Jump to content

Fiesta '95 Krijgt Geen Benzine..witte Bougie


Mikeh
 Share

Recommended Posts

goedendag,

ik zit al een tijdje met een probleem vooral rond deze koude tijden.

ik heb een ford fiesta uit '95 en deze wil dus niet meer starten.

ik ben er samen met een vriend achter gekomen dat als ik op de pomp sla onder de achterbank. dat ie soms wel wilt aanslaan..Nou dacht ik dus ooh dan is het de brandstofpomp.

dus ik die vervangen.niks anders.

nou wil ik dus graag weten waar het relais zit wat die pomp aan doet sturen.

heeft iemand een ide waar die zit?

mvg Mike

Link to comment
Share on other sites

volgens mij als ik het goed heb opgezocht een mk3. zo een blokachtige nog voor joune zeg maar.

Het is een 1.1I finesse uit 95.

Mischien heb je iets aan mijn kenteken? 45-gh-jv

alvast bedankt

Link to comment
Share on other sites

Bestaan er niet van die programma's dat je schematisch een Ford kan ''ontleden'' zodat je alle onderdelen kan zien? Kwam op internet al wel de naam Microcat tegen.

Ik weet dat er voor andere merken wel dat soort programma's bestaan, maar die opzich alleen door dealers en specialisten gebruikt worden. Neem aan dat Ford dat ook heeft.

Link to comment
Share on other sites

Ik zit het allemaal even op te zoeken:

FietsaClub forum

Ik heb overigens het onderhoudsboekje hier bij de hand. De meest relevante zal ik hier even noemen.

Zekering 1: Motorregelsysteem (3 Ampère)

Zekering 19: Brandstofpomp (20 Ampère)

Relais III: Injectiesysteem

Relais VI: Elektrische brandstofpomp

In bovenstaand topic staat er in ieder geval meer over.

Trouwens, als ik goed lees wat er gebeurd:

Ik denk dat je brandstofpomp zelf niet kapot is. Je zegt dat als je er op slaat dattie het soms wel doet. Dat kan ook aan een los contact liggen. Misschien dat eerst even controleren. Is goedkoper, makkelijker te controleren en minder werk.

Verder las ik daarnet ook ergens dat je goed moet opletten uit welke auto je niewue brandstofpomp komt. Dat je in ieder geval de goede pomp hebt, en dattie niet te hard gaat pompen.

Link to comment
Share on other sites

ik heb mijn pomp gevonden via autoonderdelen zoeker.

het nummer wat op de oude staat staat ook op de nieuwe en alles ziet precies hetzelfde uit ,kleur kabels enz.

nou heb ik de nieuwe dus er al in zitten.maar heb hem nog niet kunnen proberen omdat de accu te leeg was.

Maar jij zegt kijken of het niet een los contact is he, moet ik dat bij de stekker op de pomp doen of bij een relais ofzo?

en heb jij mischien enig ide waar het brandstofrelais zit..bijvoorbeeld.(in stuurkolom)

Link to comment
Share on other sites

Kijk nu eerst eens gewoon of de motor benzine krijgt .

Dus met twee man , een starten en de ander controlere (leiding los)

Ik heb brand gehad in een MK 4 na laswerk :(

Tot aan de pomp weg gefikt, pomp vervangen (takke werk) maar niet starten ,geen benzine.

Zekering defect.

In een MK4 zit ook een schakelaar bij de bestuurderskant welke de benzine toevoer stop zet bij klappen.(de spanning naar de pomp wordt onderbroken)

Misschien heeft deze auto nog een mechanische pomp? Nog makkelijker.

Gewoon vervangen, geen resultaat? Monteer een elektrische pomp

Link to comment
Share on other sites

ik heb een electrische pomp gisteren vervangen. toen was de accu te leeg om te proberen.

die nachtje op de lader gelegen en vanmorgen geprobeerd.wou ff niet aan.ik relais van de brandstofpomp of startrelais weet ik niet eruit gehaald en trug erin.en nou hoor ik ook telkes de pomp ff licht zoemen.niet hoorbaar als je er niet op let.en noiu start hij perfect.

ben er blij mee.. dankjewel iedereen

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...