Mikkem Posted August 10, 2011 Report Share Posted August 10, 2011 Via het net geplaatste topic van Jur over het aanpassen van de lampjes in de voetenruimte ben ik eens gaan zoeken of mijn Fiesta daar ook fittingen heeft zitten. Mijn uitvoering heeft standaard geen verlichting - in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Titanium - maar de fittingen zitten er dus wel. Dat heb ik vaker gezien bij Ford. Nu wil ik er natuurlijk lampjes in hebben. Maar ik twijfel over de kleur. Zijn deze lampjes sfeerverlichting die altijd branden (of alleen als de verlichting aan staat), dan zet ik er rode lampjes in. Zijn deze lampjes instapverlichting die alleen branden als ook de plafondverlichting brandt, dan zet ik er witte lampjes in. Wie kan me vertellen hoe dat werkt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted August 10, 2011 Report Share Posted August 10, 2011 Volgens mij zou dit moeten werken. zodra je er een led in steekt, zorg dan wel dat deze goed om zit. Mogelijk nog een zekering steken voor de 'ambient lighting' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted August 10, 2011 Report Share Posted August 10, 2011 Zijn deze lampjes instapverlichting die alleen branden als ook de plafondverlichting brandt, dan zet ik er witte lampjes in. in mijn Focus zaten deze lampjes ook niet, maar dat was binnen een week na aflevering ook opgelost Deze gaan aan zodra de deur open gaat, geen extra zekeringen oid voor nodig. Alleen 2 lampjes in de fitting duwen! (ik ga er vanuit dat de Fiesta ook zo werkt...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted August 10, 2011 Author Report Share Posted August 10, 2011 Ambient lighting gaat me nog te ver, maar dat is dus dat de lampjes continue branden als de sleutel in het contact zit? Twijfel nu nog steeds over welke kleur het beste is om te nemen. Aangezien het alleen bij het instappen is zou wit toch wel het beste zijn. Gelukkig zijn die lampjes niet heel duur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ome Joyo Posted August 10, 2011 Report Share Posted August 10, 2011 De lampjes gaan aan wanneer de deur wordt geopend of ontgrendeld. Ik heb er rode lampjes in gezet en ben er erg blij mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted August 10, 2011 Author Report Share Posted August 10, 2011 Vanmiddag bij de Brazan de lampjes gehaald. Kostte nog moeite, ik had een heel ander beeld van het sokkeltje (past ook helemaal niet bij het zichtbare gat). Had wel wat gegevens opgeschreven, maar die waren voor een led-lampje, die hadden ze niet (en die hoefde ik ook niet). Even passen dan maar, dat ging in 1 keer goed. Heb nu 2 witte lampjes van - denk ik - 5 Watt. Straks als het donker is even kijken of dat niet te fel is. Simpele update voor Eur 1,52 Ik ben er blij mee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario Roks Posted August 10, 2011 Report Share Posted August 10, 2011 Hoi Mike, Kan je ongeveer zeggen waar ik de fittingen kan vinden! Ben net aan het zoeken, maar kan ze zo snel niet vinden. Mvg Mario Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted August 10, 2011 Author Report Share Posted August 10, 2011 Ik had vanmiddag een foto gevonden, die vind ik nu niet meer terug... Veel meer vooraan dan je zou verwachten. Aan bestuurderskant is het het makkelijkst, daar is de fitting licht van kleur (en soort van rond). Ik probeer het andere topic met de foto nog even terug te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted August 10, 2011 Author Report Share Posted August 10, 2011 Bingo, gevonden: http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showt...;hl=verlichting Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted August 10, 2011 Author Report Share Posted August 10, 2011 Op verzoek van Mario: De verlichting is een stuk feller dan het op de foto lijkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario Roks Posted August 11, 2011 Report Share Posted August 11, 2011 Hoi Mike, Ziet er goed uit. Ik heb er vandaag rode in gedaan. Weet straks als het donker is hoe het eruit ziet. Mario Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted August 12, 2011 Author Report Share Posted August 12, 2011 Hoi Mike, Ziet er goed uit. Ik heb er vandaag rode in gedaan. Weet straks als het donker is hoe het eruit ziet. Mario Een stuk zachter denk ik. Kan je ook een foto maken? Ik zal later deze week nog eens een foto maken, maar dan zonder regen, misschien lukt het dan beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
getzspirit Posted August 15, 2011 Report Share Posted August 15, 2011 Leuk ik heb het ook uitgevoerd voor €1,50. Ze gaan samen aan en uit met de interieurverlichting. Ik heb er witte lampjes ingezet 5 W, trouwens bedankt voor de tip. De lamp is van Type T10. 12 V Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario Roks Posted August 15, 2011 Report Share Posted August 15, 2011 Hahaha, geen dank!! We zijn hier om elkaar te helpen. Ik heb trouwens zelf rode in gedaan. Mvg Mario Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woudierene Posted August 15, 2011 Report Share Posted August 15, 2011 Zit die aansluiting ook in de limited versie? Want ik voelde gistere even en voel gewoon een gat in dat lipje, en geen kabeltje eraan... Anders moet ik toch nog maar eens goed kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted August 15, 2011 Author Report Share Posted August 15, 2011 Zit die aansluiting ook in de limited versie? Want ik voelde gistere even en voel gewoon een gat in dat lipje, en geen kabeltje eraan... Anders moet ik toch nog maar eens goed kijken Mijn is ook een Limited, met Comfort pakket (wat hem dan weer gelijk maakt aan de Trend). Een gat, dat klopt. Verder heb ik ook niets gevoeld. Stop er maar een lampje in, komt goed denk ik zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pierre Posted August 28, 2011 Report Share Posted August 28, 2011 Zit die aansluiting ook in de limited versie? Want ik voelde gistere even en voel gewoon een gat in dat lipje, en geen kabeltje eraan... Anders moet ik toch nog maar eens goed kijken Bij mijn mk7 sport zitten alleen de bevestiging. Geen fitting of bedrading. Kan iemand mij aangeven of de bedrading wel ergens aanwezig is of dat we die zelf moeten aanbrengen?? Lijkt mij wel heel erg mooi, had het ook in mijn Focus mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
getzspirit Posted August 28, 2011 Report Share Posted August 28, 2011 Bij mijn mk7 sport zitten alleen de bevestiging. Geen fitting of bedrading. Kan iemand mij aangeven of de bedrading wel ergens aanwezig is of dat we die zelf moeten aanbrengen?? Lijkt mij wel heel erg mooi, had het ook in mijn Focus mk1 Heb je er al een lampje ingehad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pierre Posted August 28, 2011 Report Share Posted August 28, 2011 Heb je er al een lampje ingehad? [/quote Er zit geen fitting in, dus lampie is lastig... :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario Roks Posted August 28, 2011 Report Share Posted August 28, 2011 Bij mijn mk7 sport zitten alleen de bevestiging. Geen fitting of bedrading. Kan iemand mij aangeven of de bedrading wel ergens aanwezig is of dat we die zelf moeten aanbrengen?? Lijkt mij wel heel erg mooi, had het ook in mijn Focus mk1 Bij de bestuurders kant vind je hem het makkelijkst. fitting is lichtgrijs ik kon mem ook eerst niet vinden maar zat er wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pierre Posted August 28, 2011 Report Share Posted August 28, 2011 Bij de bestuurders kant vind je hem het makkelijkst. fitting is lichtgrijs ik kon mem ook eerst niet vinden maar zat er wel. Ik zal morgen ff foto maken, maar bij mij is het een leeg beugeltje. Zie foto: Vreemd..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
getzspirit Posted August 28, 2011 Report Share Posted August 28, 2011 Inderdaad moeten er wel stekkers zitten en deze zien er zo uit. Bestuurderskant met lamp aan. bestuurder Passagierskant passagier Bestuurderskant lampje uit Bestuurder lamp uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdy Posted August 29, 2011 Report Share Posted August 29, 2011 Ik heb ze inderdaad er ook zitten, vandaag ook ff led lampjes in gezet. Geeft mooi effect, ben voor de rode kleur gegaan. Weet iemand hier toevallig of er ook bedrading voor de luidsprekers achterin er al standaard in liggen, of dat ik deze zelf moet trekken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted August 29, 2011 Author Report Share Posted August 29, 2011 Weet iemand hier toevallig of er ook bedrading voor de luidsprekers achterin er al standaard in liggen, of dat ik deze zelf moet trekken? De dealer zal roepen dat die bedrading er niet ligt, maar in de praktijk blijkt dit meestal wel het geval te zijn. Probleem is wel dat de radio aan de computer moet om de uitgang voor de achterspeakers te activeren en dat de dealer daar 180 euro voor rekent. http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showtopic=15674 http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showtopic=15942 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caesar Posted September 3, 2011 Report Share Posted September 3, 2011 En ja hoor! In mijn Sport zitten ze ook....2 rode Wide Angles erin en klaar! Iemand al geprobeerd om de Ambient van het handschoenenvak eo opbergvakje aan de praat te krijgen? Vind het nog steeds vreemd dat dit niet standaard op de S zit....upgrade van 3,95....LOL! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts