Jump to content

Vocht Bestuurderskant (geen Oorzaak Te Zien)

Recommended Posts

Ik rij rond met een Fiesta MK4 van '96.

Sinds enkele weken heb ik veel last van een aangeslagen voorruit. Het water staat er echt op. Bij deze temperaturen bevriest mijn venster langs binnen. Ik heb dit ook bij mijn achtervenster maar dit stoort mij niet aangezien ik die niet nodig heb :grin:

Gisteren merkte ik echter een natte vlek op de binnenbekleding waar je mat ligt. Ik kom thuis, verwijder de mat en merk dat deze doorweekt is. Het water drupte er uit. Onder de mat was de bekleding kleddernat. Zo goed als het ging heb ik de bekleding opgepakt en daar zat een ander soort "mat" onder. Ook dit was doorweekt. Nergens kan ik een gaatje of lek zien. Ik heb de "mat" weggenomen (deze nam niet heel de ruimte in beslag) en te drogen gelegd. Maar wss door de leeftijd is deze beginnen te barsten en uit elkaar beginnen vallen. Ik heb dan een verwarmingselement in de wagen gezet om de binnenbekleding droog te krijgen, wat volgens mij best goed is gelukt.

Mijn vraag nu is wat die "mat" net is en waar ik een nieuw stuk kan vinden. Kan het zijn dat dit dient als buffer tegen water voor de carrosserie?

Mijn bijkomende vraag --> lopen daar ergens leidingen die mss gesprongen kunnen zijn waardoor er daar zo veel vocht zit?

Hier heeft het enkele weken geleden hevig gesneeuwd (en deze is ook lang blijven liggen) waardoor ik redelijk wat sneeuw via mijn schoenen in de auto heb gekregen. Ik hoop persoonlijk dat dit de oorzaak van het vocht is :-?

heb je airco??

zoja onder je dashboard zit je kachel unit.

aan de onderkant van die unit zit je afvoer slang van het codens

water. dat slangetje wil nog wel is verstopt zitten..

die mat kan je er evt tussen uit snijden om te drogen. daarna er wel gewoon terug plaatsen.

grt

hmm MK4 met waterlekkage... controleer aan zowel de linker als rechter kant het kitwerk.

het wil vaak gaan lekker waar er 3 delen plaatwerk bij elkaar komen. Dit kan je zien door in je auto te gaan liggen met je hoofd richting onderzijde van je ruit zeg maar. In de hoeken van de mja A-stijlen daar gaat het kitwerk open staan. beetje kit doet wonderen.

Heb ik al lang gedaan al die kit nagelopen zonder enig resultaat.

Slang airco heb ik hoge perslucht doorgeblazen, geen resultaat.

Dan maar met de brandslang achter het schot spuiten en jawel water via de kachel unit.

Bij mij was het de afdichtingsring van de plastic plaat rondom de kachel en airco toe en afvoer.

Volledig afgekit en aanzienlijk droger maar nog steeds te vochtig alleen KAN dit komen door het meelopen van sneeuw de auto in

Share

• Create New...