FFST Posted December 18, 2011 Report Share Posted December 18, 2011 Hoi allemaal, Gisteren is de MK6 van mijn moeder verkocht en er wordt een nieuwe MK7 besteld. De auto word in de eerste week van februari gemaakt en zal in maart of april 2012 geleverd worden. Het is een Titanium 1.25i, 82pk, 5 deurs met x-pack multimedia Kleur is Dark Micastone. Opties die tot nu toe aangekruist zijn: -16 inch velgen. -Spoiler van de sport versie -Dorpellijst -LED dagrijverlichting Nu heb ik echter nog een paar vragen die ze bij Ford niet wisten: (zitten ondertussen ook wat vragen van ons bij) 1. In de mk6 ligt een thuiskomertje, past deze ook op een mk7? 2. Op een lijst hebben mijn ouders "ClimAir*achterbumper bescherming" gezien, iemand enig idee wat dit is? 3. In het Fiesta boekjes staat bij gedeeltelijke exterieur styling pack (op de bladzijde met de witte Fiesta met blauwe striping en de blauwe fiesta met witte striping) "uniek lage gaasgrille" iemand die weet wat dit is? 4. Daarnaast willen mijn ouders ook graag een difuser, maar niemand kon vertellen hoe duur deze is fabriek af. Weet iemand toevallig van hier dat? Ook zou ik eventueel de prijs willen weten als deze achter af gemonteerd wordt. 5. Als je net zoals de metal versie dubbele uitlaat onder de difuser uit wil laten komen, vanaf wel deel moet je de uitlaat vervangen? Moet de achterdemper vervangen worden of is het echt alleen puur sierstukje? Iemand ook btw prijzen van de metal versie zodat de 2 uitlaten zichtbaar worden? Heeft verder iemand nog Must have tips? Alvast bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caesar Posted December 18, 2011 Report Share Posted December 18, 2011 Nou laat ik het eens proberen dan... Climair bumperbescherming is een strip die op de bumper komt, onder de kofferbakklep om de bumper te beschermen bij in-uitladen.(denk in Chroom). De Uniek lage gaasgrille is een bumper welke standaard op de Sport gemonteerd zit, deze wijkt af van de standaard bumper. Weet niet of je af fabriek de diffusor kunt laten monteren, montage achteraf kan wel. Om je een prijsindicatie te geven (exclusief spuiten&montage) 225,98EUR. Kijk hier maar eens, dit is de diffusor van de Sport (standaard) diffusor Er zijn nog zat andere diffusors te verkrijgen oa. stoffler. stoffler diffusor Wat ik hier alleens gelezen heb is dat de uitlaat (Metal) gewoon sierstukje is. Dus das een kwestie van doorzagen en sierstukje erop.Mooier is natuurlijk om gewoon de uitlaat te vervangen door een Duplex... dat staat ook nog op mijn verlanglijstje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted December 19, 2011 Report Share Posted December 19, 2011 1) de winterbanden van de mk6 passen op de mk7, alsthans, bij ons wel. dus ik verwacht dat de thuiskomer ook moet passen. 2) volgens mij een (al dan niet chromen) bescherming van de bumper, het liggende deel, waaroverheen de achterklep sluit. 3) zo uniek is deze niet als je hem uit de folder kan bestellen zal de grill zijn van bijv de sport, iets andere textuur van het gaas. 4) voor of achter, of beide. de sport heeft zowel voor als achter een Diffuser. Voor zoals bijv wes-rs hem recent heeft geplaatste. Achter bestaat deze uit 3 delen. links en rechts een bumper verlenging, en de zwarte diffuser zelf welke lager wordt (en iets 'dikker' zeg maar) geeft een sportief uiterlijk.. Kosten, even checken bij de dealer, maar zal een accessoire zijn en geen optie, dus achteraf monteren. Monteren is een paar popnagels en wat kit, maar komt ook spuiten bij. Persoonlijk relatief prijzig voor een klein stukje plastic. 5) de sport (en metal) hebben vanuit de demper 2 pijpjes lopen. De Metal heeft hier sier stukjes overheen. Met wat gehobby, is de orginele sport uitlaat vast passend te krijgen onder de 1.25 (hebben we bij een mk6,5 ook gedaan met de ST uitlaat op een 1.6 S) .. je kan echter ook een echter sportdemper met sierstukjes laten monteren, bijv bij: EPS (hoogezand), Skytune (Maldegem, net over de grens bij Zeeuws Vlaanderen),... maar er zijn meerdere uitlaat 'boeren' (niet oneerbiedig opvatten) welke een soortgelijke dienst leveren. Is de demper RVS, en met de sierstukken zoals JIJ ze wenst. .. alleen een sierstukje op je huidige uitlaat kan ook (Bij deze zaken ) geleverd worden. De huidige uitlaat loopt vanaf de demper waarschijnlijk in een bochtje naar beneden t.o.v. de sport/metal, welke recht(er) naar achteren gaat. Wel eerst de bumper doen.. maar hou rekening mee dat deze lager uitkomt dan de standaard bumper, en je uitlaat dan niet de bumper moet gaan 'verwarmen' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted December 20, 2011 Report Share Posted December 20, 2011 De bandenmaat van de MK6 en MK7 is bij veel modellen gelijk. Bij de MK7 worden volgens mij verschillende soorten reservewielen geleverd. Van echte thuiskomers tot bijna volwaardige bandenmaten. Maar...wil je wel een reservewiel van 8 jaar oud meenemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MBSL Posted December 20, 2011 Report Share Posted December 20, 2011 Gewoon : "Volwaardig reservewiel €100,00" aankruisen op de optielijst. Heb je tenminste een nieuw wiel dat ook zeker past. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thegame1512 Posted December 20, 2011 Report Share Posted December 20, 2011 Winterbanden passen niet als de velgmaat 14'' is, de ET-waarde wijkt af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted December 20, 2011 Report Share Posted December 20, 2011 Winterbanden passen niet als de velgmaat 14'' is, de ET-waarde wijkt af. Leg me dat even uit, want ik ken beide termen (diameter in inch en ET waarde) .. maar waarom zou dit niet passen, als het 14" velgen zijn ... omdat de ET waarde afwijkt ? Om iets zinnigs over de ET waarde en passen te kunnen roepen heb je ook de velg breedte nodig. 14" velgen zijn veelal 5,5J breed. 16" veelal 6,5 of 7J ET waarde is de offset gemeten vanuit het HART van de velgrand t.o.v. het montagevlak.. opgegeven in milimeters J = velgbreedte in inch De combinatie geeft weer hoeveel een velg naar binnen/naar buiten komt t.o.v. een andere velg. ET waarde heeft verder invloed op de wiellagers, maar dit is slechts beperkt, mits binnen bepaalde marges gebleven wordt. ET waarde van de mk6/mk6,5 was dacht ik 52,5ET waarde van de mk7 47,5 (zo even uit mn hoofd) .. totaal scheelt dat 5mm .. en is te overzien Bij ons passen ze gewoon, rijdt de auto nog goed, stuurt deze niet zwaarder, en loopt er niets aan. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
FFST Posted December 20, 2011 Author Report Share Posted December 20, 2011 Allemaal bedankt voor het antwoorden alvast. We moeten uiterlijk voor in 2011 de totale bestelling doorgeven. Zoals het er nu uit ziet proberen we hem vanaf fabriek uit te krijgen met: - Sport achter spoiler - Diffuser voor - Diffuser achter - Sier/eind stukje van de Metal - DRV in de bumper Moeten de prijzen een beetje mee zitten. Verder kosten die niet nodig zijn worden niet gemaakt. Als een oude reserve band past dan gaat die natuurlijk uit de oude auto. Zoals de naam ook al zegt hoeven we er alleen maar mee thuis te komen en meer niet. Dus zonde om 100 euro uit te geven aan iets wat je hoopt NOOIT te gaan gebruiken. Verder stond er eigenlijk ook nog de 17 inch velgen van de sport op de lijst en Xenon. 17 inch velgen past niet volgens Ford omdat de band aan loopt met insturen, dan moet het onderstel aangepast worden. Xenon is geen optie en moet er achter af in, maar moet je wel iedere keer met APK er uit halen, dus geen Xenon helaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MBSL Posted December 20, 2011 Report Share Posted December 20, 2011 Je hebt je auto dus verkocht zonder reserveband? Zal de koper leuk vinden als ie langs de weg staat met een lekke band. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FFST Posted December 20, 2011 Author Report Share Posted December 20, 2011 De koper regelt zelf een reserveband, hij had er nog genoeg liggen. De mk6 gaat echter pas de deur uit als de mk7 binnen is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godtoh Posted December 21, 2011 Report Share Posted December 21, 2011 Xenon kan je er best inzetten. APK hoeft pas na een paar jaar en... de regels worden aangepast Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanderrr83 Posted December 21, 2011 Report Share Posted December 21, 2011 Xenon kan je er best inzetten. APK hoeft pas na een paar jaar en... de regels worden aangepast Zoals Godtoh al zegt: Xenon is vanaf ik dacht april 2012 niet meer 'illigaal'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godtoh Posted December 21, 2011 Report Share Posted December 21, 2011 Misschien niet apk illegaal, al heb ik de echte regels nog niet gelezen. Feit blijft onze koplampen zijn er niet voor goedgekeurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanderrr83 Posted December 21, 2011 Report Share Posted December 21, 2011 Misschien niet apk illegaal, al heb ik de echte regels nog niet gelezen. Feit blijft onze koplampen zijn er niet voor goedgekeurd. Nee oke, maar ome agent doet niet meer moeilijk met Xenon heb ik het idee. Ook op de APK is de kans klein dat je er niet doorheen komt, omdat ze vooral kijken hoe je verlichting gericht staat etc (of je niet je medeweggebruikers verblind) is mij verteld..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
FFST Posted December 21, 2011 Author Report Share Posted December 21, 2011 Auto is vandaag besteld. Vanaf fabriek wordt alleen de sport spoiler en DRV geleverd, de rest wordt er achteraf op gezet. De sierstukjes van de Metal gaat ook niet door omdat de het gedeelte vanaf de laatste demper langer is dan die van een titanium. Ford had als optie om deze korter te maken, maar niemand kon dit zelf daar dus kosten zouden uitbesteed worden. Uitlaat regelen mijn ouders achter af zelf. Nu is het wachten begonnen. Tot eind maart begin april. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caesar Posted December 22, 2011 Report Share Posted December 22, 2011 DRV komt niet af fabriek, komt uit Oostenrijk en wordt naderhand ingebouwd. Geloof me...ik kan het weten Link to comment Share on other sites More sharing options...
FFST Posted December 22, 2011 Author Report Share Posted December 22, 2011 Dat is niet wat ze bij Ford hebben verteld. Bij ons zou die in Keulen geïnstalleerd worden. Alleen de diffusers worden er in Nederland nog op gezet worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
the black devil Posted December 22, 2011 Report Share Posted December 22, 2011 gefelie met jullie aan koop, onder de metal hangt wel degelijk een ander soort demper. ten op zichte van de rest. kom ook een heel ander geluid uit dan bij de gewoone sport uitvoering. van af de midden pijp tot achter is anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caesar Posted December 22, 2011 Report Share Posted December 22, 2011 Dat is niet wat ze bij Ford hebben verteld. Bij ons zou die in Keulen geïnstalleerd worden. Dat zal dan voor de eerste keer zijn....is een after-market product en staat niet onder de af fabriek opties. Als ik jou was zou ik dat toch nog maar even navragen, want dat klopt niet. De DRV moeten ze apart bestellen bij MS, en naderhand inbouwen. Even een tip:laat de DRV in wagenkleur spuiten, staat in mijn opinie 10x mooier dan de standaard zwarte behuizing die anders "uit de bumper" springt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godtoh Posted December 23, 2011 Report Share Posted December 23, 2011 Ik ga in dit topic ook maar even een vraag stellen. Is er iemand in de buurt van Arnhem met een Fiesta MK7 sport of titanium die standaard is? Zo ja wil diegene een keer met mij oprijden? Dus geen wedstrijd, maar meer kijken of ik een andere fiesta kan bijhouden. Dit omdat ik nog steeds het gevoel heb met te weinig vermogen rond te rijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thegame1512 Posted December 23, 2011 Report Share Posted December 23, 2011 Leg me dat even uit, want ik ken beide termen (diameter in inch en ET waarde) .. maar waarom zou dit niet passen, als het 14" velgen zijn ... omdat de ET waarde afwijkt ? KNIP Bij ons passen ze gewoon, rijdt de auto nog goed, stuurt deze niet zwaarder, en loopt er niets aan. . Ja dat kan allemaal best kloppen maar Ford doet de ET waarde ook niet voor de lol aanpassen. Volgens mij wijkte hij 10 af... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted December 25, 2011 Report Share Posted December 25, 2011 Ja dat kan allemaal best kloppen maar Ford doet de ET waarde ook niet voor de lol aanpassen. Volgens mij wijkte hij 10 af... 5mm, per kant, te verwaarlozen dus. Zelfs tussen de standaard velgen die ford aanbiedt zit meer verschil. Puur marketing dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marki Posted April 8, 2012 Report Share Posted April 8, 2012 Zijn er al mensen die een mk7 metal hebben? Van de week 1 gespot en dat zag er wel leuk uit,en aangezien ik zit te twijfelen om de st in te ruilen. En ik wilde wel eens weten of de metal bevalt. groet mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
FFST Posted April 8, 2012 Author Report Share Posted April 8, 2012 Als ik jouw was zou ik wachten op de nieuwe ST dan ipv een metal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyanite Posted April 9, 2012 Report Share Posted April 9, 2012 Als ik jouw was zou ik wachten op de nieuwe ST dan ipv een metal. De ST komt pas eind 2013 als ik het goed heb begrepen, dus of het de moeite is om nog 1,5 jaar te wachten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts