Jump to content

Ervaringen Mk7

sanderrr83
 Share

Recommended Posts

• Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik vind die onbeklede achterkant van de achterbank toch ook wel zonde. Het aanzicht is op zich niet zo erg, maar het blote metaal beschadigt snel en dat is wel lelijk.

40 Euro is niet veel, maar het is wel veel en lastig werk (losmaken van de bestaande bekleding). Is er nog geen simpelere oplossing, waarbij je het vilt er "tussen" plakt?

Ik vind die onbeklede achterkant van de achterbank toch ook wel zonde. Het aanzicht is op zich niet zo erg, maar het blote metaal beschadigt snel en dat is wel lelijk.

40 Euro is niet veel, maar het is wel veel en lastig werk (losmaken van de bestaande bekleding). Is er nog geen simpelere oplossing, waarbij je het vilt er "tussen" plakt?

Blijft toch gelijk ?

Het vilt is zelfklevend. je hoeft de bekleding niet los te maken, je snijdt gewoon de randen bij.

En veel werk ??? De rug plat leggen en de veter lostrekken ???

40 euro en het is voorgesneden, zelfklevend (en hard klevend !) en je krijgt het thuisgestuurd, met nog een paar extra rondsels om de ronde verzakkingen op te vullen.

En het is redelijk dik vilt ( 3 mm. ), niet gewoon zo'n dun vilt dat men in sommige autozaken koopt om speakers te overtrekken..

Zie mijn handleiding : http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showtopic=15755&hl=

Het vilt is zelfklevend. je hoeft de bekleding niet los te maken, je snijdt gewoon de randen bij.

En veel werk ??? De rug plat leggen en de veter lostrekken ???

Het lostrekken van die veter zal nog wel gaan, maar met mijn 2 linkerhanden die weer netjes terugkrijgen zie ik niet zitten.

Je eerste optie klinkt wel interessant. Bekleding niet losmaken maar de randen iets bijsnijden.

Het lostrekken van die veter zal nog wel gaan, maar met mijn 2 linkerhanden die weer netjes terugkrijgen zie ik niet zitten.

Je eerste optie klinkt wel interessant. Bekleding niet losmaken maar de randen iets bijsnijden.

Het is net zo moeilijk als het openen en dichtdoen van een ronde tupperware doos ...

Het is net zo moeilijk als het openen en dichtdoen van een ronde tupperware doos ...

Zo simpel he? Vanaf de foto's leek het me minder eenvoudig.

Ik ga maar eens een poging wagen. Is de link uit jouw topic nog steeds de enige mogelijkheid of had/heeft Godtoh een andere optie?

Heb de vilten bekleding besteld (en zelfs al betaald) via het mailadres dat in 1 van de topics genoemd wordt.

Meteen ook maar 4 winterbanden besteld (niet in Oostenrijk!) als ik toch geld aan het uitgeven ben.

Wensenlijstje wordt langzaamaan steeds korter...

Je mag altijd langskomen, hang ik het er voor je in :)

Is wel in Arnhem of Hoogeveen, dus als je in de buurt bent en ik ook... geef ff een gil.

Heb zelf ook de veter losgehaald, dat is geen werk. Het erin krijgen wel.

Gebruik niets scherps, heb zelf een dikke platte schroevendraaier gebruikt als het niet wou, meeste lukt gewoon met je vingers :)

Naast de hiervoor al genoemde mogelijkheid vond ik op Ebay nog de volgende manier om de achterbank te bekleden:

Ford Fiesta selbstklebender Rückbankfilz (JA8, MK7)

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...e=STRK:MEWAX:IT

Dat is iemand die ook op de kar is gesprongen, maar met dunnere vilt en hij zal ook iets meer verzendingskosten aanrekenen.

Je kan allebei hun versies en verhalen eens bekijken en/of lezen op het duitse forum, Tyrefryer is degene die eerst was en in Oostenrijk woont, die van Ebay heeft als nickname Thitho :

http://www.fiesta-ka-forum.de/fiesta-mk7-5...ueckbank-59128/

Deuropener ben ik ook niet over uit, vond in het geheel de sierstrip wel mooi, maar begin iets meer te twijfelen.

Heb precies hetzelfde, het lijkt allemaal net TE....

Maar zoals ik al zei, smaken verschillen en Fiestapiety vindt het wel mooi en daar gaat het tenslotte om :)

• 2 weeks later...

Vilt zit er op! Ongeveer een uurtje werk, heeft me wat tijd gekost voor ik goed begreep hoe die veter er bij de bochtjes weer in moest. Het grote stuk is makkelijker dan de kleine.

Ziet er een stuk netter uit zo!

:cool:

Weer een vinkje op het wensenlijstje.

Waar heb je dat vilt gekocht mikkem? Was het al op maat? Gr rene

http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showt...=15755&st=0

Zie bovenstaande topic, daar staat alle informatie in. Het mailadres van tyrefryer staat op de tweede pagina halverwege, dan hoef je je niet op dat forum te registreren.

Kost net geen 40 euro en is helemaal op maat (iets oversized zodat het extra stuk door de veter voor een nette afwerking zorgt).

En wat extra rondjes om de grootste kuilen mee op te vullen.

Wil prima bij hem hoor, mijn bekleding komt er ook weg :)

Is wel een internationale overboeking he, geen Nederlandse bankgiro oid maar via een IBAN/BIC nummer :)

Voor de rest lijkt het heel erg op de bankgiro..

• 1 month later...

Beste mede Fiesta liefhebbers,

Ik heb mijn mk7 sport nu een jaar en ruim 20.000km rijervaring, en het moet gezegd, ik ben er stik tevreden mee. Hiervoor reed ik met een Focus mk2 tdci en vond in het begin dat de Fiesta niet erg snel aanvoelde. Dat kwam natuurlijk door het grote verschil in koppel. De Focus diesel had vooral onderin erg veel trekkracht waardoor je het gevoel had dat ie snel was. (en dat was ie ook) Alleen moest je wel sneller overschakelen vanwege het beperkte toerenbereik. Die Focus liep ruim 200km/u top.

Dat verschil met de Fiesta 1.6 viel mij in het begin wel een beetje tegen. Aanpassen van de rijstijl was dus wel noodzakelijk. Wanneer je hem goed in zijn toeren houdt wil hij best reageren. Goed inrijden is een issue. In het begin altijd flink laten trekken in een hogere versnelling vanuit een laag toerental, en doorjagen tot het rood. Wel met de motor goed op temperatuur natuurlijk. Zijn top ligt nu ruim boven de 200km/u.

Ik ben er afgelopen zomer mee naar Griekenland geweest en op zo'n rit ga je de auto wel waarderen. Persoonlijk houd ik wel van een wat stevigere vering en een strak sturende auto. Deze Fiesta voldoet daar 100% aan. Ook is het een handige en compacte auto als het gaat om Griekse binnenwegen.

Alleen het motorvermogen is wat aan de krappe kant in het Griekse bergland. Hellingen vanaf 6% zijn wat lastiger, dan ben je genoodzaakt terug te schakelen en hoog in toeren te rijden. En dat komt zijn verbruik niet ten goede.

De rit vanuit Nederland naar Venetië verbruikte hij ongeveer 6L op 100km wat erg netjes is. In Griekenland liep dit wel weer snel op naar 7.5L op 100km. Hier in NL ligt mijn gemiddelde verbruik op 6.8L op 100km.

Over de dealer ben ik al jaren erg tevreden. Zij geven prima service en vakkundig advies. Ik heb tot nu toe nog geen klachten of mankementen aan de auto gehad.

Over het spuitwerk aan de binnenkant van de achterklep was ik niet te spreken. Dit is mat en lijkt daardoor niet afgewerkt. bovendien was er een beschadiging aan die binnenrand, maar de dealer heeft dit netjes verholpen. Ik denk dat ik nu de enige ben met een glimmende binnenkant van die klep.

Verder heb ik nu ontdekt dat aan het bestuurders portier een rubber loslaat. Volgens de dealer komt dit vaker voor en het euvel word binnenkort bij zijn onderhoudsbeurt in orde gemaakt.

Verder vind ik dat de 17 inch velgen wat ver binnen de spatborden staan. Ik overweeg om er spoorverbreders tussen te monteren. Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik heb onderweg al enkele Fiesta's MK7 zien rijden waarvan de spatborden wel goed gevuld waren. Dat staat gewoon mooier.

vanaf 27-08-2011 ben ik in het bezit van een andere fiesta. En ik durf het bijna niet te zeggen, maar tot op heden zonder problemen.

Nadat mijn vorige fiesta mk7 9 keer was afgesleept met een motorische storing, heb ik hem geforceerd ingeruild, en het volledige aankoop bedrag terug gekregen.

Een nieuwe fiesta gekocht, kleur zwart, en ben tot op heden erg tevreden.

Heb er al ruimn 4000 km mee gereden, zonder 1 keer stil zijn komen staan.

Hopelijk blijft dit zo, en kan ik zonder problemen lang plezier hebben van deze auto.

Ben nu alleen wel op zoek naar die stickers voor over je embleem heen, Weet iemand waar ik die kan verkrijgen? zondar dat ik er een master/visa card voor nodig heb!

Share

• Create New...