Jump to content

Ervaringen Mk7

sanderrr83
 Share

Recommended Posts

Weet niet zo goed waar ik dit onderwerp moet plaatsen, maar het mag uiteraard verplaatst worden, mocht het hier op de verkeerde plaats staan....

Nog even en dan krijg ik mijn MK7 1.4. Titanium X pack.

Hij zal geleverd worden in maart en kan eigenlijk al niet meer wachten vanaf januari toen ik de auto besteld/gekocht had!

Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar members op het forum die de MK7 hebben of ze uiteindelijk tevreden of teleurgesteld zijn in hun MK7.

Deel je ervaringen met mij en andere members! :grin:

• Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik heb een mk7 sport (Juni 2010) en heb intussen bijna 18000km gereden. Ik heb er absoluut geen spijt van. Wat een lekkere wagen en tot nu toe no problemo.

Fijne wagen en ik hoor meer leuke geluiden over de wagen. Zondag stond ik hem te wassen in Breda en kwam een man die een Golf GTI van het laatste model had. Deze vond onze wagen schitterend. Terwijl hij toch ook niet mag klagen......

• 2 weeks later...

Eindelijk!

Sinds 6 dagen in bezit van een 1.6 Sport MK7 in de kleur Frozen White met X-pack en 17 inch wielen,

privacy glas etc. Heb er nu bijna 300 km op zitten en moet zeggen dat -ie geweldig bevalt.

Omdat ik pas weinig km's gedraaid heb, wat summiere opmerkingen tot nu toe.

Zal beginnen met de "mindere dingen" tot nu toe.

Autogordel is moeilijk "te pakken" , ben bijna 1 meter 90 en moet flink achteruit strekken om de gordel

te pakken. Radio is behoorlijk goed (6 speakers), maar bij wat meer volume stoort vooral de trillende bas

ondanks lage bas instelling. (sport)stoelen geven voldoende steun en zitten heerlijk, wat minder is de

rugleuning verstelling dmv. een draaiknop, had voor mij wel een handel mogen zijn wat de verstelling

wat sneller maakt.

Verbruik: rijd nog op mijn eerste tankbeurt, van de stand in de boordcomputer van actueel gebruik:

deze is zeer wisselvallig, van een beetje meer gas vliegt het actuele verbruik van 5.5 liter naar 10 liter

per 100km. Fijner is het gemiddelde verbruik op de boordcomputer, alhoewel dit toch wel even schrikken is.

begon met 1 op 10, en zit nu na 260 km op 1 op 11,8. Dit zal wel verder dalen naarmate de auto ingereden is,

(eeuwige discussie om , en hoe een auto in te rijden). Trap weleens door als de olie warm is, voor zeer korte tijd.

Schakel indictor: begint al te knipperen bij 1800 toeren....zal wel helpen om die 1 op 17 te halen, en voor zuinige rijders dan ook leuk, maar mijn blik gaat op de toerenteller en niet op dat lichtje....

Positieve zaken...

"ondanks" :grin: het sport onderstel met 17 inch is het rijcomfort aanzienlijk beter dan mijn oude

mazda 323F met 15 inch. Je voelt alles op de weg, maar het blijft tot nu toe comfortabel, wegcontact

is werkelijk grandioos! Reageert zeer goed op het stuur, lijkt net of je een veel grotere auto rijd.

Bediening:Heb alles op automaat staan, verlichtingssensor werkt perfect, ook de regensensor, heb ik zelfs

niet hoeven aan te passen. Voorruitverwarming: wat een luxe! bij min 4 en krabbende collega's....anderhalve

minuut en schoon! Let alleen erop dat de regensenor uit staat, anders staat-ie over het ijs te wissen.

Vermogen:meer dan genoeg! Ik sta verbaasd! Een stoplichtsprintje met een "oud" Golfje 2 liter...Byebye!

en dat niet boven de 4000 toeren...kon het niet laten...:P

meest positieve...de looks!

Krijg zeer veel positieve reacties op het uiterlijk, vooral de kleur...

Al met al tot nu toe een dijk van een auto!

nb. nog steeds w8ende op mijn dagrijverlichting van MSDesign.....al 6 weken......foto's volgen als -ie compleet iz!!!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Heb zelf een 1.25 Titanium x pack.

Bij mij bevalt die ook goed, zelf heb ik ook af en toe last van de trillende bass. Maar verder bevalt die van mij goed.

Veel rij plezier!

Het basgeluid is niet de sterkste kant van de Fiesta. Ik heb een Trend (dus met 2 x 2 speakers in de voordeuren) en als het volume wat omhoog gaat dan zorgen de basgeluiden voor vervormingen.

Het basgeluid is niet de sterkste kant van de Fiesta. Ik heb een Trend (dus met 2 x 2 speakers in de voordeuren) en als het volume wat omhoog gaat dan zorgen de basgeluiden voor vervormingen.

De titanium heeft meer speakers, dus hopelijk valt dat bij de titanium mee :)

De titanium heeft meer speakers, dus hopelijk valt dat bij de titanium mee :)

Ik hoop voor je dat je gelijk hebt, maar de reactie van idaniël hierboven biedt niet veel hoop. De speakers zijn volgens mij ook hetzelfde, het zijn er alleen meer (2 extra achterin).

Ik hoop voor je dat je gelijk hebt, maar de reactie van idaniël hierboven biedt niet veel hoop. De speakers zijn volgens mij ook hetzelfde, het zijn er alleen meer (2 extra achterin).

We wachten af, Richard b heeft bijv geen problemen met zijn titanium :)

En ach als ik het goed begrijp is de auto lekker stil van binnen, dus zal de radio niet heel hard hoeven te zetten :D

Titanium is de bas helemaal geen probleem, ergo, ik kreeg van een kennis de vraag waar ik de subwoofer had liggen. Mooi vol geluid... Er, niet... Allemaal standaard...

Verder staan mijn ervaringen wel op de autoweek: http://www.autoweek.nl/autoreview/23425/Fo...6-TDCi-Titanium

Begin wat problemen gehad, laatste tijd eigenlijk zonder problemen

In mijn Sport zitten ook 6 speakers, en vind dat de bas bij wat "meer" volume toch aardig trillend,

komt misschien ook beetje door de instelling van "pop" ipv. standaardinstelling. Zal eens wat met de

diverse sound options gaan spelen...(Chuckie & AfroJack hebben aardig wat Bas):P

Heb er nu bijna 500 km op zitten en bevalt steeds meer. Mijn verbruik is al gezakt naar

8,3l/100km wat al aardig in de richting komt van de opgegeven 7,9l/100km.(stad) En dat is voornamelijk in

stadsverkeer tot vandaag. Rij regelmatig op de cruisecontrol wat zuinig rijden bevorderd.

Op de snelweg is het verbruik zo'n 6,5l op het moment dus hier valt nog wat winst te behalen.

Wat een gemiste kans is, is een zesde versnelling, bij 120 zit je toch ruim boven de 3000 toeren.

We zijn vanmiddag even naar onze oosterburen gereden om toch maar eens te kijken hoe de Sport

echt loopt op de snelweg. Bij hoge snelheid (190 op de teller) blijft de besturing wonderbaarlijk

stabiel, de auto kan deze snelheid goed aan zonder zweverig te worden, wel wordt ie wat springerig,

maar niet storend. De remmen zijn even wennen,moet het pedaal dieper intrappen dan mijn oude

323F, maar de vertraging is goed. Comfort is echt goed! Zoals ik al eerder opmerkte, je hebt het

gevoel een veel grotere auto te rijden. Auto is behoorlijk stil, bandengeruis is nihil (bridgestone 205/40 17 inch).

De bediening moet ik nog even aan wennen, met name de wissers, zal een kwestie van tijd zijn.

Audio en cruise op het stuur werken naar behoren. De telefoon bediening via voice control werkt

ook goed, alhoewel een en ander toch afhankelijk is van type telefoon. Mijn LG500 heeft wat moeite

om verbinding te maken, 3 keer mijn pin intoetsen, maar als -ie verbinding heeft werkt het goed.

Adresboek en alles werkt. De I-phone van mijn vrouw werkt meteen met alle opties, dus per telefoon

verschillend.

Tot nu toe mijn ervaring met de MK7, zal wel wat meer posten mettertijd, en zie jullie reacties met

de MK7 tegemoed.

Heb er nu bijna 500 km op zitten en bevalt steeds meer.

We zijn vanmiddag even naar onze oosterburen gereden om toch maar eens te kijken hoe de Sport

echt loopt op de snelweg. Bij hoge snelheid (190 op de teller) blijft de besturing wonderbaarlijk

stabiel,

Zo weinig kilometers op de teller maar wel 190 :blink:

Ervaringen...

Mwa, 1e kromme schijf, naaf en kapotte lager is al een feit (binnen 8000km krom). Onder garantie verholpen :)

Er rammelt wat in het interieur, a-stijl rechts voor en b stijl links bij de gordel.

Ding vreet koplampen, rij altijd met de lichten aan (eerst starten dan lampen aan) en m'n setje piaa's is binnen 6maand aan gort. 1.6 TI-VCT wou met 3 man en wat bepakking niet harder dan 190 op de gps :P liep toen ook maar 16.6l/100km.

En ik vind dat ie niet echt zuinig is, met normaal rijden 1 op 14 a 1 op 15. Rij veel 120 op cruise control dus ja.

Voor de rest prima auto hoor :) ben d'r super blij mee en rijdt ontzettend fijn. Hoor veel positieve dingen hier over de audio, maar dat kan me nou weer niet echt bekoren. Tweeter in de voorportier zit onhandig, ligt m'n arm vaak voor dus wordt je stereo geluid verpest. Ja ik zeik een beetje, maar het valt op :P

Nee hoor de plek van de tweeter is gewoon een stomme plek ;) bekend probleem.

Tot nu toe met aftermarket Xenon overigens geen kapotte lampen gehad. maar heb hem ook pas net een half jaar. wel een goeie 6300 kilometer gereden.

Ervaringen...

Mwa, 1e kromme schijf, naaf en kapotte lager is al een feit (binnen 8000km krom). Onder garantie verholpen :)

Er rammelt wat in het interieur, a-stijl rechts voor en b stijl links bij de gordel.

Ding vreet koplampen, rij altijd met de lichten aan (eerst starten dan lampen aan) en m'n setje piaa's is binnen 6maand aan gort. 1.6 TI-VCT wou met 3 man en wat bepakking niet harder dan 190 op de gps :P liep toen ook maar 16.6l/100km.

En ik vind dat ie niet echt zuinig is, met normaal rijden 1 op 14 a 1 op 15. Rij veel 120 op cruise control dus ja.

Voor de rest prima auto hoor :) ben d'r super blij mee en rijdt ontzettend fijn. Hoor veel positieve dingen hier over de audio, maar dat kan me nou weer niet echt bekoren. Tweeter in de voorportier zit onhandig, ligt m'n arm vaak voor dus wordt je stereo geluid verpest. Ja ik zeik een beetje, maar het valt op :P

Ervaringen...

Zo zo, wat een negatieve ervaring :P

Tsjah, komt denk ik ook deels door de dealer.

Ding moest ook 4 keer terug voor ze eindelijk door hadden dat we een afneembare trekhaak wouden zonder dat er in het zichtbare deel van de bumper gezaagd werd.

Moet wel zeggen dat het rijden me veel plezier oplevert.

En ja ik weet niet hoe dat is met jullie ervaring, maar ik had verwacht dat een 120pk fiesta toch wel makkelijk 200 liep op de gps. Met een C-max 1.6 ti-vct kwam ik al op de 190 uit, dus had van de fiesta iets meer verwacht.

@ Ome jo, welke Xenon kit heb je erin gezet? Of laten zetten... heb gehoord dat sommige sets namelijk storen op de radio en dat wil je natuurlijk ook niet.

De Fiesta is totaal niet gevoelig daarvoor volgens mij want ik heb geen enkele problemen gehad maar heb onderstaande set. Als het plaatsen van een Link naar een shop niet geoorloofd is mijn excuses hiervoor.

http://www.dealextreme.com/p/h1-8000k-supe...it-2-pack-37425

Zelf geplaatst. Als je het netjes wilt doen uurtje werk. Wil alleen nog een keer koplampsproeiers plaatsen om te voldoen aan nieuwe eisen. Navraag leerde dat de Sport uitvoering ook onder de uitzondering valt voor voertuigen met een nehiel hoogte verschil bij belading. hieronder de Wettekst.

Artikel 117

Bij dimlichten met gasontladingslichtbronnen blijven de gasontladingslichtbronnen ingeschakeld wanneer het groot licht brandt.

Artikel 118

1. Dimlichten met gasontladingslichtbronnen zijn voorzien van een niveauregeling, welke de verticale helling van de lichtbundel automatisch aanpast aan de belading van het voertuig.

2. Het bepaalde in het eerste lid is niet van toepassing op voertuigen waarbij de verticale helling van de lichtbundel niet wordt beïnvloed door de belading van het voertuig.

3. Aan de eis in als bedoeld in het eerste en tweede lid wordt niet getoetst tijdens de algemene periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.

Bron : http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/Bijl...atum_15-03-2011

@ Ome jo, welke Xenon kit heb je erin gezet? Of laten zetten... heb gehoord dat sommige sets namelijk storen op de radio en dat wil je natuurlijk ook niet.

Okay dank je wel. Helaas geldt dat lid 2 niet voor me, heb een titanium en geen sport ;)

Maar je link is een H1, neem aan dat je H7 hebt genomen.

Denk dat ik een kitje hier: http://stores.ebay.com/H-I-D-KIT-HOME/Slim...d=p4634.c0.m322 weghaal. Of de 55watt versie die ze hebben: http://stores.ebay.com/H-I-D-KIT-HOME/50W-...d=p4634.c0.m322

Heb zelf de 4300K H7 in de c-max gehad, beste pleur licht moet ik zeggen :)

Share

• Create New...