Jump to content

Harry's Mk7,5 Individual

Harry
 Share

Recommended Posts

@dennisfordst: Klopt er zijn er meerdere, maar volgens de handleiding is de zekering waar hij nu is zit helemaal niet in gebruik.

@Clank: Staat genoteerd! Maar ik vind het vreemd dat Ford niet een lijst kan uitdraaien met alle zekeringen per auto. Op mijn vorige Rally zat er een lijstje aan de binnenkant van het dashboard kastje. Wel zo netjes...

• Replies 553
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

heb jij toevallig onderdeelnummer van die volvo-kleppendeksel en zou dat ook bij een 2L passen denk je>

hoeveel was je kwijt voor dat ding?

Kijk even het volgende draadje op het FocusForum door, hier staat alle info.

http://focusclub.nl/forum/showthread.php?t=16032

Of hij op de 2l past zou ik niet weten. In het bovenstaande draadje staan verschillende foto's, vergelijk de schroefgaten even met je eigen kleppendeksel.

Ik denk dat hij alleen op de 1,25/1,4/1,6 (zonder Ti-VCT) past.

Ik was trouwens voor de plaat rond de €15.- kwijt. De bijbehorende schroeven kosten bij de Volvo zo rond de €6.- totaal. Als je bij de Gamma dezelfde RVS bouten haalt ben je rond de €2.- kwijt.

• 2 weeks later...

Ook in het nieuwe jaar heb ik alweer wat aanpassingen gedaan aan mijn Fiesta'tje.

Mijn Rally had van het begin af aan de instaplijsten erop zitten. Omdat er bij mijn model al wat beschadigingen op de drempel zaten, heb ik besloten om de RVS lijsten erop te zetten. Persoonlijk vind ik deze praktischer en beter staan dan de MK6,5 lijsten. De lijst van de MK7 is net even wat groter en valt keurig over de rand heen.

DSC_0015_zpsdpnsxezx.jpg

Toen ik op het duitse forum een zogenaamde "spritzschultz" tegen kwam had ik gelijk het idee om deze zelf ook te plaatsen. Het is niks meer dan een bodemplaat onder de motoruimte.

Omdat ik kennissen heb wonen in de UK en nog wel eens in BE/DE ben, vond ik het een prima plan om deze onder de motorruimte te hebben.

De wegen zijn in de UK best goed, maar je hebt daar ook best veel zandpaden waar ik nog wel eens overheen jaag met me fiesta'tje, blijft altijd leuk:D Een beetje bescherming kan dan geen kwaad.

Over de Belgische wegen hoef ik niet veel te zeggen, dat is algemeen bekent :grin:

Er wordt wel eens beweert dat deze plaat niet goed voor je auto is omdat de koeling niet voldoende zou zijn. Persoonlijk geloof ik hier niet in, want als de koeling niet voldoende zou zijn, dan zou Ford deze plaat vast niet aanbieden. Daarnaast zijn aan de voor en achterkant nog luchtsleuven open, dus dit zal geen problemen geven.

Sommige mensen beweren ook dat deze plaat voor benzine besparing kan zorgen omdat de auto aan de onderkant aerodynamischer wordt. Dit lijkt me ook onwaarschijnlijk.

Dit is hem:

IMG-20130107-00047_zpsd2s15vni.jpg

Hij is alleen nog niet geinstalleerd, omdat de dealer niet de goede bevestiging had besteld...:thumbdown:

Ik heb helaas zelf geen brug, dus zaterdag moet ik nog even langs de dealer.

Als hij geinstalleerd is zal ik nog even een foto plaatsen.

Mooie mods!

Is dat blauwe display ook los te vervangen? Dus met behoudt van de luxe radio uitvoering.

Als je Fiesta na Juni 2010 geproduceerd is (dus niet op kenteken gezet!), dan is het gewoon plug and play.

Deze schermen zijn alleen wel zeldzaam en worden tweedehands meestal alleen in combinatie met de hele Sony radio verkocht. Los kost dit schermpje geloof ik rond de €130.- (dacht ik ergens gelezen te hebben).

Die Bodemplaat he, is die een beetje makkelijk te bevestigen ook? of wordt het echt een zogenaamd las en snijwerk? Anders vind ik dat nog best wel interessant voor eventueel mijn MK5. Ik rij namelijk in verband met het geocachen ook wel eens over onverharde wegen, en dat voelt nooit lekker aan.

En hoeveel kost zo iets ongeveer als ik vragen mag?

Dit is hem:

img2013010700047.jpg

Hij is alleen nog niet geinstalleerd, omdat de dealer niet de goede bevestiging had besteld...:thumbdown:

Ik heb helaas zelf geen brug, dus zaterdag moet ik nog even langs de dealer.

Als hij geinstalleerd is zal ik nog even een foto plaatsen.

Wat is het finis nummer van dit onderdeel ?

Die Bodemplaat he, is die een beetje makkelijk te bevestigen ook? of wordt het echt een zogenaamd las en snijwerk? Anders vind ik dat nog best wel interessant voor eventueel mijn MK5. Ik rij namelijk in verband met het geocachen ook wel eens over onverharde wegen, en dat voelt nooit lekker aan.

En hoeveel kost zo iets ongeveer als ik vragen mag?

De bodemplaat die ik besteld heb is speciaal gemaakt voor de MK7. Deze is dus keurig op maat gemaakt met alle bevestigingsgaten op de juiste plek, dus geen knippen/snijden/lassen/etc.

Hij moet vast gemaakt worden door een soort pluggen in uitsparingen te plaatsen in het chassis. Vervolgens moet de plaat met 5 schroeven vast gezet worden.

Als de plaat zaterdag gemonteerd wordt weet ik het precies, dan zal ik meer foto's/details geven.

(mocht iemand het willen weten)

De plaat kost €43.63 ex.BTW.

Als het namelijk makkelijk te doen is, is dit het overwegen ook waard voor mijn MK5.

ze waren er al bij de fiesta mk3 (zoek maar eens op google "Fiesta undertray" )

maar of deze ook voor de mk5 waren (in europa dan.. in Ford Brazilie of Ford India was het volgens mij standaard)

Harry, heb jij voor mij het artikelnummer van het blauwe display?

Het Ford onderdelen systeem geeft niet aan of het betreffende display rood of blauw is. Met het artikelnummer kunnen we dit uitsluiten.

Het scherm is dus los te bestellen. Misschien dat er een inkoop/kortings actie gedaan kan worden, mochten meer mensen hier interesse in hebben. Kan ik altijd even navragen bij mijn dealer.

Harry, heb jij voor mij het artikelnummer van het blauwe display?

Het Ford onderdelen systeem geeft niet aan of het betreffende display rood of blauw is. Met het artikelnummer kunnen we dit uitsluiten.

Het scherm is dus los te bestellen. Misschien dat er een inkoop/kortings actie gedaan kan worden, mochten meer mensen hier interesse in hebben. Kan ik altijd even navragen bij mijn dealer.

het display is ook niet blauw, maar wit

@Kilometervreter: Ik heb geen artikel nummer voor je. Heb ik eigenlijk nooit op gelet.

Wat je kan doen is zoeken naar een fiesta die standaard de Sony af-fabriek heeft en dan zoeken op kenteken. Als je een beetje wel willende dealer hebt kan die dat zo voor je doen.

Misschien mag je even een kenteken lenen van iemand hier op het forum die er af-fabriek een besteld heeft. (Volgens mij heeft peter482 er een af-fabriek en zijn kenteken staat keurig op zijn project pagina:D)

Ik heb helaas maar een ETIS tot 2009, dus daar staat deze info niet meer op.

@Jur: Kleuren staan niet vermeld in de ETIS van Ford. Ik ben een half uur aan het zoeken geweest met de dealer naar de zilvere deurhendels die in de nieuwe fiesta zitten. Toen de beste man op het idee kwam dat er een fiesta achter stond met deze zilvere hendels en we het op kenteken konden nakijken...

@Kilometervreter: Ik heb geen artikel nummer voor je. Heb ik eigenlijk nooit op gelet.

Wat je kan doen is zoeken naar een fiesta die standaard de Sony af-fabriek heeft en dan zoeken op kenteken. Als je een beetje wel willende dealer hebt kan die dat zo voor je doen.

Misschien mag je even een kenteken lenen van iemand hier op het forum die er af-fabriek een besteld heeft. (Volgens mij heeft peter482 er een af-fabriek en zijn kenteken staat keurig op zijn project pagina:D)

@Jur: Kleuren staan niet vermeld in de ETIS van Ford. Ik ben een half uur aan het zoeken geweest met de dealer naar de zilvere deurhendels die in de nieuwe fiesta zitten. Toen de beste man op het idee kwam dat er een fiesta achter stond met deze zilvere hendels en we het op kenteken konden nakijken...

Thanks. Ik zal hem even een PM sturen. :)

tja, als je contrast hoog zet heeft het wellicht een blauwe zweem, maar in die van mn vrouw oogt het toch echt gewoon zwart. Daarnaast wordt het 'standaard' display als 'rood' genoemd, waar dit de letters betreft. Dan ga je bij dit display toch niet ineens de achtergrond benoemen. Het eerste dat opvalt zijn de letters .. en die zijn wit. Niks potato-potato .. een heel wezenlijk verschillende kleur.. en ja. noem me dan een zeikerd, of kritisch. Maar voor aap sta ik zeker niet!

IMG_0095.jpg

Hahaha, jullie lijken wel een stel vrouwen...:P

Of dat scherm nou blauw, wit, zwart, blauw met witte letters, zwart met witte letters is, WHO CARES!

Het gaat erom dat kilometervreter het bestel nummer wil weten van het blauw, wit, zwart, blauw met witte letters, zwart met witte letters of een Sony scherm.

Dan begrijpen we elkaar toch?

Maar Jur, zoals ik in mijn vorige topic vertelde, in ETIS staan geen kleuren weergegeven, dus of dat scherm nou blauw, wit, zwart, blauw met witte letters of zwart met witte letters is, dat is niet belangrijk. Het gaat erom dat wij begrijpen welk scherm kilometervreter bedoelt.

Of zie ik dat verkeerd?

En vergeet niet: Wat er ook gebeurt... Altijd blijven... ??

Ik ben vandaag langs de dealer gereden en ze hadden wel even tijd om de bodemplaat te monteren.

Het is werkelijk waar nog geen 2 minuten werk en alles is plug and play.

1. Parkeer je Fiesta op de brug en doe hem omhoog.
2. Hou de plaat onder de motor en zoek de goede gaatjes.

IMG-20130107-00048%20-1_zpshihthgd0.jpg

(De gaatjes met de rondjes eromheen zijn de goede, totaal 5 stuks).

3. Plaats de pluggen in de gaatjes.
4. Hou de plaat ervoor.
5. Draai de schroeven aan.

IMG-20130110-00053-1_zps9wv9npck.jpg

En je motor is nu van onder beschermd.

@Kilometervreter:

Je hebt PM!

Share

Announcements

• Create New...