Miquel Posted February 24, 2005 Report Share Posted February 24, 2005 Mensen,weet iemand hoe dik een remschijf minimaal moet zijn??Die van mij zitten er nu dik 70.000 km onder..heb gruwlijke nieuwe gezien maar is zonde om te kopen als de gewone nog goed zijn natuurljik.Dus weet iemand de minimale dikte??Mzzls Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 24, 2005 Report Share Posted February 24, 2005 ligt eraan hoe vaak ze zijn afgedraaid of trillen bij het remmen als dit niet aan de orde zijn gewoon lekker laten zitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tha Spank Posted February 24, 2005 Report Share Posted February 24, 2005 Mensen,weet iemand hoe dik een remschijf minimaal moet zijn??Die van mij zitten er nu dik 70.000 km onder..heb gruwlijke nieuwe gezien maar is zonde om te kopen als de gewone nog goed zijn natuurljik.Dus weet iemand de minimale dikte??MzzlsHahaha jij wilt ook alles verandere aan Uw wagentje eej.Maar als je je schijven bij de 70k versleten wilt hebbenmoet je wel gek gaan doen. Maar als je je orgineleschijven + systeempie weg wil doen moet je het ff latenweten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel Posted February 24, 2005 Author Report Share Posted February 24, 2005 Maar als je je schijven bij de 70k versleten wilt hebbenmoet je wel gek gaan doen.Ik heb geen idee hoelang een stel schijven meegaan dus.....en de minimale dikte weet ik ook niet dus...Mzzls Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted February 24, 2005 Report Share Posted February 24, 2005 Ik heb geen idee hoelang een stel schijven meegaan dus.....en de minimale dikte weet ik ook niet dus...MzzlsDat ligt helemaal aan je rijstijl. En (woorden van de dealer!) de remmen onder de Fiesta zijn nou niet echt top kwaliteit (ging over de blokken en de 240mm schijven). Maar als je wat beters wil: Gewoon vervangen Er is altijd wel iemand die de oude wil kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tha Spank Posted February 24, 2005 Report Share Posted February 24, 2005 Ik heb geen idee hoelang een stel schijven meegaan dus.....en de minimale dikte weet ik ook niet dus...MzzlsDat ligt helemaal aan je rijstijl. En (woorden van de dealer!) de remmen onder de Fiesta zijn nou niet echt top kwaliteit (ging over de blokken en de 240mm schijven). Maar als je wat beters wil: Gewoon vervangen Er is altijd wel iemand die de oude wil kopen Zolang je je blokjes op tijd vervang en idd normaal remt (al gaat dataf en toe niet helemaal goed) dan moet je er de 2ton wel mee halen.Of je kan gewoon hetzelfde doen als bij de opel. Vergeten de blokjeste vervangen en 2 maanden later 4 nieuwe remschijven met blokjes laten betalen Maar de stoppers van Miquel zijn wel n stukkiebeter dan de onze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiesta2000 Posted February 24, 2005 Report Share Posted February 24, 2005 Toevallig heb ik daar nog pas naar geïnformeerd... De laatste versies MK5 hebben geventileerde schijfremmen voor die nieuw 20 mm dik zijn en minimaal 18 mm dik moeten zijn. In theorie mogen ze dus aan beiden kanten 1 mm afslijten. De diameter van de normale MK5 schijven is 240 mm en van de Sport 260 mm.Wat de slijtage betreft... het hangt natuurlijk erg af van je rijstijl maar ook van de route. Als je veel snelweg rijdt zal de slijtage een stuk minder zijn dan wanneer je voornamelijk in de stad rijdt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kevin L Posted February 24, 2005 Report Share Posted February 24, 2005 Wat voor schijven had je dan op het oog als je huidige aan vervanging toe zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel Posted February 24, 2005 Author Report Share Posted February 24, 2005 Wat voor schijven had je dan op het oog als je huidige aan vervanging toe zijn?Ik heb contact gehad met een bedrijf die geperforeerde schijven leverd, ook voor een fiesta...Deze kosten mij incl. vezenden 130 euro, niet gek dacht ik zo...Dit is een gespeciliceerd bedrijf en maakt oa carbon onderdelen voor Ferrari's ed.dus......ff een mooi setje op de kop tikken d8 ik zo... (zijn overigens 260 mm schijven)Miquel Link to comment Share on other sites More sharing options...
spandel Posted February 24, 2005 Report Share Posted February 24, 2005 Wat is nu precies het verschil met gewone schijven, geventileerde schijven en geperforeerde schijven? ik ben het spoor een beetje bijster.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kevin L Posted February 24, 2005 Report Share Posted February 24, 2005 Goede vraag, ben ook benieuwd naar het antwoord..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel Posted February 24, 2005 Author Report Share Posted February 24, 2005 Wat is nu precies het verschil met gewone schijven, geventileerde schijven en geperforeerde schijven? ik ben het spoor een beetje bijster....Gewoon is ehhh nou gewoon, maar er geld over het algemeen wel, hoe groter hoe meer stopkracht (check bv een porsche!!!!)en de perforaties zijn weer beter om het vuil,water en slijpsel af te voeren waadoor de remkracht weer iets beter wordt en de schijf beter af koelt en minder snel krom trekt..Dus....Mzzls Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel Posted February 24, 2005 Author Report Share Posted February 24, 2005 Oh ja daarom zie je op bv een Ferrari of een andere snelle kar geboorde schijven formaat parasol...Mzzls Link to comment Share on other sites More sharing options...
spandel Posted February 24, 2005 Report Share Posted February 24, 2005 Zou je niet geventileerde schijfremmen (wat ik nu heb) ook kunnen vervangen door een ander soort (wel geventileerde of geperforeerde).. Of moeten er danw eer veel andere dingen meevervangen worden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel Posted February 24, 2005 Author Report Share Posted February 24, 2005 Zou je niet geventileerde schijfremmen (wat ik nu heb) ook kunnen vervangen door een ander soort (wel geventileerde of geperforeerde).. Of moeten er danw eer veel andere dingen meevervangen worden?Ehh moet je ff bellen met het bedrijf (andere opic)...Je kan over het algemeen de schijf gewoon vervangen... Er is een standaard breedte voor een bepaad type dus..Maar wat ik al zei, het bedrijf dat ik bedoelde heeft een boek waar precies in staat welke schijf voor jou geschikt is...(staat een topic over onder Chassis ed..)Mzzls Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted February 24, 2005 Report Share Posted February 24, 2005 Gewone schijven zijn massieve ronde platen metaal (vergelijk: een stapeltje cd's )Geventileerde schijven: tussen de linker en de rechterkant van de schijf zit een ventilatiegatGeperforeerde schijven: Dwars door de schijf zit een klein gaatje.De laatste 2 hebben als voordeel dat de warmte beter wordt afgevoerd, zodat de remkracht ook na veel remmen goed blijft. Hete remschijven veroorzaken het zogenoemde fading, waardoor je bij een 2e of 3e keer in korte tijd remmen opeens minder remwerking hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel Posted February 24, 2005 Author Report Share Posted February 24, 2005 Gewone schijven zijn massieve ronde platen metaal (vergelijk: een stapeltje cd's )Geventileerde schijven: tussen de linker en de rechterkant van de schijf zit een ventilatiegatGeperforeerde schijven: Dwars door de schijf zit een klein gaatje.De laatste 2 hebben als voordeel dat de warmte beter wordt afgevoerd, zodat de remkracht ook na veel remmen goed blijft. Hete remschijven veroorzaken het zogenoemde fading, waardoor je bij een 2e of 3e keer in korte tijd remmen opeens minder remwerking hebt.Das dus duidelijk.. Mzzls Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts