Jurian Posted November 16, 2011 Report Share Posted November 16, 2011 De 'One Ford Strategy' heeft er weer een nieuwe exponent bij. Deze Escape, die debuteert op de LA Auto Show, komt namelijk in Europa op de markt als vervanger van de Kuga. Wie het lijnenspel van de Escape bekend voorkomt, heeft het bij het juiste eind. Ford liet de Escape op de NAIAS in Detroit namelijk als concept-car debuteren. Toen heette-ie nog Vertrek. Ford meldt trots dat de nieuwe Escape zuiniger is dan z'n concurrenten en dat de SUV talrijke accessoires biedt die de andere merken niet kunnen leveren in het segment. De Escape is 100 millimeter langer dan de huidige Kuga. Die extra millimeters komen vooral ten goede aan de wielbasis. Dit is niet zonder reden: Ford geeft toe dat klanten de binnenruimte van de Kuga als een nadeel van de auto beschouwden. Het Amerikaanse motorengamma van de Escape bestaat uit de 1,6- en 2,0-liter Ecoboost viercilinders en als topper de 2,5-liter vijfcilinder turbomotor. Die vijfcilinder is bij ons vanwege de hoge uitstoot niet meer leverbaar in Fords, maar wij krijgen als wisselgeld wel de optie van diesels. De Escape heeft een door Ford nieuw ontwikkeld vierwielaandrijvingssysteem. De Ford Escape is te zien op de LA Auto Show, die vandaag z'n deuren voor de pers opent. In de loop van 2012 komt de auto ook naar Europa. Bron: Autoweek.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
FFST Posted November 16, 2011 Report Share Posted November 16, 2011 Die eerst foto lijkt net op een focus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted November 16, 2011 Report Share Posted November 16, 2011 het ergste is nog, dat alle modellen die kant op gaan, focus, mondeo, fiesta, escape, ka Dit geld ook voor merken buiten ford om ( kia bv ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burrn Posted November 17, 2011 Report Share Posted November 17, 2011 Vond de Kuga toch heel wat mooier Link to comment Share on other sites More sharing options...
vessel Posted November 17, 2011 Report Share Posted November 17, 2011 lijkt wel wat op een 4wiel aangedreven S-Max. Groetjes Ton. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueFiesta Posted March 10, 2012 Report Share Posted March 10, 2012 Ik snap sowieso dit soort modellen niet. Ze lijken allemaal op elkaar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
elecks Posted March 15, 2012 Report Share Posted March 15, 2012 krijg je beetje het zelfde als met Audi, alles gaat op elkaar lijken en uiteindelijk word het een emotie loze wagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clank Posted March 16, 2012 Report Share Posted March 16, 2012 Voor mij zijn er eigenlijk ook maar 4 echte ford modellen: mondeo, focus, fiesta en ka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
schuifelhoofd Posted March 16, 2012 Report Share Posted March 16, 2012 Als de productie versie hetzelfde is als deze concept, vind het smoelwerk best geslaagd. De Kuga vind ik erg geslaagd design, en het gezicht van de nieuwe Focus is even wennen, maar ik vind het wel stoer staan op de nieuwe Kuga, lekker bonkig (als dat behouden blijft). Tegenwoordig is een nieuw model of facelift niet altijd een verbetering, maar de nieuwe Kuga (in USA Escape) mag er voor mij best wezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wheelsonfire Posted April 3, 2012 Report Share Posted April 3, 2012 Vind de 2 plooien in de motorkap net teveel van het goede, maarja smaken verschillen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clank Posted April 3, 2012 Report Share Posted April 3, 2012 Bij de mondeo staat het indd beter. Maar ik moet zeggen, ik zie hem wel rijden over een tijdje hier door de stad heen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lander Posted April 4, 2012 Report Share Posted April 4, 2012 ik vind dit geen slecht ontwerp, en ja ze trekken allemaal op elkaar. Maar dat maakt een merk herkenbaar, en gebeurt al zo lang. Het zal ook wel wennen, zoals alle fords de laatste tijd. In het begin vond ik de Focus nt om aan te zien. Nu zouden ze mij er wel één mogen geven . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts