Jump to content

Ervaringen Mk7

sanderrr83
 Share

Recommended Posts

Ik heb er nu 2500km op zitten en ben ook erg tevreden!

Maar twee minpuntjes tot nu toe:

- trekt niet zo snel op

- te groot verschil tussen ruitenwisser stand 1 en 2 ;)

Heb je het draaiknopje om de snelheid te bepalen bij stand 2 al geprobeerd? :-D

• Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

- punt... trillen met remmen. Ding trilde al voor de 8000km, is verholpen en nu trilt ie weer. Begon al binnen de 18000km.

28e naar de dealer hopen dat het dan beter is.

Trillen met de remmen deed de mijne ook de afgelopen week, maar hij moest toch voor een beurt, en ja, de schijven en blokken waren aan vervanging toe... Maar dat mocht ook wel na ruim 120.000 km :) Benieuwd of hij het einde van het jaar nog gaat halen (contract tot jan 2012 of 160.000km, dan wil ik naar de focus met ford sync), maar vrees het een beetje

Ja bij mij waren ze iets eerder af.... 8000km niet normaal man.

Zou niet snel weer een Ford kopen helaas, je krijgt erg veel leukigheid voor relatief weinig geld (net als Renault) maar de degelijkheid lijkt er wel onder te leiden.

zoals mijn andere topic al doet vermoeden, ben ik nog niet echt heel erg tevreden over mijn fiesta.

Ik heb de auto nu 4 maanden, waarvan ik denk ik er zelf 3 tot 4 weken in heb kunnen rijden, en de rest van de tijd stond de auto bij de dealer.

Met een beetje geluk heb ik hem donderdag weer terug, en dan maar kijken hoelang ik ermee kan blijven rijden tot de volgende storing zich aan doet.

Hoop dat dat erg lang zal duren, moet vrijdag middag naar Eindhoven, dus dat is gelijk een goede test.K denk dat ik maar een uurtje eerder van huis weg rij, om eventuele vertragingen op te kunnen vangen.

Maar k geloof dat ik ook ongeveer de enige ben die van dit probleem last heeft. het is bij mij nog niet bekend dat andere mensen hier ook last van hebben.

Dat is op dit moment mijn ervaring met de ford fiesta.

Aangezien ik geen nieuw topic kan openen in dit subforum doe ik het maar zo:

Wat vinden jullie van de nieuwe chromen sierstrip op de bovenste grille die nu geleverd wordt op de MK7 titanium?

http://www.ford.nl/Personenautos/Fiesta/BrochureEnPrijslijst

en dan de prijslijst pdf downloaden en dan zie je de nieuwe sierstrip op de auto bovenaan de pagina :)

Ik zelf zou hem niet willen, maar iemand die een titanium heeft en het in zijn geheel wilt afmaken zou het wel mooi kunnen zijn.

Ikzelf heb ook de titanium van maart 2011, maar hier zat hij nog niet op.

Moet zeggen dat ik het nu teveel chroom vind worden en ik vind die zwarte grille juist wel wat hebben :)

Het is overigens die sierstrip naast het Ford logo.

Wij hebben een titanium (sony) X pack van Mei 2011 gekozen, de auto staat er dus al,

Echter ook hier nog zonder chromen strip .

De prijslijst is dan ook van 4 juli en de lijst staat er ook specifiek in genoemd als "sietstrip bovengri'l"

Zelf vind ik de chromen details op zich wel wat hebben, maar TE veel vind ik niet mooi.

Gelukkig is ford al afgestapt van de ongespoten hand en klepgrepen, want dat was zo ... 2006..

Maar het kan gekker. Zoek maar eens op Ebay.com op ford fiesta

Chromen koplamp sierlijsten

Chromen achterlicht sierlijsten

Chromen dakrail sierlijsten

Chromen deurstijl sierlijsten

Chromen handgrepen buitenzijde

Chromen spiegelkappen

Chromen ruitensproeiers

Chromen wielkast randen

Chromen Motorkap randen

Aangezien de voorbumper/grill iets anders is dan de europeesche modellen, zullen deze niet passen, maar ook:

Chromen bovenste grill lijsten

Chromen onderste grill randen

Chromen Mistlamp randjes

Chromen Mistlamp surrounds (dus het stuk plastic waar de mistlamp en mistlamprand in zit)

Dus als je een zwarte fiesta helemaal *gecensureerde rapmuziek term* proof will hebben..... leef je uit. :-P

Owhja,

gereden heb ik maar zeer kort in een 60pk squeeze mk7 3d, toen deze net bij de NL dealers stond.. vond het op zich een fijne auto, maar goed het ritje was 5 min.

laatst dus in de showroom in de 5d fiesta gezeten, en moet zeggen dat het probleem dat ik bij de grote broer heb (focus 5d) .. bij de fiesta niet aanwezig is.

De B stijl van de 5d zit ver genoeg naar achteren om voor mij (als bijna 2m) niet tegen de B stijl aan te kijken, maar er precies langs. Bij de focus zit ik zelfs ACHTER de B stijl, waardoor het overzicht voor mij een stuk minder wordt. Voor een keertje niet erg, maar aanschaffen of leasen.. daar valt de focus voor mij af.

@ Jur: Mocht je toch die sierstrip willen bij het Ford logo dan kost dan ongeveer 270 euro incl.montage volgens de officiële Ford dealer.

Persoonlijk ga ik het niet doen....vind 270 euro gewoon teveel voor zon sierstripje.

Had hem willen hebben totdat je 270 euro zei...

Godsklere wat een bedrag voor zo'n strippie.

Trouwens, xenon gaat je dealer niet inbouwen denk ik. Daarmee schenden ze de regels nogal.

Zelf inbouwen kan prima hoor, als in de buurt van Arnhem of Hoogeveen woont kan ik je ook wel ff helpen.

Moet je maar ff een pb sturen.

Had hem willen hebben totdat je 270 euro zei...

Godsklere wat een bedrag voor zo'n strippie.

Trouwens, xenon gaat je dealer niet inbouwen denk ik. Daarmee schenden ze de regels nogal.

Zelf inbouwen kan prima hoor, als in de buurt van Arnhem of Hoogeveen woont kan ik je ook wel ff helpen.

Moet je maar ff een pb sturen.

Het heeft te maken dat ze ook de handgreep moeten vervangen en dat schijnt ook aardig prijzig te zijn.

Maar ga maar eens voor je MK7 titanium staan.....die haaienbek waar een chromen rand om zit en de mistlichten die die chromen ringen hebben.....dan hebben wij zon strippie toch helemaal niet nodig? ;)

Vind dat zwarte naast dat Fordlogo misschien nog wel mooier dan nog dat extra chroom op die plek.

Stuur je zo een PB!

Ik ben sinds gister ook de gelukkig beziter van een Fiesta Titianium 5 drs.

het is de 2012 versie dus met crome strip bij het ford logo en ook de deuropeners vanuit binnen zijn in de kleur gespoten van de radio de achterbank is ook bekleed in de kofferruimte in de linker stijl is een parkeer kaart houder geplaatst.

gister al 70 km er mee gereden en hij bevalt tot nu toe goed .

Kort vraagje aan de overige MK7 rijders, die een Xpack erop hebben zitten.

In de brochure lees ik het volgende:

X-Pack Multimedia – Automatisch airconditioning, Automatisch dimmende binnenspiegel, Bluetooth®/voicecontrol, Cruisecontrol, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Parkeersensoren achter, Radio/CD-speler incl. AUX aansluiting met groot multifunctioneel scherm, Regensensor, en Voorruitverwarming met connectivity module voor bediening IPod/USB stick.

Begrijp ik hieruit dat mn voorruit is voorzien voorruit verwarming, maar daarnaast dat deze voorruit ook voorzien is van connectiviteits module voor IPod/USB stick?

Of zal er ergens iemand een typo hebben gemaakt en had dit bij de Radio/CD-speler incl AUX aansluiting met groot multifunctioneel scherm moeten staan ?

ach .. nog 1 nachtje slapen en dan weten we het uit eigen ervaring.

'helaas' nog niet de versie met bekleedde achterkant van de achterbank, maar dit zal vast wel los te bestellen zijn :-P (anders via een van de topics hier maar eens in duitsland bestellen (dacht ik)

Heb zelf X-Pack MM op mijn Econetic 2011. Verwarmde voorruit staat los van de module IPOD/USB is waarschijnlijk een schrijffout.

Kort vraagje aan de overige MK7 rijders, die een Xpack erop hebben zitten.

In de brochure lees ik het volgende:

X-Pack Multimedia – Automatisch airconditioning, Automatisch dimmende binnenspiegel, Bluetooth®/voicecontrol, Cruisecontrol, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Parkeersensoren achter, Radio/CD-speler incl. AUX aansluiting met groot multifunctioneel scherm, Regensensor, en Voorruitverwarming met connectivity module voor bediening IPod/USB stick.

Begrijp ik hieruit dat mn voorruit is voorzien voorruit verwarming, maar daarnaast dat deze voorruit ook voorzien is van connectiviteits module voor IPod/USB stick?

Of zal er ergens iemand een typo hebben gemaakt en had dit bij de Radio/CD-speler incl AUX aansluiting met groot multifunctioneel scherm moeten staan ?

ach .. nog 1 nachtje slapen en dan weten we het uit eigen ervaring.

'helaas' nog niet de versie met bekleedde achterkant van de achterbank, maar dit zal vast wel los te bestellen zijn :-P (anders via een van de topics hier maar eens in duitsland bestellen (dacht ik)

Omdat de onze al van mei is, en 'in het stof' stond. Hierdoor konden we dus alleen nog achteraf opties erop laten zetten, geen fabrieks opties. Maar elk nadeel heeft zn voordeel, zo was deze nieuwe fiesta van 3 maanden oud en 10km op de klok, wel bijna 1750 euro goedkoper dan eentje die we zouden bestellen. Voordeel is dat deze 2 weken na onze keuze al voor de deur staat. Die achterbank kunnen we voor dat geld wel 10x bekleden.

Omdat de onze al van mei is, en 'in het stof' stond. Hierdoor konden we dus alleen nog achteraf opties erop laten zetten, geen fabrieks opties. Maar elk nadeel heeft zn voordeel, zo was deze nieuwe fiesta van 3 maanden oud en 10km op de klok, wel bijna 1750 euro goedkoper dan eentje die we zouden bestellen. Voordeel is dat deze 2 weken na onze keuze al voor de deur staat. Die achterbank kunnen we voor dat geld wel 10x bekleden.

Of gewoon niet doen....ik stoor me er bijv niet aan :)

Met dat geld kan je hoop andere dingen doen ;)

Share

• Create New...