Jump to content

Slipcursus

..: Iloo :..
 Share

Recommended Posts

Slipcursus

De slipcursus is een intensieve training van 1 dag. En is geschikt voor zowel bedrijven als particulieren. De slipcursus is ontwikkeld met als doel bestuurders bewust te maken van de risico's die het dagelijks verkeer met zich meebrengt. Na het volgen van de slipcursus bent u beter in staat uw rijsnelheid aan te passen aan de omstandigheden. Risicobewustwording wordt dit ook wel genoemd.

Perfecte balans tussen rem en stuurtechnieken

Wij zorgen ervoor dat u, door het volgen van een slipcursus, uw voertuig door middel van een perfecte balans tussen rem- en stuurtechnieken "beter" onder controle krijgt.

Tijdens de slipcursus rijdt u in een auto van het VOCF. Deze auto's zijn speciaal geprepareerd voor de slipcursus door middel van een in en uit te schakelen ABS-remsysteem en een communicatie-systeem. Door middel van dit systeem kunnen verschillende situaties gesimuleerd worden met en zonder ABS-remsysteem.

Voertuigen slipcursus en roulatiesysteem

Het is tevens mogelijk om de slipcursus in eigen auto te volgen, met als voordeel het weggedrag van uw eigen auto te ervaren. De slipcursus wordt verzorgd op basis van een roulatiesysteem.

n onderstaande tabel kunt u precies bekijken welke onderdelen u wilt volgen en uw slipcursus selecteren.

slipcursus.jpg

De aanbieder

allereerst, als dit topic ergens anders beter past dan hoor ik het graag

Zoals de naam al zegt, iemand ervaring?

Ik (wij thuis) willen mijn moeder graag naar een slipcursus sturen end an ga ik mee...

iemand ervaring in de zin van zonde van t geld, had ik 10 jaar eerder moeten dan...

Hoor et graag

Ik ga 28 december ook een slipcursus doen samen met mijn vader in Zandvoort.

Het lijkt mij wel nuttig hoor, je leert hoe je je auto uit de slip kan halen e.d..

Mijn vader heeft het al een keer eerder gedaan, maar gaat nu alles weer even opfrissen.

Ik zeg: DOEN! :)

Ik heb voor mijn rijbewijs een pakket gekocht waar slipcursus ook in zat. Vond die dag erg leuk, lekker in andersmans auto beetje rond crossen, maar kan me niet echt veel meer herineren van wat we die dag allemaal gedaan hebben behalve handrem aantrekken en waterfonteinen ontwijken.

Tsja, wat is duur...

Ik heb nu minimale schade van 200 Euro, had wellicht voorkomen kunnen worden als ik wist hoe het moest!

Zo'n dagje slippen kost 200 - 300 Euro toch? Niet naar de prijs gekeken.

In Zandvoort was het geloof ik iets van 200 - 250 Euro, maar in de autokampioen zat een kortingsbon van 50 Euro.. :)

beetje duur.

Houd af en toe ibood.nl in de gaten.

daar komt deze vaak voorbij.

http://nl-nl.forum.ibood.com/4355-anti-sli...ter_in_rosmalen

jouw link en mijn link zijn slecht te vergelijken, een aantal verschillen

3 uur tegen over hele dag

rosmalen tegen over leeuwarden

• 1 month later...

Vandaag mijn 2de slipcursus gehad. We hadden met de supermarkt een wedstrijd gewonnen van First Choice en een slipcurcus gewonnen.

Denk ook mede gesponserd door Mercedes aangezien het grootste deel Mercedes A, B en C klasse was.

We waren begonnen met de theorie. (Remweg, Stopafstand, electronica die auto's hebben en waar die voor dient en ook hoe te gebruiken. Ook tips gekregen over de zithouding en hoe je stuur vast houd en op wat extra dingen waar je op moeten letten als je een nieuwe auto zou kopen voor de optimale zithouding. Ook is er gesproken over hoe je een slip kunt voorkomen)

Daarna zijn we naar buiten gegaan en zijn we begonnen met noodstop en uitwijken (tussen pionnen door sturen), vervolgens op een rondje met onder-/overstuur lopen spelen. Was in de C klasse geweldig:P

Daarna hebben we nog geleerd en geprobeerd hoe uit te stappen als een auto op zijn kop ligt.

Share

• Create New...