Jump to content

Powerfilter Voor Fiesta Mk4

VanBelleee
 Share

Recommended Posts

Beste leden,

Ik ben in bezit van een ford fiesta mk4, Heb tijdje gelede problemen gehad met luchtregelaar en kleppen..

Heb dit laten maken en koste mij een bedrag vn een 300 euro! De maker zei dat dit kwam omdat er een powerfilter werd gemonteerd (zit nu dus een originele luchtfilter op ) op de luchtregelaar zonder hem te laten regelen..(dit kwam veel voor bij zulke motors zijn hij , heb de 1.3i 60 pk versie ) nu heb ik hier eens rond gekeken op het forum en kwam iemand tegen die een powerfilter heeft gestoken waar hij de sensor kon op aansluiten en het was dan nog eens een universaile powerfilter..

Nu vraag ik me af of ik nu wel of niet een powerfilter kan plaatsen ZONDER de motor laten afstellen en geen probleem zal hebben met de afstelling..

Alvast bedankt :-)

Lijkt me sterk dat dit komt door luchtfilter (neem aan dat je een openluchtfilter bedoeld).

Afstellen na het instaleren van een openluchtfilter, heb ik nog nooit van gehoord.

Heb je de lucht massa meter (de kleine computer met voeler) laten zitten. Deze meter zit gewoonlijk vlak na je luchtfilterbak.

Kan me voorstellen dat als je deze hebt verwijderd dat de auto kuren gaat vertonen.

Lijkt me sterk dat dit komt door luchtfilter (neem aan dat je een openluchtfilter bedoeld).

Afstellen na het instaleren van een openluchtfilter, heb ik nog nooit van gehoord.

Heb je de lucht massa meter (de kleine computer met voeler) laten zitten. Deze meter zit gewoonlijk vlak na je luchtfilterbak.

Kan me voorstellen dat als je deze hebt verwijderd dat de auto kuren gaat vertonen.

http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showtopic=12742

(scrollen naar onder)

Daar bij zie je de powerfilter zitten , naast de luchtregelaar(wat bij mij dus stuk was door zo een kelk/powerfilter te steke bij de vorige eigenaar zij de maker) heb dus nu een ORIGINELE luchtfilter zitten en alles origineel!

nu wil ik ook een powerfilter steke waar ik die sensor kan aansluiten of is dit bij alle powerfilter's zo? en moet ik hem dan late afstelle of gaat dit zonder? (dus steken en rijden)

Merci

Ik weet niet of het voor universele geldt.

Ik heb toevallig zelf een K&N 57i kitje besteld via Ebay.

Kosten: Zo'n 90 Euro incl. verzending.

Ik zal laten weten of hier een sensoraansluiting op zit, maar ik ga er wel van uit omdat deze filter speciaal voor mijn Fiesta MK4 1.25i gemaakt is, en dus niet universeel.

Je hoort het nog wel!

Laten afstellen? Nog nooit van gehoord. Gewoon zelf inbouwen en gaan met die banaan! :)

Ik weet niet of het voor universele geldt.

Ik heb toevallig zelf een K&N 57i kitje besteld via Ebay.

Kosten: Zo'n 90 Euro incl. verzending.

Ik zal laten weten of hier een sensoraansluiting op zit, maar ik ga er wel van uit omdat deze filter speciaal voor mijn Fiesta MK4 1.25i gemaakt is, en dus niet universeel.

Je hoort het nog wel!

Laten afstellen? Nog nooit van gehoord. Gewoon zelf inbouwen en gaan met die banaan! :)

Oke ,

alvast bedankt! :)

Op geen enkele openluchtfilter zit een speciale aansluiting.

Ook de kits van K&N, Green, of welke fabrikant dan ook, dewelke specifiek voor een bepaald model zijn gemaakt verschillen in de basis niet van mekaar.

Enkel het aansluitpunt heeft een voor het model wagen geschikte diameter, zodat hij mooi over de luchtmassameter past, zonder dat je nog verloopringen e.d. moet bezigen.

Wat de garage je vertelt is larie en apekool. Verkooppraat zeg maar... Zo kan men je nog es extra afrekenen...

Luchtfilter gewoon zelf vervangen en rijden maar....

Niks afstellen aan...

Moest je nou zeggen dat je een turbokit hebt gestoken of je injectie vervangen hebt door carburateurs, tja, dan moet ie afgesteld worden...

Op geen enkele openluchtfilter zit een speciale aansluiting.

Ook de kits van K&N, Green, of welke fabrikant dan ook, dewelke specifiek voor een bepaald model zijn gemaakt verschillen in de basis niet van mekaar.

Enkel het aansluitpunt heeft een voor het model wagen geschikte diameter, zodat hij mooi over de luchtmassameter past, zonder dat je nog verloopringen e.d. moet bezigen.

Wat de garage je vertelt is larie en apekool. Verkooppraat zeg maar... Zo kan men je nog es extra afrekenen...

Luchtfilter gewoon zelf vervangen en rijden maar....

Niks afstellen aan...

Moest je nou zeggen dat je een turbokit hebt gestoken of je injectie vervangen hebt door carburateurs, tja, dan moet ie afgesteld worden...

Oke :-)

Maar wat moet ik dan met die sensor doen?..Op de link dat ik bij men vorige reactie mee gegeven heb, zie je dat er op die open luchtfilter ook die sensor is aangesloten..?!

grtz

Oke :-)

Maar wat moet ik dan met die sensor doen?..Op de link dat ik bij men vorige reactie mee gegeven heb, zie je dat er op die open luchtfilter ook die sensor is aangesloten..?!

grtz

Tis heel simpel, je haalt je luchtfilterbak er uit. Op de slang naar je motor zit (als het goed is) de LLM (luchtmassameter).

Dit laat je gewoon zitten, hier sluit je je openluchtfilter op aan.

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://...259&bih=800

Tis heel simpel, je haalt je luchtfilterbak er uit. Op de slang naar je motor zit (als het goed is) de LLM (luchtmassameter).

Dit laat je gewoon zitten, hier sluit je je openluchtfilter op aan.

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://...259&bih=800

Oke, sorry dat ik hier over zaag, maar wat moet ik doen met die sensor die op men originele luchtfilter is aangesloten? die moet tog ook op de open luchtfilter gemonteerd worden niet?

grtz

Je moet alleen opletten, als je luchtfilter is ingevet, kan dit schade aan de LLM opleveren.

Als het normaal is ingevet (aan de buitenzijde) kan dit geen kwaad.....

Mijn K&N is ook ingevet, aan de buitenzijde en niet te veel natuurlijk.

Oke, sorry dat ik hier over zaag, maar wat moet ik doen met die sensor die op men originele luchtfilter is aangesloten? die moet tog ook op de open luchtfilter gemonteerd worden niet?

grtz

Op een luchtfilter zit meestal een aansluitng hiervoor.

Koop dan wel een luchtfilter specifiek voor jou auto. Niet zo een filter van 15 euro bij de Halfords. Hier zit meestal geen aansluiting op voor de sensor.

Google anders even op "aansluiten openluchtfilter".

Luchtfilter gaat volgens mij gewoon op de LLM en dat gaatje is voor de carterontluchting... Dit is bij mij echter wel het geval.

Klopt, maar die aansluiting op de LMM staat ook op de foto. ;)

Naast de LMM, welke aan de luchtbuis gemonteerd is, is er nog een tweede sensor in het luchtfilterhuis geplaatst.

Deze sensor dient ook geplaatst te worden in het open luchtfilter.

Dit is te zien op de foto in het aangehaalde topic.

Deze sensor kan los in het filter gelegd worden maar je kan ook, is een betere oplossing, een gaatje boren in het filter en daar deze sensor in monteren.

Antonio.

Share

• Create New...