De Ford Fiesta ST wordt aangedreven door een 1,6-liter Ecoboost-motor van 182 pk en 240 Nm, goed voor een top van 220 km/h en een 0-100-tijd van 6,9 seconden. Het gemiddelde verbruik bedraagt 5,9 l/100 km, bij een CO2-uitstoot van 138 g/km. Verdere sportiviteit wordt verzorgd door een harder onderstel, een scherpere stuurinrichting, krachtigere remmen, een aangepaste voorwielophanging, Torque Vectoring Control voor betere tractie en een in drie standen instelbaar ESP-systeem.

Ford levert de Fiesta ST als ST-1 en ST-2. Beide zijn voorzien van 17-inch lichtmetaal, een verchroomde dubbele uitlaat, led-dagrijverlichting, Recaro-sportstoelen, ST-logo’s op versnellingspook, stuurwiel, instaplijsten, vloermatten en instrumentenpaneel en ´Ambient Lighting´ sfeerverlichting. De standaarduitrusting van de ST-1 omvat onder andere airco, een radio/cd-speler met zes speakers, aux/usb-aansluiting, Sync-connectiviteit, Ford MyKey en centrale portiervergrendeling met afstandsbediening. De ST-2 doet daar nog bovenop: automatische airco, een Sony-audiosysteem en gedeeltelijk leren bekleding op de verwarmbare stoelen (en achterbank, uiteraard). De ST-2 is logischerwijs iets duurder dan de ST-1, deze staat voor 26.745 euro in de lijst.

De optielijst vermeldt onder andere het ST Style Pack (400 euro), bestaande uit 17-inch Rado Grey ST-wielen, rode remklauwen en verlichte ST-sierlijsten. Metallic lak is er in de kleuren Molten Orange (900 euro) en Performance Blue (750 euro). Begin april staat de Ford Fiesta ST bij de dealer.

Het is een leuk speeltje, maar wat heb je er aan in Nederland? Helemaal niks.

Hier volstaat een Sport of Metal wel.

Zo ken ik er nog wel meer, waarom zou je er niks aan hebben?

Dan kan men alle auto met meer als 180pk wel onnodig vinden.

Focus rs, st etc is dan ook pointless.

Prijs is niet gek, ben wel benieuwd naar de recenties

Zo ken ik er nog wel meer, waarom zou je er niks aan hebben?

Dan kan men alle auto met meer als 180pk wel onnodig vinden.

Focus rs, st etc is dan ook pointless.

Prijs is niet gek, ben wel benieuwd naar de recenties

Als we in Nederland een Autobahn hadden dan zie ik het nut er wel van in. Maar je kunt je hier amper uitleven. Een beetje veel geld dan voor zo'n auto.

dus in engeland en italie heb je er niks aan ?

Het gaat echt niet om topsnelheid, want zo hoog is deze niet.

Niet veel meer als een rs turbo van 1990

Een alfa met 170 pk en een golf 7 met een zelfde prijs en topsnelheid is dan ook nutteloos

Snap je punt, maar dan kun je net zo goed alle auto's niet meer als 120 pk geven

Vlot optrekken, inhalen, looks, uitvoering etc is meer het idee van diegene die hem koopt

Dit is natuurlijk persoonlijk

• 3 weeks later...

Neusje is prima, de rest ook aan de buitenkant, hoewel ik geen Tupperware-fan ben. Het interieur vind ik veel te opvallend. Dat had wel wat minder gemogen naar mijn smaak. Het krijgt wel een heel hoog Matchbox-gehalte zo. Ik bedoel maar:

FiestaST_interior_03.jpg

:wacko:

Voorlopig heb ik nog niet de onbedwingbare behoefte om mijn portemonnee bij de plaatselijke Ford-boer te gaan legen iig...

(heeft er misschien ook wel mee te maken dat het huidige karretje me ook nog steeds niets verveelt 8-) )

• 2 weeks later...
Voor mij 1 met de oude neus!

Wat ik gaaf zou vinden is als je de 'oude' neus er op kan zetten van bijvoorbeeld de Metal.

Dan is het echt een wolf in schaapskleren.

In het blauw vind ik hem mooier als in het rood. Maar zo'n auto vraagt eigenlijk ook om een opvallende kleur, vind ik.

EDIT: en ik kan nog steeds niet wennen aan de nieuwe smoel... Daarintegen zou ik wel snel kunnen wennen aan de 1.6 ecoboost ;)

In het blauw vind ik hem mooier als in het rood. Maar zo'n auto vraagt eigenlijk ook om een opvallende kleur, vind ik.

EDIT: en ik kan nog steeds niet wennen aan de nieuwe smoel... Daarintegen zou ik wel snel kunnen wennen aan de 1.6 ecoboost ;)

Een atmosferische 1.6 is ook lekker 8):-P

Was vrijdag naar de Geneva International Motor Show in Zwitserland geweest. Het was lekker druk op de Ford stand, even snel paar foto's gemaakt van de ST en voor de auto liefhebber nog een paar brute monsters.

Fiesta ST

gms4.jpg

McLaren P1 (op de achtergrond de McLaren F1)

gms1.jpg

Lamborghini Veneno

gms2.jpg

LaFerrari

gms3.jpg

Was vrijdag naar de Geneva International Motor Show in Zwitserland geweest. Het was lekker druk op de Ford stand, even snel paar foto's gemaakt van de ST en voor de auto liefhebber nog een paar brute monsters.

Goed bezig geweest :grin:

6 April staat-ie bij de dealer om een testritje mee te maken...

Om dezelfde accesoires erbij te krijgen als mijn huidige Sport mag ik er 15K bijleggen :oops:

op een volledig uitgeruste ST2...kan net zo goed een Fiesta voor derbij kopen.... :grin:

Share

Announcements

• Create New...