Jump to content

Ford Fiesta St Eerst Als Concept

Jur
 Share

Recommended Posts

Ben benieuwd, er is er 1 op focusclub.nl die z'n 1.6 182pk ecoboost heeft laten chippen. Ding draait 198pk en 359Nm. De tuner zei dat hij de turbodruk niet wou verhogen omdat het al redelijk max af fabriek is afgesteld. Denk dat je zonder een andere turbo niet heel veel meer uit het blok kan persen. Natuurlijk wel iets, maar hij lijkt al aardig op de limiet te zitten.

de eerste opgeblazen blokken zijn er ook al bij Ford .... al dan niet gechipped..

Letterlijk de zijkant uit het blok geslagen..

359Nm ... slechts 70Nm meer dan mijn 8v 1.6 turbo .. (20 jaar oude motor) ..

Tsjah, vind het toch netjes met alleen een chip :)

Heb je stom toevallig linkjes van de opgeblazen blokken, ik denk dat dat interessant is voor het focusclub forum.

En euh, hoe is de normale 1.6 ti-vct? Zijn daar veel problemen mee?

• 1 month later...

gallery_19_28_64773.jpg

Fiesta ST vijfdeurs Concept

AMSTERDAM - Bij hot hatches denk je meestal aan driedeurs versies, maar Ford niet per definitie. © AutoweekOp de IAA debuteerde de Fiesta ST Concept dan weliswaar als driedeurs, op de LA Auto Show rolt Ford de vijfdeurs versie in de spotlight.

De technische specificaties zijn ongewijzigd: ook de vijfdeurs ST heeft een 1,6-liter Ecoboost turbomotor met een vermogen van 180 pk onder de kap. Het maximumkoppel is 240 Nm.

Daardoor ligt het voor de hand dat de prestaties overeenkomen met die van de driedeurs versie. Die sprint in 6,9 seconden naar 100 km/h en heeft een topsnelheid van 220 km/h. De CO2-uitstoot is tegelijkertijd minder dan 140 g/km, onder de huidige regels genoeg voor 20% bijtelling.

Koplampen

Uiterlijke kenmerken zijn aangedikte wielkasten, een dikke diffusor en 17-inch lichtmetalen wielen. Die moeten de link met Fords deelname aan het WRC benadrukken. Ook de koplampen en achterlichten wijken af van de Fiesta zoals we die nu kennen.

Over twee weken is de vijfdeurs concept-car te zien op de LA Auto Show. De Fiesta ST verschijnt volgend jaar bij de dealers, zoals het er nu naar uitziet dus als drie- en als vijfdeurs. Waarschijnlijk krijgen de gewone Fiesta's dan ook een kleine facelift. Ook komt volgend jaar de Focus ST. Die komt opvallend genoeg niet als driedeurs, maar wel als stationwagon.

• 3 weeks later...

Net nieuwe Metal besteld.

Eerst even nagevraagd of al bekend is wanneer de ST uitkomt.

Volgens de bronnen binnen Ford (dealer heeft naar Ford gebeld)

zou de ST er op staan voor eind 2012.

Voorlopig dus nog ff geduld hebben :-))

Grtz

Wingdude

• 3 months later...

Precies zoals de concept dus :)

Ik vind hem er wel erg dik uit zien, alleen ben ik erg benieuwd naar de grill in het echt. Kan heel erg meevallen, maar het kan ook too much worden. Die Recaro's zijn wel heel gaaf trouwens! Doet Ford erg goed! Prestaties zijn ook prima, hoewel ik wel iets hogere top had verwacht dan 218, een Polo GTI doet met hetzelfde vermogen 230...

Maar pas in 2013 op de markt :o Damn dat duurt nog serieus lang. Valt me ook heel erg tegen trouwens, hij is al een half jaar in concept en ze zijn er al een eeuwigheid mee aan het testen. Lijkt me toch niet zo'n probleem om dan iets eerder zo'n model op de markt te brengen... Nu rij je een 5 jaar oud model tegen de tijd dat hij op de markt komt...

Share

• Create New...