RS Posted November 30, 2011 Report Share Posted November 30, 2011 Ik zit beetje met betalen, en ferry boeken.. Geen ervaring mee..! Hoe dat werkt, en waar ik dat moet doen. Wat kost het ongeveer reis + overtocht..? +1 Het enige wat ik mee heb is dat engels praten geen probleem is, verder is alles nieuw voor me en zijn tips welkom. zoals het er nu naar uitziet hoop ik er een weekendje van te maken maar ik moet mijn reispartner daarvoor nog vinden en uitzoeken of er een bed & breakfast in de buurt is (of een camping) als links rijden het ergste is dan verwacht ik me wel te redden Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinM23 Posted November 30, 2011 Report Share Posted November 30, 2011 Ik ga is ff kijken wat ik kan regelen, tis ruim van te voren, dus vrij vragen moet wel lukken. En het is ook eens leuk om privé eens naar engeland te gaan i.p.v. beroepsmatig. @Soundraiser, toevallig werkzaam bij de Stena? De goede volgorde weten, 15% korting uitdelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pim Posted November 30, 2011 Report Share Posted November 30, 2011 Neem hier eens een kijkje. http://www.stenaline.nl http://www.travelodge.co.uk/search/lowest.html http://www.travelodge.co.uk/ http://www.travelodge.co.uk/homepage.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted November 30, 2011 Report Share Posted November 30, 2011 +1 Het enige wat ik mee heb is dat engels praten geen probleem is, verder is alles nieuw voor me en zijn tips welkom. zoals het er nu naar uitziet hoop ik er een weekendje van te maken maar ik moet mijn reispartner daarvoor nog vinden en uitzoeken of er een bed & breakfast in de buurt is (of een camping) als links rijden het ergste is dan verwacht ik me wel te redden Maak je daar niet te druk om hoor, dat is niet zo moeilijk. Tom heeft hier ruime ervaring mee (@Martin, nee hij is niet werkzaam bij de Stena, maar bezoekt als sinds jaar en dag elk jaar FITP en FF), dus die kan daar zeker tips bij geven. Wat wij in het verleden gedaan hebben is vrijdagavond heen, kom je zaterdagochtend uitgeslapen weer aan en heb je dus de hele dag. We zijn met een groepje, en dan maken we er gewoon een gezellige dag van, 's avonds wat eten, biertje doen en overnachting in de Travelodge. Volgende dag de hele dag FITP, en einde van de dag weer terug. Het hele weekend heb je dan al vol, en reispartners heb je ook al, dus komt vast goed. Eventueel kunnen wij vanuit de club regelen dat er voor een bepaald aantal personen en auto's geboekt wordt, maar dat moet dan even goed geregeld, en vooraf betaald worden. Ik ben in ieder geval wel van plan te gaan, maar ik heb in mei ook nog een weekendje weg staan, dus moet ik nog even kijken wanneer dat gaat plaatsvinden. Anders ben ik zeker van de partij! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted November 30, 2011 Report Share Posted November 30, 2011 Ik zit beetje met betalen, en ferry boeken.. Geen ervaring mee..! Hoe dat werkt, en waar ik dat moet doen. Wat kost het ongeveer reis + overtocht..? 2 man 1 auto, vrijdagmiddag weg, maandagochtend terug, 2 nachten hotel en een hut op de nachtboot 171 euro pp en wat betreft boeken en betalen, kunnen we helpen. Net als met kortingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted November 30, 2011 Report Share Posted November 30, 2011 @Soundraiser, toevallig werkzaam bij de Stena? De goede volgorde weten, 15% korting uitdelen Nee hoor, ga enkel veels te vaak en wat betreft kortingen, tja gewoon je contacten hebben. my second name is cheap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andie Posted December 1, 2011 Report Share Posted December 1, 2011 my second name is cheap Is there no Dutch for that? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS Posted December 1, 2011 Report Share Posted December 1, 2011 Maak je daar niet te druk om hoor, dat is niet zo moeilijk. Tom heeft hier ruime ervaring mee (@Martin, nee hij is niet werkzaam bij de Stena, maar bezoekt als sinds jaar en dag elk jaar FITP en FF), dus die kan daar zeker tips bij geven. Wat wij in het verleden gedaan hebben is vrijdagavond heen, kom je zaterdagochtend uitgeslapen weer aan en heb je dus de hele dag. We zijn met een groepje, en dan maken we er gewoon een gezellige dag van, 's avonds wat eten, biertje doen en overnachting in de Travelodge. Volgende dag de hele dag FITP, en einde van de dag weer terug. Het hele weekend heb je dan al vol, en reispartners heb je ook al, dus komt vast goed. Eventueel kunnen wij vanuit de club regelen dat er voor een bepaald aantal personen en auto's geboekt wordt, maar dat moet dan even goed geregeld, en vooraf betaald worden. Ik ben in ieder geval wel van plan te gaan, maar ik heb in mei ook nog een weekendje weg staan, dus moet ik nog even kijken wanneer dat gaat plaatsvinden. Anders ben ik zeker van de partij! Ok bedankt (pim ook trouwens)! Weet ik ff wat meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andie Posted December 1, 2011 Report Share Posted December 1, 2011 The FCGB will as usual offer any Fiestaclub.nl members either on a FC.nl or FCGB stand free admission to the show. I am not sure what we are doing on Saturday night for dinner but will let you know. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted December 1, 2011 Report Share Posted December 1, 2011 The FCGB will as usual offer any Fiestaclub.nl members either on a FC.nl or FCGB stand free admission to the show. Link to comment Share on other sites More sharing options...
steviehouse Posted December 2, 2011 Report Share Posted December 2, 2011 Ik zal weer aanwezig zijn maar op de fordfiestast.co.uk stand, was vorige jaar ook daar. Zal waarschijnlijk ook deze keer vrijdag daarnaartoe rijden via calais Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted December 2, 2011 Report Share Posted December 2, 2011 Ook in mijn planning staat om dit jaar weer de overtocht te maken. .. met het paarse hok Wel moet ik dan nog even mn zwager lief aankijken om de waterpomp (en distributieriem) te vervangen, want deze heeft voor zover ik het kan zien na 8 jaar trouwe dienst de geest gegeven (en lekt wat koelvloeistof) Maken we er weer een gezellig weekend van. Onze voorkeur gaat uit naar HvH - Harwich overtocht en verblijf in een lokaal hotel nabij Huntingdon. Voor het overzicht. De afstanden van de diverse ferries -> Huntindon, Dit is dus exclusief de afstand naar de ferry Hoek van Holland - Harwich -> Huntindgon (PE28 4NL) 1,5 uur rijden, 165km (enkele reis) Calais - Dover -> Huntingdon 2 uur rijden, 220km (enkele reis.. maar tol bij Dartford a 2,5 per keer, en drukke M25) Het is geheel aan jezelf of je kiest voor Calais - Dover (bijv via P&0) of HvH - Harwich. Er zitten voor en nadelen aan beide overtochten. Hier even een rekenvoorbeeld, vanuit Utrecht gerekend. Utrecht - > Hoek van Holland = 85km +/- 1uur Utrecht -> Calais = 335km +/- 3uur 15 minuten. Een reken voorbeeldje: Aannames: - 1 auto, 2 volwassenen - Vertrek vrijdag middag 11 mei - Terugkeer maandag ochtend 14 mei - Aantal overnachtingen: 3 Overtocht retour: Calais - Dover met P&O = 100 euro (huidige prijs) Overtoch retour: HvH - Harwich met Stenaline = 311 euro (huidige prijs, incl 2 overnachtingen) Verblijf UK: 33 euro per nacht. Aanname brandstof verbruik (benzine) 1L op 12,5km = 8L op 100km. Aanname brandstof (benzine euro 95) = €1,60 Utrecht - Huntingdon via calais/dover = 335+220km = 555km enkele reis = 1110km retour = 88,8L = 142 euro Utrecht - Huntingdon via HvH = 85 + 165km= 250km enkele reis = 500km retour = 40L = 64 euro Verblijf + vervoer + brandstof + tol: Utrecht via Calais -> Huntingdon = 100 + 100 + 142 + 5 = 347 euro Utrecht via HvH -> Huntingdon = 33 + 311 + 64 + 0 = 408 euro De route via HvH is dus 59 euro duurder ... maar - Minder stress wat auto rijden betreft (minder lang Links rijden, minder drukke wegen, minder lang rijden in het geheel .. 5 uur sturen tegenover 10,5 uur) Dus een veel ontspannen weekend - Overnachting op de boot .. een ervaring die je niet mag missen - Als eerste op het racecourse aanwezig.. vaak zelfs eerder dan FCGB (-: - Je zou op Vrijdag nog kunnen werken.. en zelfs maandag gewoon weer te werk kunnen gaan, zij het met wat vertraging - en last but not least, aansluiting bij de Fiestaclub.nl (en FCGB) crew.. Hier wat details van prijzen etc. Stena overtocht HvH -> Harwich (zonder korting), zoals momenteel geboekt: - vrijdag op zaterdag nacht heen (afvaart 22:30, aankomst 06:30 incl 2 pers hut (verplicht) - Zondag op maandag nacht terug (afvaart 23:15, aankomst 07:45, incl 2 pers hut (verplicht) - excl overige kosten (eten/drinken) komt op €344 per auto (310,10 met 15 % korting) . Keuze om bijv op vrijdag middag (14:30) te vertrekken (en dus vrijdag avond 20:00uaan te komen) komt 60 euro goedkoper uit (wel met relax stoel) .. maar komt een extra overnachting in het hotel bij.. dat is dus om het even. Hotelovernachtingen zijn er in diverse opties. Varierend in prijs van 25 pond tot 56 pond per nacht (huidige prijzen) bij de Travelodges, welke vergelijkbaar zijn met hotels als F1 or Bastionhotels. De prijzen zijn afhankelijk van vraag en aanbod in de omgeving. Een Travelodge om de hoek is bijv momenteel al 2x duurder dan eentje 3.1 mijl verder weg. Verwacht niet veel van de kamer, het is een standaard hotelkamer, zonder al te veel poespas / charme. Er zijn bij de diverse Travelodges helaas door toedoen van andere ford clubs wel eens wat incidenten geweest. Hierdoor kan het zijn dat persoon wat minder enthousiast is.. echter wij Nederlanders hebben ons er altijd gedragen (tot op zeker hoogte) Bedenk je wel bij het bezoeken van zowel deze travelodges als ook het evenement dat als je er als groep bent het als individueel kan maken / breken voor een groep. Informeer bij Soundraiser voor exacte informatie, indien het je gezellig lijkt om in dezelfde hotel te overnachten (en dus gezamelijk het e.e.a. te doen) Aangezien Ford in de UK een gewild diefstal object is, posten we hier NIET welk Hotel we geboekt hebben of gaan boeken. Dit kan namelijk door iedereen gelezen worden. Ook door mensen die je liever niet aan je fordje wilt hebben terwijl jij slaapt. Een camping .. zou ik nog niet echt aanraden begin mei .. maar goed, wie ben ik. Totaal zit je dus in de regio van 350 euro per auto (uitgaande van 2 inzittende) excl brandstof, eten of drinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted December 2, 2011 Report Share Posted December 2, 2011 zoals het er nu naar uitziet hoop ik er een weekendje van te maken maar ik moet mijn reispartner daarvoor nog vinden en uitzoeken of er een bed & breakfast in de buurt is (of een camping) Het eerste Kwestie van een 'oproepje' plaatsen, maar rijd je dan zelf, of wil je met iemand meerijden.. Het tweede, neem even contact op met Soundraiser Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted December 2, 2011 Report Share Posted December 2, 2011 Ik zit beetje met betalen, en ferry boeken.. Geen ervaring mee..! Hoe dat werkt, en waar ik dat moet doen. Wat kost het ongeveer reis + overtocht..? geen probleem, Stenaline kan bijv via Ideal, maar ook per creditcard. Hotel is veelal per creditcard, Indien je deze zelf niet bezig, kan dit vast wel via een van de andere FC.nl leden. Overzicht van kosten .. zie eerder bericht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS Posted December 5, 2011 Report Share Posted December 5, 2011 @jur: bedankt! Nu weet ik in ieder geval dat ik dan via hvh zal gaan, helemaal omdat het om de hoek is. en wat betreft de camping heb je een goed punt. Ik wil er werk van gaan maken om mee te gaan. Als ik de mensen in mijn omgeving zo hoor dan verwacht ik alleen te gaan. Mocht er iemand van de club mee willen en willen besparen op brandstof en dergelijke, of geen zin heeft links te rijden of wat dan ook: meld je even, dan kunnen we vast wat regelen! Verder hoop ik bij de fiestaclub aan te sluiten. ik nodig mezelf normaal niet uit maar o.a. omdat ik nog nooit in engeland ben geweest en het me ook gewoon gezellig lijkt lijkt het me fijn als dat kan. als ik eenmaal ga boeken zal ik contact opnemen met soundraiser voor het hotel. Ben verder alleen nog benieuwd of jullie dan een globale planning hebben voor de zaterdag (toerist uithangen of zo min mogelijk doen) en hoeveel auto's ik totaal kan verwachten op de meeting (ongeveer) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted December 5, 2011 Report Share Posted December 5, 2011 Ik wacht nog even met boeken, dit ivm nog niet rijdende fiesta. Heb wel zin om mee te gaan, maar wil wel zekerheid. Dit omdat mijn fiesta moet worden gespoten ( kras en nieuw front ) apk, diverse aanpassingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Idaniël Posted December 5, 2011 Report Share Posted December 5, 2011 Ik dacht te lezen te hebben, dat de club ook wel is op Silverstone heeft gereden is dat ook dit jaar weer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted December 5, 2011 Report Share Posted December 5, 2011 dat is de ford fair en niet fitp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Idaniël Posted December 5, 2011 Report Share Posted December 5, 2011 dat is de ford fair en niet fitp ok thanks! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pim Posted December 5, 2011 Report Share Posted December 5, 2011 @jur: bedankt! Nu weet ik in ieder geval dat ik dan via hvh zal gaan, helemaal omdat het om de hoek is. en wat betreft de camping heb je een goed punt. Ik wil er werk van gaan maken om mee te gaan. Als ik de mensen in mijn omgeving zo hoor dan verwacht ik alleen te gaan. Mocht er iemand van de club mee willen en willen besparen op brandstof en dergelijke, of geen zin heeft links te rijden of wat dan ook: meld je even, dan kunnen we vast wat regelen! Verder hoop ik bij de fiestaclub aan te sluiten. ik nodig mezelf normaal niet uit maar o.a. omdat ik nog nooit in engeland ben geweest en het me ook gewoon gezellig lijkt lijkt het me fijn als dat kan. als ik eenmaal ga boeken zal ik contact opnemen met soundraiser voor het hotel. Ben verder alleen nog benieuwd of jullie dan een globale planning hebben voor de zaterdag (toerist uithangen of zo min mogelijk doen) en hoeveel auto's ik totaal kan verwachten op de meeting (ongeveer) Zaterdagochtend eerst even ontbijten om daarna nog even de stad in te gaan , Tom en Ik gaan dan om 12.00 uur richting Huntington racecourse om met de Fiestaclub Great Britain het terrein in te richten voor de meeting van Zondag. Normaliter gaan we dan zaterdagavond ergens wat eten en drinken met onze vrienden van de Fiestaclub GB om dan zondagochtend om zes uur weer aanwezig te zijn op de Huntington racecourse om onze fiestaclub GB vrienden te helpen met het binnen laten van de auto's en het uitdelen van het dagprogramma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted December 5, 2011 Report Share Posted December 5, 2011 Ik ga in ieder geval zeker ook mee. Ik zou in dat weekend ook een paar dagen met de motor weggaan, maar dat is nog niet geboekt, dus gaan we verzetten. Ik ga dus ook weer mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted December 5, 2011 Report Share Posted December 5, 2011 Verder hoop ik bij de fiestaclub aan te sluiten. ik nodig mezelf normaal niet uit maar o.a. omdat ik nog nooit in engeland ben geweest en het me ook gewoon gezellig lijkt lijkt het me fijn als dat kan. als ik eenmaal ga boeken zal ik contact opnemen met soundraiser voor het hotel. Nodig ik je bij deze wel uit Neem even contact met Tom op voor het hotel, dan is dat in ieder geval rond. Op de boot weet je toch nooit of je bij elkaar in de buurt zit, maar als je maar op dezelfde boot zit is het goed. Voor vertrek spreken we gewoon ergens in Hoek van Holland ofzo af, en dan gaan we gewoon gezamelijk de boot op. Wacht niet te lang met boeken, want hoe eerder hoe goedkoper, en anders heb je ook kans dat het hotel volzit. Ik zag dat Idaniel ook wil gaan, dus misschien kan je daarmee wat afspreken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Idaniël Posted December 5, 2011 Report Share Posted December 5, 2011 Begin er al zin in te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted December 5, 2011 Report Share Posted December 5, 2011 Begin er al zin in te krijgen. +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted December 6, 2011 Report Share Posted December 6, 2011 Die zin heb ik al maanden (Pim ook geloof ik) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts