The Crow Posted March 6, 2012 Report Share Posted March 6, 2012 Wat kijken we bij AutoWeek reikhalzend uit naar de Ford Fiesta ST! Eindelijk hebben we duidelijkheid over de productieversie. Die debuteert op de Autosalon van Genève en we hebben alle officiële informatie en een eerste foto te pakken. De Ford Fiesta ST is een veelbelovende auto als hij zijn belofte waarmaakt: scherpe Ford-rijeigenschappen in combinatie met een ST-waardig vermogen. Ondergetekende koos 'm zelfs als favoriete auto voor 2012 in de AutoWeek 2012-special. Dus nu meteen maar het slechte nieuws: Ford heeft de introductie uitgesteld tot 2013... Als het eenmaal zover is, dan krijgen we wel een fijne auto voor de kiezen. De Fiesta ST krijgt een 1,6-liter Ecoboost motor onder de kap, goed voor 180 pk. De sprint naar 100 km/h kost minder dan zeven seconden en de topsnelheid is 220 km/h. Waarden waarmee de ST precies in het vaarwater van auto's als de Mini Cooper S en de Volkswagen Polo GTI gaat zitten. De Fiesta ST onderscheidt zich qua techniek duidelijk van de mindere goden uit het Fiesta-gamma. De topversie krijgt de beschikking over Torque Vectoring Control, een speciaal op de Nordschleife afgesteld chassis en ESC met drie standen. Ford presenteerde de ST op de LA Auto Show niet voor niets ook als vijfdeurs: het merk sluit een introductie van die versie op de Amerikaanse markt niet uit. Morgen kunnen we de productieversie van de driedeurs Fiesta ST bewonderen om de showvloer van de Autosalon van Genève. Bron: Autoweek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikf Posted March 6, 2012 Report Share Posted March 6, 2012 Erg mooi ding! Mooie stoelen ook. Ik vind wel dat ze dit model erg lang uitstellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted March 6, 2012 Report Share Posted March 6, 2012 Too little... too late.. 5 jaar (wellicht 6) na de introductie is VEEL te lang. Daarnaast is de facelift wel erg summier.. De Recaro's en de 1.6 ecoboost maken wel wat goed, maar overweldigend.. dat niet. p.s. ik snap niet waarom de 1.6 ecoboost door bijv Pumaspeed niet al eerder in de fiesta mk7 gelepeld is.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clank Posted March 6, 2012 Report Share Posted March 6, 2012 Heeft indd lang geduurd. Ik zat te twijfelen offie nog wel kwam. Volgens mij kunnen ze dit soort dingen ook meteen met de lancering van een nieuw model doen. die 1.6 ecoboost is trouwens ook nog een verhaal opzich. Had ergens gelezen dat de 162 pk ende 180 pk dezelfde zijn. Alleen een ander programma. En dat kon om een of andere vage reden niet daarna gedaan worden. Misschien dat er meer beveiliging in die motor zit zodat ze hem niet zomaar konden overlepelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn Kösters Posted March 7, 2012 Report Share Posted March 7, 2012 2013...huilen met de pet op Renault, VW, Citroën, Mini, alles rijdt Ford letterlijk voorbij. Gaat geen (verkoop)succes worden, hoe goed ie ook ongetwijfeld zal rijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted March 7, 2012 Report Share Posted March 7, 2012 veeeel te laat.. 1 jaar of 2 jaar na introductie had gekunt.. maar 2013 is veel te laat om zoden aan de dijk te zetten. Hopelijk leert ford hiervan.. of zullen ze de hot hatch helemaal gaan vergeten ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
franzie Posted March 7, 2012 Report Share Posted March 7, 2012 Mooie auto,zijn de schermen en bumper nu in èèn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godtoh Posted March 7, 2012 Report Share Posted March 7, 2012 Nee zit een lijn in, dus is apart. Ben wel eens dat ze er laat mee zijn maar te laat.... De ecoboost 150 en 182 zijn dezelfde ja, software veranderen en ze gaan beide richting de 200pk. Fiesta ST 2013 is wel erg mooi, torque vectoring, instelbare ESP en schijven achter... Ben benieuwd of de prijs de concurrentie wel voorbij streeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
