Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Jurian

Nieuwe Ford Escape

Recommended Posts

gallery_1379_28_8690.jpg

De 'One Ford Strategy' heeft er weer een nieuwe exponent bij. Deze Escape, die debuteert op de LA Auto Show, komt namelijk in Europa op de markt als vervanger van de Kuga.

gallery_1379_28_28979.jpg

Wie het lijnenspel van de Escape bekend voorkomt, heeft het bij het juiste eind. Ford liet de Escape op de NAIAS in Detroit namelijk als concept-car debuteren. Toen heette-ie nog Vertrek. Ford meldt trots dat de nieuwe Escape zuiniger is dan z'n concurrenten en dat de SUV talrijke accessoires biedt die de andere merken niet kunnen leveren in het segment.

De Escape is 100 millimeter langer dan de huidige Kuga. Die extra millimeters komen vooral ten goede aan de wielbasis. Dit is niet zonder reden: Ford geeft toe dat klanten de binnenruimte van de Kuga als een nadeel van de auto beschouwden.

Het Amerikaanse motorengamma van de Escape bestaat uit de 1,6- en 2,0-liter Ecoboost viercilinders en als topper de 2,5-liter vijfcilinder turbomotor. Die vijfcilinder is bij ons vanwege de hoge uitstoot niet meer leverbaar in Fords, maar wij krijgen als wisselgeld wel de optie van diesels. De Escape heeft een door Ford nieuw ontwikkeld vierwielaandrijvingssysteem.

De Ford Escape is te zien op de LA Auto Show, die vandaag z'n deuren voor de pers opent. In de loop van 2012 komt de auto ook naar Europa.

gallery_1379_28_13521.jpg

Bron: Autoweek.nl

het ergste is nog, dat alle modellen die kant op gaan, focus, mondeo, fiesta, escape, ka

Dit geld ook voor merken buiten ford om ( kia bv )

krijg je beetje het zelfde als met Audi, alles gaat op elkaar lijken en uiteindelijk word het een emotie loze wagen :(

Voor mij zijn er eigenlijk ook maar 4 echte ford modellen: mondeo, focus, fiesta en ka.

Als de productie versie hetzelfde is als deze concept, vind het smoelwerk best geslaagd.

De Kuga vind ik erg geslaagd design, en het gezicht van de nieuwe Focus is even wennen,

maar ik vind het wel stoer staan op de nieuwe Kuga, lekker bonkig (als dat behouden blijft).

Tegenwoordig is een nieuw model of facelift niet altijd een verbetering,

maar de nieuwe Kuga (in USA Escape) mag er voor mij best wezen.

2013-Ford-Escape-2.jpeg

2013-Ford-Escape-SUV-Release.jpg

Bij de mondeo staat het indd beter. Maar ik moet zeggen, ik zie hem wel rijden over een tijdje hier door de stad heen.

ik vind dit geen slecht ontwerp, en ja ze trekken allemaal op elkaar. Maar dat maakt een merk herkenbaar, en gebeurt al zo lang.

Het zal ook wel wennen, zoals alle fords de laatste tijd. In het begin vond ik de Focus nt om aan te zien. Nu zouden ze mij er wel één mogen geven :-).

Sign in to follow this