Fiestadriver Caroline Posted November 11, 2010 Report Share Posted November 11, 2010 Goedendag forumleden, Ik heb nu een tijdje de airco niet gebruikt, maar nu stinkt het behoorlijk in de auto, een beetje naar een rotte vislucht, hoe kan je dat filter, dat waarschijnlijk onder de schimmel zit, vervangen of reinigen? Kan je dat zelf of moet je ff naar de dealer?. Is het altijd zo dat airco's stinken? Fiesta 2002 ( MK5?)met airco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
my first car` Posted November 12, 2010 Report Share Posted November 12, 2010 Hoi, Ik ben geen expert, maar ik heb dat ook gehad in een andere auto. Toen stonk het naar kattenzijk. Bleek een koelvloeistof lekkage te zijn. Hoeft er niets mee te maken te hebben. Misschien dat een van de experts meer weten. Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiestadriver Caroline Posted November 13, 2010 Author Report Share Posted November 13, 2010 Hoi, Ik ben geen expert, maar ik heb dat ook gehad in een andere auto. Toen stonk het naar kattenzijk. Bleek een koelvloeistof lekkage te zijn. Hoeft er niets mee te maken te hebben. Misschien dat een van de experts meer weten. Succes OK dank je , ik zal eer ff naar laten kijken, heb inderdaad koelvloeistof lekkage gehad. Moet er wel bij zeggen , geen echte lekkage, maar in de garage waren ze vergeten de vuldop van het koelmiddeltankje vast te draaien Gr, Caroline Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chatslet Posted November 28, 2010 Report Share Posted November 28, 2010 Stinkt de airco nog? Ik heb het destijds bij mijn feestbeest MK5 bij de garage op latten lossen. Was 20 euro kwijt, zetten ze een apparaat in je auto waar allemaal chemische dampen uit komen en laten ze je airco een kwartiertje draaien. Daarna geen last meer gehad. Verder heb ik zelf nog het volgende gedaan: Het interieur filter vervangen, Als je de motorkap open doet zit er aan de passagierszijde onder de voorruit een zwart plastic klepje, als je die open doet kun je zo de paneelfilter er uit trekken, daar even goed naar kijken, kan vaak flink ranzig zijn. Als je de filter er uit hebt even de ventilatieroosters uit het dashbord trekken (gewoon vingers er onder en kracht zetten gaat niet stuk) en dan even de aanjager op de hoogste stand zetten. Vliegen er allemaal blaadjes en rotzooi door je auto dus je moet dan wel even stofzuigen maar het ventilatiekanaal is dan schoon. Afhankelijk van hoe smerig je interieur filter is kun je die in een sopje wassen of gewoon helemaal vervangen. Die dingen kosten niet zo duur en kun je op ebay voor weinig bestellen of gewoon even langs een Ford dealer gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted November 28, 2010 Report Share Posted November 28, 2010 Gewoon vervangen, niet wassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts