The Crow Posted May 17, 2011 Report Share Posted May 17, 2011 Officieel blijft het project Ford Fiesta ST in nevelen gehuld: komt er nu wel een hete Fiesta of niet? Deze spyshots wijzen er op dat waar rook is, er zeer waarschijnlijk ook een Ford Fiesta ST is. Eerder zagen we al een rode Fiesta ST in de Verenigde Staten, ditmaal jagen de Ford-ingenieurs een flink bespoilerde auto met hoge snelheid over de fameuze Nordschleife. De sportieve intenties blijken overigens niet alleen uit de spoilers, want achter in het Fiesta ST prototype ontwaren we ook een heuse rolkooi. De ideale motorisering voor de Fiesta ST heeft Ford al op de plank liggen: de 1,6-liter Ecoboost turbomotor. Die levert in de huidige modellen maximaal 180 pk. Er zijn momenteel weliswaar concurrenten met meer vermogen (Renault Clio RS, Opel Corsa OPC), maar de Fiesta slaat terug met een lager gewicht dan de concurrentie. Bij de vergelijkbare standaardversies is dat immers ook zo. Wellicht zien we op de IAA in Frankfurt in september een eerste levensteken van de Fiesta ST. Maar Ford zou ook voor een onthulling in de Verenigde Staten kunnen kiezen. De Focus ST komt immers wereldwijd op de markt en er is geen reden om te denken dat dit bij de Fiesta ST niet het geval zal zijn. Woordvoerder Dennis Homberg van Ford Nederland tempert onze feestvreugde over de Fiesta ST: “Ons is officieel niets bekend over de komst van een Ford Fiesta ST. Wel is al enige tijd bekend dat Ford z’n pijlen richt op een ST-versie van de Focus. Die komt in de eerste helft van 2012 op de markt.” Bron: Autoweek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel Posted May 17, 2011 Report Share Posted May 17, 2011 Mhh wellicht een toekomstige opvolger voor mijn mk6.5 ST Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 17, 2011 Report Share Posted May 17, 2011 Ben benieuwd naar het uiteindelijke product maar voorlopig gaat de huidige ST nog de deur niet uit . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wess-rs Posted May 17, 2011 Report Share Posted May 17, 2011 jammer van het neusje..... ooh zo lelijk ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Barcode Man Posted May 17, 2011 Report Share Posted May 17, 2011 Vind de voorkant juist weer wat hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
FFST Posted May 18, 2011 Report Share Posted May 18, 2011 Denk niet dat hij mijn ST ooit zal opvolgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klaas Norg Posted May 19, 2011 Report Share Posted May 19, 2011 jammer van het neusje..... ooh zo lelijk ! Erg lelijk ja. Ik zou na aanschaf meteen al dat plakband er af halen. En die rolkooi er uit laten zagen. Denken we echt dat dit het uiteindelijke model gaat worden? Dit is een test wagen. Een verbouwde sport om de nieuwe onderdelen te testen. Wat vormgeving betreft kan je op basis van deze plaatjes nog niets zeggen. Erg prettig dat ze in ieder geval bezig zijn met een ST. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Crow Posted May 26, 2011 Author Report Share Posted May 26, 2011 Ford Fiesta ST spionage De Ford Fiesta moet sinds 2008 een echt sportief topmodel ontberen. Toen verdween de ST-versie van de vorige generatie immers van de markt. Ook al wil Ford zelf maar niet bevestigen dat er weer een ST-versie van de Fiesta komt, de voortdurende aanwezigheid van ST-prototypes op de Ring lijkt daar toch echt wel op te wijzen. Als-ie komt, verwachten we 'm in 2012 met een 1,6-liter turbomotor onder de kap. Het vermogen is dan minimaal 180 pk. Laat maar komen! Video: http://www.autoweek.nl/video/2419/ford-fiesta-st-spionage Link to comment Share on other sites More sharing options...
fofi Posted May 26, 2011 Report Share Posted May 26, 2011 Mooi! Dat belastingvoordeel op zuunige autootjes wordt toch geschrapt, dus nu met z'n allen aan de ST. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caesar Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 En wat vind je hiervan?............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
sheepwolf Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 Doe er maar 2 blauw en knalrood. Wel andere velgen eronder vindt de velgen niet zo . en andere radio niet wat ford er nu in duwt of heeft zitten . Dat ik zelf kan kiezen. Dan zeg ik laat maar komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caesar Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 velgen idd niet zooo...toch 18 inch? spoiler mag van mij wel ook in kleur meegespoten! Ziet er wel gelikt uit! Ben benieuwd naar de prijs...zal wel een dikke vanaf 25 zijn.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidres Posted August 10, 2011 Report Share Posted August 10, 2011 Mooi gephotoshopped die Fiësta... Alleen jammer dat je zo duidelijk de kenmerken van een focus RS ziet (velgen, de opvallend gelijke wielkasten, de zijluchthapper, de diffusor achterop, de spoiler) Maar verder wel een gave bak, misschien als Fiesta RS in productie nemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sheepwolf Posted August 10, 2011 Report Share Posted August 10, 2011 is denk ik 18 inch . Maar dat vindt ik niet echt erg is gewoon een tedrukke velg en straalt niet zoveel uit. Meer bolling erin en minder spaken . Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Barcode Man Posted August 10, 2011 Report Share Posted August 10, 2011 is denk ik 18 inch . Maar dat vindt ik niet echt erg is gewoon een tedrukke velg en straalt niet zoveel uit. Meer bolling erin en minder spaken . En in het zwart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel Posted August 11, 2011 Report Share Posted August 11, 2011 Leuke fotoshop van een RS/Fiesta mk7. zou wel erg leuk zijn als Ford een RS versie uit zou brengen..... Eerst maar even wachten op de ST, kijken wat dat gaat brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueFiesta Posted February 4, 2012 Report Share Posted February 4, 2012 Nog nieuws van de nieuwe ST? Niet dat ik plannen heb de mijne te verkopen, maar puur uit gezonde nieuwsgierigheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
DexterXL Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 http://www.autoweek.nl/autonieuws/17903/fo...t-als-vijfdeurs http://www.autowereld.com/autonieuws/detai...p?artikel=12754 http://www.autoweek.nl/autonieuws/18501/fo...acelifte-fiesta Genoeg leesvoer Link to comment Share on other sites More sharing options...
BasSport Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 Ben wel benieuwd naar de facelift van de Fiesta...kijken wat ze daarvan gaan maken. En ook erg benieuwd naar de ST, belooft wat moois te worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn Kösters Posted February 10, 2012 Report Share Posted February 10, 2012 Laten we eerlijk zijn, die ST komt veels te laat, huidige model loopt al sinds 2008 en zal dus over een dikke 2 jaar worden vervangen, zeg dat de ST er rond de herfst komt heeft Ford er 1,5 jaar plezier van. Veel te weinig. Doe dan je huiswerk goed en knal vanaf het begin af er flink in met een Mk8 ST. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mvk Posted February 15, 2012 Report Share Posted February 15, 2012 Doet ford wel vaker. Bij de facelift een sport modelletje erbij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drejek Posted February 15, 2012 Report Share Posted February 15, 2012 Doet ford wel vaker. Bij de facelift een sport modelletje erbij. ik heb altijd de indruk dat ford op het einde van een model of voor een facelift een sport model introduceert fiesta st mk6 vlak voor de fiestamk6.5modellen kwamen focus rs voor het nieuwe model focus kwam dus verwacht je eigenlijk ook een fiesta mk7 st voor mk8 uitkomt of voor een facelift Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts