Jump to content

Black Jackie - > Jackie White

Jur
 Share

Recommended Posts

• Replies 294
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nice jur! En je bedoelt natuurlijk interieurmatjes neem ik aan..

Gelijkend aan wat Anduuuh heeft gekocht... maar dan met het juiste (en niet het mk5) fiesta logo. .. en niet 4 delig, maar 7 of 8 delig.

De interieur matjes inderdaad.. .. foto's .. als ze er zijn

Waren die leds achter gewoon plug en play Jur

Ja .. en nee

Allereerst kan je er bijna niet bij... uiteindelijk de auto opgekrikt. het wiel eraf, de bumper (deels) los .. en toen konden we er met wat moeite bij komen.

De gaatjes waar de schroeven in moeten komen van de nieuwe lamp even voorgeschroefd. D.w.z. de schroef er al even een keer indraaien zonder dat de lamp op zn plek zit.

De rechterzijde is 'slechts' een reflector standaard. Deze units hebben zowel links als rechts de mogelijkheid ze aan te sluiten (hiervoor zit ook bekabeling bijgeleverd)

Voor nu hebben we er voor gekozen om rechts niet aan te sluiten, maar wel af te sluiten met de bijgeleverde rubber dop.

Het aansluiten is op zich plug en play (als je alleen links aansluit .. wil je rechts erbij aansluiten zal je achter de bumper langs de draad moeten trekken en met de bijgeleverde 'scotch blokjes' de boel aansluiten.

Omdat we niet zo van scotch blokjes houden (en al helemaal niet aan de buitenkant van de auto) hebben we dit nog even gelaten voor wat het is. Ook had de bumper er dan geheel af gemoeten, waar we niet echt op zaten te wachten.

Het enige issue dat we tegenkwamen was het feit dat de mistlamp het niet deed na het aansluiten. Wat bleek.. de polariteit zat verkeerd om. Een slordig iets waarover ik ook contact heb gezocht met de verkoper (het zijn toch lampen van meer dan 100 euro, waarvan je mag verwachten dat de boel getest is) Na wat gezever over dat ik dat zelf maar even moest aanpassen (pardon!!!??) of de hele unit mocht terugsturen. En ik hierover een verbaasd/boze reactie op terug had gegeven hadden ze me een korting beloofd en hebben we de draadjes maar omgewisseld.

Al met al.. jammer van die polariteit, maar schijnt vaker voor te komen.. maar ze staan erg gaaf.,

Ik heb nog zitten denken / uitproberen om de chromen strip met een tintfolie te bedekken (die ik ook gebruikt heb voor het 3e remlicht) echter werd dit wat te donker helaas.. het chroom was totaal niet meer zichtbaar, wat nu juist net niet de bedoeling was.

• 2 weeks later...

Nou.. de interieur matjes waren binnen.. helaas in het rood. Dus er zijn nu witte onderweg vanuit china/hong kong. En de rode.. tja wellicht met EFE te koop.

Daarnaast ook op ebay gevonden wat ik op Ford Fair zocht. Namelijk Eibach spoorverbreders.

Voor een nette prijs (minder dan de helft van de nieuwprijs) op de kop getikt.

IMG-20140902-WA0004_zpsjd02uuvb.jpg

IMG-20140902-WA0006_zps3mssus6k.jpg

Nog even primeren

20140902_211040_zpsvgyzznsv.jpg

En dan kunnen ze zwart geverfd worden (net als de trommels achter)

Nou.. de interieur matjes waren binnen.. helaas in het rood. Dus er zijn nu witte onderweg vanuit china/hong kong. En de rode.. tja wellicht met EFE te koop.

Daarnaast ook op ebay gevonden wat ik op Ford Fair zocht. Namelijk Eibach spoorverbreders.

Voor een nette prijs (minder dan de helft van de nieuwprijs) op de kop getikt.

IMG-20140902-WA0004_zpsjd02uuvb.jpg

IMG-20140902-WA0006_zps3mssus6k.jpg

Nog even primeren

20140902_211040_zpsvgyzznsv.jpg

En dan kunnen ze zwart geverfd worden (net als de trommels achter)

Goed bezig Jur !

Zal vast weer een mooie aanvulling op het geheel zijn.

20140904_093256_zpst3r3maif.jpg

Zwart wordt het toch mooier, hier met eerste laagje erop

En ook de trommel kreeg een verfje

20140904_094022_zpsj0dsunjy.jpg

En na 2 laagjes hamerite (zijdeglans zwart) met de wielen er weer op..

20140904_133519_zpsn6otwff9.jpg

20140904_133613_zps6duggwh0.jpg

Dank u (-:

hier nog een overzicht van de achterkant.. gewoon met de telefoon (maar moest nog wat editen, vandaar nu pas de foto)

Alleen nog eens bij een RVS uitlatenboer langs om de sierstukken aan te passen/verplaatsen, want de uitlaat hangt recht, maar de ST uitlaatsierstukken zitten anders (hoger en meer naar rechts) dan die van de 1.6 Sport/Metal ... Dus als iemand nog een Milltek van een Ecoboost overheeft :-P

20140904_184645b_zpsb0d48227.jpg

Nieuw weekend.. nieuwe update.

Snowfoam gun weer eens gebruikt

20140906_134608_zpsghybezwn.jpg

Vandaag nog wat leuks opgepikt.

IMG-20140907-WA0000_zpskwzbgjsq.jpg

Magnecor bougiekabels en samco inlaat slang.

IMG-20140907-WA0002_zpse1a3mkby.jpg

Veerpootbrug en subframebrug.

De laatste direct geplaatst.

zonder:

20140907_162201_zps1kfmynpq.jpg

Met:

20140907_162838_zpsvmq8todi.jpg

Ook onder de kap maar even gereinigd.

20140907_193304_zpsvlr7q4bg.jpg

De veerpootbrug was orgineel rood en helaas was de witte lak wat slecht aangebracht. Deze wordt samen met de bumperlip even netjes gloss black gespoten.

Laatste update...

Gister avond de onderlip en veerpootbrug geplaatst.

We hadden ze maandag al terug (mn schoonvader had ze even in kleur gezet) maar het was al te donker om te plaatsen. Nu was het gister ook alweer donker, maar een looplamp doet ook wonderen.

20140909_215133_zpssihri3bc.jpg

Alleen die moertjes.. pff lasting bij te komen. Hier waren we al achter met het verlagen, maar in het donker is het nog 'lastiger' pielen.

Nog een kleine aanpassing moeten doen want de vacuum leiding naar de rembekrachtiger zou anders precies op/over de veerpootbrug wrijven. . Een donker filtje op de veerpootbrug plakken doet wonderen.

20140909_221119_zps2o7ljxob.jpg

20140909_221127_zps5tennbmb.jpg

De bumperlip.. tja.. het was te donker voor een foto

• 6 months later...

Sinds augustus 2014 zat er een k&n filter in (gekocht bij mountune). Sinds september de rode samco,

20150327_174535_zpsgwtrn5de.jpg

Maar vrijdag een pakketje van moondust-r ontvangen.

Een J1 openluchtfilter kit.

20150327_175345_zpsvtqvsrwz.jpg

En van sportief geluid (van de aangepastte luchtfilterbak met k&n naar een diepe roffel uit de J1

Nog even de voor/na video uploaden (-;

ik dacht ik lees alleen even de laatste pagina. bijna ander half uur later. heb ik je hele project doorgelezen. wat een werk en wat ziet die er gaaf uit met alle aanpassingen.

keep on the good work

Dank je.

Hier nog de videos

Met k&n en aangepast filterhuis

http://s106.photobucket.com/user/Jur_99/me...oroalg.mp4.html

Redelijk sportief al t.o.v. standaard.

Maar met de J1... komt er ineens een tijger onder de kap vandaan..

http://s106.photobucket.com/user/Jur_99/me...5r1hev.mp4.html

• 1 year later...

Ok,, blaas... *uch uch*

Ook hier weer wat stof van het topic afblazen. Het is immers alweer een jaar geleden. 

Aan de auto het afgelopen jaar nog wel iets gedaan: 

In Mei 2015 bij onze 'vrienden' van Tripple R Composits langsgeweest en voor de mk7 en die van Ruud een setje eyebrows opgehaald. 

Thuisgekomen bleken ze toch minder goed afgewerkt te zijn dan gehoopt, en toen begon het heen en weer gemail om het voor elkaar te krijgen. 

Uiteindelijk hebben we ze zelf maar aangepast, want de service van TRC is om te huilen. 

Verder is er eigenlijk niet veel gebeurd, behalve dat we er dit jaar mee naar Fiesta in the Park zijn geweest met het hele gezin (en met Niels erbij) Wat goed te doen is in een 5 deurs fiesta mk7

De auto heeft een 2 weken voor FITP een glascoating behandeling gekregen, waarbij de auto is geheel ontdaan is van alle was en sealant en overige rotzooi (gepolijst o.a.) en daarna een glascoating heeft gekregen die normaliter vooral voor de duurdere auto's toegepast wordt. 

Ook vlak voor FITP hebben we een nieuw setje Xenon geplaatst (in een ander topic te lezen) en zijn hier tot op heden erg tevreden over. 

2 dagen voor FITP had Jacqueline nog een kleine aanvaring gehad op de parkeerplaats van de lokale supermarkt, helaas net na deze glascoating )-: dus die mag straks nog eens een keer. 

De schadeherstel van deze schade is nog niet geheel naar wens (en een vervolgafspraak om dit te herstellen staat reeds) 

Ook de stickerset die we van FITP hadden meegenomen is er hierdoor weer vanaf )-: maar wordt ook hersteld. 

Na FITP nog een setje koplamp stickers gekocht voor onder de koplampen, waar het aanbrengen hiervan nog wat lastig was (dus misschien dat we dat ook nog eens professioneel laten overdoen) 

Doordat Jacqueline zonder baan kwam te zitten (na failissement van het bedrijf waar ze 14 jaar gewerkt heeft) is de geldkraan een beetje dichtgegaan, dit was eigenlijk al voor FITP, maar aangezien die geboekt en betaald was, hebben we daar alsnog gewoon genoten. 

Pas hadden we een meevaller en Jacqueline had eigenlijk nog een paar wensen ( mede door mij aangewakkerd)..

- Half lederen ST interieur erin. 
- Android Navigatie systeem. 

Nou het android navigatie systeem geeft men van aan dat dit niet gaat passen omdat er een sony radio inzit, een domper op zich, maar heb het nog niet opgegeven. 

Het ST interieur is nogal een uitdaging gebleken, want er is op het vaste land van europa nauwelijks aan te komen. En als je het al kan krijgen, vraagt men de hoofdprijs (lees 1200 a 1300 euro) 

Nu had ik inmiddels wat handelaren via Facebook aangesproken. Eentje woont in Birmingham, en als die vlak voor FITP wat zou hebben, zou ik daar heengereden zijn en de stoelen ter plekke hebben omgewisseld , helaas had hij geen stoelen aanwezig, 

Omdat transport van zulke goederen vanuit de UK nogal omslachtig (en duur) is, en ik graag dit soort dingen met eigen ogen zie, voor ik ze aanschaf. ging het weer even de koelkast in. Tot..... 

Ik via Facebook in contact kwam met 2 broers die regelmatig op het vaste land van europa zaten en die Fiesta ST's sloopten voor hun hobby (of om hun racehobby te kunnen bekostigen) 

Men kon een interieur leveren, maar waar er eerst mogelijkheden waren dat ze het op een van hun trips zouden meenemen, deden ze uiteindelijk toch wat moeilijk. 

Via Ruud begreep ik dat zowel Ruud als Michel v H het e.e.a. van dezelfde personen gekocht hadden, toch maar weer de stoute schoenen aangetrokken en nogmaals de vraag gesteld.. en ja hoor. ze kwamen het zelfs thuis afleveren. 

Nu heb ik liever dat soort gasten niet voor mn deur (en gold dat ook voor Ruud en Michel) het e.e.a. afgesproken met de mannen. Uiteraard liep ook dat weer niet geheel volgens wens. En i.p.v. 22:30 in Nederland bij Ruud in de buurt op Dinsdag, waren ze uiteindelijk pas om 02:30u  in belgie, en om 04:00u 's nachts in Duitsland. Hun racewagen had het begeven (of welke smoes ze er ook voor gebruikte) en konden pas laat vertrekken. etc.. of we alles op 1 punt konden laten afleveren. 

Dit hebben we in goed overleg met zn 3tjes uiteindelijk bij Michel zn werk voor de deur gedaan. De mannen waren ook hier bijna 2 uur later dan geplanned. 

De Achteras en remmen achterop de auto-ambulance (oprijwagen) 
En het interieur onder de spanbanden geklemd ook achterop (niet echt ideaal dus) 

Het interieur zou schoongemaakt zijn ...was dus niet het geval. En volledig schadevrij (was dus helaas ook niet helemaal waar) 

We hebben ieder nog wat korting gekregen voor het oponthoud en heb ik samen met Michel en Jacqueline zowel de achteras (voor Ruud) als het interieur ingeladen.

Thuis gekomen, is Jacqueline gelijk begonnen met deel voor deel schoon te maken en heb ik haar hier even later ook in bijgestaan. 
Wat een troep kan er van een interieur afkomen zeg .. de witte handdoeken waren grijs gevlekt nadien, maar het interieur zo goed als brandschoon. 

Gisteravond samen met (of eigenlijk vooral door) mn zwager de boel ingebouwd. 

Eerst de achterbank rugleuning, die zat er zo in (wat een beetje ervaring hierin al niet kan helpen) 

De stoelen waren er ook zo uit. 

maar mk7.5 stoelen hebben een andere electrische aansluiting dan mk7 stoelen. 

Dit wist ik gelukkig van te voren en had bij de lokale sloop een paar stekkers gekocht. 
Met behulp van hoe het op de oude stoel zat, de ST stoel voorzien van de juiste stekker (grotendeels 1 op 1 overpluggen van stekkers in een nieuwe stekkerhouder, 1 stekker moeten aanpassen m.b.v. de stekker van de sloop) 

En de zit-verklikker overzetten van de linker naar de rechterstoel. 

Daarna was het een kwestie van erin zetten en vastschroeven. 

Het kost wat moeite, maar het zit als gegoten ..(en nu wil ik ze eigenlijk ook in de mk3, maar dat zal wel niet passen) 

Share

• Create New...