Jump to content

Onderdeeltjes op komst

Recommended Posts

Zou je misschien kunnen zeggen hoeveel die PBV kost bij Bollen - en natuurlijk ook de montage en het afregelen ed. ? Ik heb even op hun website gekeken, maar kon niet direct iets vinden hierover. Heb zelf ook erg interesse in zo'n PBV - staat al op mijn "to do" lijst  8) . Doe je overigens nog iets aan de bougies?

Nog geen idee eigenlijk wat het kost :D vergeten te vragen... maar daar kom ik vanzelf achter.

Mijn to-do list omvat het volgende nog onder andere, meer kan ik zo ff nie verzinnen maar er staat vast nog meer op het programma lol.

* racebougies, dikkere bougiekabels, krachtigere bobine

* power boost valve (besteld)

* strobe lights (liggen klaar voor montage)

* neon under car kit (groen :D )

* andere nokkenassen

* andere injectoren

* oliekoeler

* Lester voorbumper

* uitlaatspruitstuk

* pumaspeed 300mm of 325mm remmen

* uitlaat Flamer kit

* OZ Superleggera's of TSW Pace in 7x17 of 7x18 inch

* nos :D

Limpex Sport in Tilburg levert diverse performance pakketten, o.a. het zogenaamde "Stage 1" pakket (bevat een PBV, een Cyclone, een Piper-X open luchtfilter, race bougies i.c.m. 37kV bobine en kabels). Schijnt volgens hen tot zo'n 20% performance verbetering te bieden. Kosten zullen incl. montage en afregelen etc. zo rond de 650 euro liggen. Iemand hier al eens naar gekeken of ervaring mee?

Limpex Sport in Tilburg levert diverse performance pakketten, o.a. het zogenaamde "Stage 1" pakket (bevat een PBV, een Cyclone, een Piper-X open luchtfilter, race bougies i.c.m. 37kV bobine en kabels). Schijnt volgens hen tot zo'n 20% performance verbetering te bieden. Kosten zullen incl. montage en afregelen etc. zo rond de 650 euro liggen. Iemand hier al eens naar gekeken of ervaring mee?

Ja ben bij Limpex geweest. Maar eerlijk gezegd lijkt die tent me niks... Wel een goeie informatieve website daar zeg ik niks van, maar die zaak staat me niet echt aan. Ga er maar eens kijken, lijkt wel een 'kamp'.

Ja ben bij Limpex geweest. Maar eerlijk gezegd lijkt die tent me niks... Wel een goeie informatieve website daar zeg ik niks van, maar die zaak staat me niet echt aan. Ga er maar eens kijken, lijkt wel een 'kamp'.

precies bij Limpex moet je niet wezen, ik ben er ook geweest.

Hmmm, dus die tent heeft niet echt een positieve uitstraling als ik jullie zo hoor... Staat inderdaad wel veel nuttige info op hun website (heb toch het een en ander opgestoken). Denk dat ik ook maar eens bij Bollen ga informeren voor zo'n PBV dan... 8) Leveren zij ook Eibach veren?

Vast wel. Als iemand iets voor Ford kan leveren is het Bollen wel. Misschien wil Bollen wel wat clubaanbiedingen maken? Zal het hem wel vragen als ik er volgende week ben (of razorh moet hem mailen of zo).

Edit by Michiel: m'n doel is om straks met de 1.6 gewoon een Fiesta ST te laten zien waar dat hij thuis hoort ;) .... achter mij .... als stipje in mijn binnenspiegel ... En als dat klaar is dan koop ik wel een ST en dan ga ik de RS laten zien waar hij hoort ... ook als stipje in mijn binnenspiegel :D

Edit by Michiel: m'n doel is om straks met de 1.6 gewoon een Fiesta ST te laten zien waar dat hij thuis hoort ;) .... achter mij .... als stipje in mijn binnenspiegel ... En als dat klaar is dan koop ik wel een ST en dan ga ik de RS laten zien waar hij hoort ... ook als stipje in mijn binnenspiegel :D

uhuh :wink:

Vast wel. Als iemand iets voor Ford kan leveren is het Bollen wel. Misschien wil Bollen wel wat clubaanbiedingen maken? Zal het hem wel vragen als ik er volgende week ben (of razorh moet hem mailen of zo).

pfff. ik ben meer voor optisch tunen. paar euro en ik laat alle andere fiesta's achter me

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...bayphotohosting

:wink:

Ben trouwens nog een optie vergeten. Na het wegrijden van een Fiesta RS koop ik zo eentje om vervolgens Focussen RS als stipje in de binnenspiegel te zien ;)

Maar tot die tijd zal ik toch maar met deze verder gaan...

Nee, pas 6 dagen staat dat er :D Week is nog niet om, deze week komt de PBV in ieder geval... De Sebring zou ook wel ongeveer klaar moeten zijn deze week, maar daar weet ik nog niks van.

• 2 weeks later...

Nou de PBV zat er op toen ik naar de meetings was afgelopen weekend :D Kweet niet of het zichtbaar was toen ik de heuvel op vloog na afloop?

En ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor 15 juli voor de montage van mijn uitlaatlijn. Ik heb helaas niet eerder tijd om er naar toe te gaan, geen enkele vrije dag tot die tijd. Maar ja, als je werkt heb je ook geen tijd om er over na te denken van: nog zoveel nachtjes slapen.

Dus: weer 2 strepen op m'n lijstje. De lijst met "to come soon" moet ik weer gaan aanvullen want die is nu leeg. En de lijst met "to come" is nog lang genoeg.

To come soon:

* neon under-car kit; maar van deze heb ik de ballen verstand, dus als iemand me kan vertellen wat ik moet nemen (merk, type). Het hoeft niet te knipperen, verschillende kleuren, enz. Gewoon 1 kleur (groen bij voorkeur) en het liefst zo fel mogelijk natuurlijk. Prijs kijk ik niet zo naar (meer naar kwaliteit van de materialen en montage-gemak)

* neon in-car (zie boven)

* racebougies (weet iemand een goed merk, ik heb al gehoord Denso, NGK, plasma plug en splitfire?) maar dan weet ik nog niet welk type ik moet hebben); dikkere, betere bougiekabels en sterkere bobine.

* Lester voorbumper (hij komt pas eind juli op de markt, en dan leveren ze eerst complete kits uit, dus ik hoop rond midden/eind september; ik hoop voor EFE)

Er staat nog veel meer in de planning, ik kan de topic waar dat stond even niet vinden, maar het omvat nogal wat dingen kan ik je vertellen :mrgreen: Dus voorlopig ben ik nog wel eventjes bezig. Eén ding kan ik wel zeggen, bij de volgende meeting hoop ik in de 5e versnelling wielspin te hebben (geintje)

Nou de PBV zat er op toen ik naar de meetings was afgelopen weekend :D Kweet niet of het zichtbaar was toen ik de heuvel op vloog na afloop?

Merk je ook echt verschil in acceleratie nu je de PBV hebt?

* racebougies (weet iemand een goed merk, ik heb al gehoord Denso, NGK, plasma plug en splitfire?) maar dan weet ik nog niet welk type ik moet hebben); dikkere, betere bougiekabels en sterkere bobine.

De Denso Iridium Power bougies hebben een goeie naam. Kunnen gebruikt worden met de originele bekabeling enzo. Ze hebben ongeveer 5kV minder spanning nodig voor een goede ontsteking. Ik heb er toevallig gisteren zelf nog even naar zitten kijken, maar helaas worden ze niet geleverd voor de Fiesta 1.25i 16V :cry:

Voor meer info kijk op: www.densoiridium.com

Share

• Create New...