steviehouse Posted March 10, 2012 Report Share Posted March 10, 2012 ik vind het erg mooi en ben geinteresseerd om hem te halen als de prijs niet te hoog is. het is wel veels te laat na de oorspronkelijke mk7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueFiesta Posted March 10, 2012 Report Share Posted March 10, 2012 Tot nu toe gaat ieder model van de Fiesta ongeveer 6 jaar mee. Als pas na 5 jaar er een ST op de markt komt, hebben we er dus maar een jaartje plezier van voor er een compleet nieuw model op de markt komt. Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit, maar voor veel anderen zal dat een reden zijn er geen aan te schaffen: ze rijden al na een jaar in een oud model. Volgens mij snijdt Ford zich hiermee in de vingers. Al die ontwikkelkosten voor slechts één jaar en weinig animo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Barcode Man Posted April 5, 2012 Report Share Posted April 5, 2012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted April 6, 2012 Report Share Posted April 6, 2012 Wat wordt er lief mee gereden.. het lijkt wel of hij zn schoonmoeder mee heeft.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Barcode Man Posted April 6, 2012 Report Share Posted April 6, 2012 Wat wordt er lief mee gereden.. het lijkt wel of hij zn schoonmoeder mee heeft.... Ja dat viel mij ook al op Dit is typisch een voorbeeld van ik wil mooi zijn filmpje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moondust-R Posted April 6, 2012 Report Share Posted April 6, 2012 Het zou me niks verbazen of er ligt nog geen ST motor in. Maar een 1.6 Sport motor.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shy guy Posted June 14, 2012 Report Share Posted June 14, 2012 WOW! Ik wist niet dat de ST versie weer terug zou komen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shy guy Posted June 14, 2012 Report Share Posted June 14, 2012 Iemand een indicatie hoeveel deze zal kosten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clank Posted June 14, 2012 Report Share Posted June 14, 2012 Nee. Dat weet nog niemand. Ook bij ford zelf waarschijnlijk nog niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyanite Posted June 15, 2012 Report Share Posted June 15, 2012 Iemand een indicatie hoeveel deze zal kosten? De Focus ST gaat rond de € 33.000,00 kosten, de Fiesta blijft daar in ieder geval onder Van de Fiesta komt er hoogst waarschijnlijk ook een RS-versie.... van de Focus niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godtoh Posted June 20, 2012 Report Share Posted June 20, 2012 Van de Focus komt waarschijnlijk ook een RS versie, maar die laat nog een aantal jaren op zich wachten. Of te wel geen pijl op te trekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Barcode Man Posted July 4, 2012 Report Share Posted July 4, 2012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Metal_Jeroen Posted July 5, 2012 Report Share Posted July 5, 2012 Nee, ik vind de snuit van deze fiesta echt een afknapper. Het vermogen zal wel super zijn, maar wat uiterlijk aangaat ben ik veel blijer met mijn Metal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moris Posted July 5, 2012 Report Share Posted July 5, 2012 Die koplampen zijn echt wel om te smullen. Neus ben ik nog niet over uit. De overkant van de voorbumper ziet er wel stoer uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godtoh Posted July 5, 2012 Report Share Posted July 5, 2012 Tijd voor een leuke demo aanbieding van die auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clank Posted July 5, 2012 Report Share Posted July 5, 2012 Ik vind de kleur jammer... Ik had hem liever in bijvoorbeeld blauw, zwart of groen gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Barcode Man Posted July 5, 2012 Report Share Posted July 5, 2012 Ik vind de kleur jammer... Ik had hem liever in bijvoorbeeld blauw, zwart of groen gezien. +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts