..: Iloo :.. Posted September 12, 2010 Report Share Posted September 12, 2010 Post bewerkt in deel 1 en deel 2 deel 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ives black fiesta Posted September 12, 2010 Report Share Posted September 12, 2010 Ben benieuwd, Die oranje fiesta is wel Nice zo met St. Bumper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moris Posted September 12, 2010 Report Share Posted September 12, 2010 Zeker heel erg mooi! Alleen t ford logo voorop moet even veranderd worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyanite Posted September 12, 2010 Report Share Posted September 12, 2010 De matige opkomst van de FiestaClub.nl.... dit aantal moet komend jaar minimaal verdubbelen! Rijtje Focus RS-en Escort MK1 Fiesta Mk1 1100L (1979) opmbouw naar XR2, netjes gedaan alleen die uitlaat... Fiesta Mk1 1100L (1979) Link to comment Share on other sites More sharing options...
..: Iloo :.. Posted September 12, 2010 Author Report Share Posted September 12, 2010 dat was de clublane Ja ik weet dat ik heel ruim geparkeerd sta maar dit verklaard een hoop (in mijn geval dan) en nog wat andere foto's deel 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted September 12, 2010 Report Share Posted September 12, 2010 Mooie plaatjes allemaal. Ik was de camera uiteraard vergeten, dus van mij geen foto´s deze keer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LyMa Posted September 12, 2010 Report Share Posted September 12, 2010 Ziet er leuk uit. Het is dat wij niet konden, misschien volgend jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted September 12, 2010 Report Share Posted September 12, 2010 Volgend jaar zeker beter, dan zal mijn fiesta ook zeker aanwezig zijn. Helaas door motorische problemen dit jaar niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted September 13, 2010 Report Share Posted September 13, 2010 Foto's heb ik (door de regen) slechts sporadisch gemaakt, vooral van het grote parkeer terrein. Mijn 'report' Zaterdag avond terug gekomen van 'vakantie' De fiesta was reeds APK gekeurd bij de lokale garage (dankzij mn zwager) , en voorzien van de in 2009 in UK gekochte ST remmen. Eerst maar eens alle vloeistoffen gepeild.. en tot mijn verrassing had ik veel te veel olie in de motor zitten (een keer verkeerd gepeild denk ik .. toen de motor net gedraaid had ofzo) dus via de carterplug een 1/3 liter afgetapt. Vbak (die op de nominatie staat vervangen te worden) lekte wat olie, maar goed, ik rij er niet dagelijks mee, dus die is vervangen voor het peil te laag gaat worden. Verder.. auto keurig op orde.. (op de bandenspanning na, kwam ik op EFE achter) Auto gewassen en getankt.. omdat deze tijden de zomer BBQ naast de zandberg had gestaan, was het alsof ik een trip door de sahara had gemaakt. Thuis onder de kap nog even poetsen, de witte achterlichten er weer in .. en ... mn bedje in.. Het was reeds half elf, dus dat mocht wel. De buren hadden een verlaat examen feestje, dus eer ik echt sliep was het.... half 1 ofzo. Jacqueline en Joanna sliepen bij opa en oma, dus die hadden hier geen last van De wekker ging om 6u en ben er om kwart over 6 maar eens uitgegaan. Met frisse moed de auto uit de garage gereden en alle spulletjes gepakt om naar de MC donalds in Dordrecht te rijden (convooi van Ford Team Zuid Holland startte daar). Onderweg kwam ik er al achter dat ik mn jas was vergeten .. handig.. Na bijna een jaar niet echt in de fiesta te hebben gereden (prioriteiten lagen even ergens anders) reed het vertrouwd, maar toch ook weer met de nodige positieve adrenaline gevoelens.. Wat een gang zit er in (-: om 7u reden we vanuit dordrecht weg.. en (door o.a. een verkeerde voorgeplande route) kwamen we pas om 8:50 aan... we hadden een verzamelpunt op de A27 bij Bilthoven, terwijl we (achteraf) beter over de A28 via harderwijk hadden kunnen rijden... ach ja.. achteraf kijk je een koe in zn kont. Met een paarse fiesta weggegaan en met een grijze fiesta aangekomen .. was het eerste dat ik ging doen de spons en een emmer water pakken. Alles was nat en blubberig.. Ik snap persoonlijk niet waarom ze de clublane zo ACHTER het terrein hebben weggestopt.. de parking was groot genoeg, zeker achteraf gezien. Dit is het commentaar wat de XR/RS club al meermaal bij verschillende meetings heeft gekregen (Lelystad o.a.) maar blijkbaar denkt men hier pas achteraf over na....gemistte kans als je mij vraagt. de 40jaar RS stand was voor m ij van te voren al bekend dat die vrij leeg zou blijven. En voor de klassiekers met dit weer.. en dan ook nog eens op een grasveld laten parkeren.. is vragen om een leeg 40 jaar RS veld.. Het nieuws dat door vergunning problemen de circuit activiteiten geen doorgang konden vinden is ERG jammer, het schijnt een 'wraak' actie te zijn geweest van een van de oud bestuursleden van de XR/RS club. Deze mocht na 3x de 1e prijs op lelystad te hebben gewonnen dit jaar op lelystad niet meer voor de prijzen meedoen op het concourse, deze was hier vooraf over ingelicht, maar naar wat ik heb begrepen alsnog op de dag zelf verrast dat hij werd uitgesloten. Al dan niet bewust is er door toedoen van de betreffende persoon door de autoriteiten eens met een loep gekeken naar de vergunningen van Flevo on Ice voor het houden van autosport activiteiten op hun terrein, en deze bleek hieraan niet te voldoen (slapende honden) Of dit echter de waarheid betreft, weer ik ook niet, maar heb het van verschillende actieve en/of bestuursleden vernomen. Jammer dat deze circuit activiteiten niet door konden gaan, maar voor mij persoonlijk geen ramp. Ik weet dat er mensen uit bijv Denemarken waren gekomen, speciaal voor het circuit gebeuren...... De commerciele stands waren ruim voldoende aanwezig, voor ieder wat wils, maar t.o.v. Ford Fair (waar je als ford liefhebben gewoon verwend wordt met een HEEL groot aanbod) valt het altijd wat tegen. Van poetsmiddelen (2 concurenten vrijwel naast elkaar) tot 2e hands klassieker onderdelen, Helaas weinig voor de moderne ford... (kwa 2e hands onderdelen) Veel bekenden weer gezien en gesproken. En altijd leuk om op de hoogte te worden gebracht van (aankomende) projecten. Een escort mk3 estate met focus RS motor en 330pk bijv. (lag tot voor kort een 2.0 CVH turbo in) Rond een uur of 2 dacht ik naar huis te gaan, maar werd het weer beter. De fiesta toch maar naar voren gezet (op het asfalt) daar we helemaal achteraan op het terrein stonden en deze nat en zompig was.. had ik zoiets van het modder wordt, wil ik over het gras kunnen rijden naar buiten toe. Nog met onze engelse vrienden gesproken o.a. over de uitslag van het concourse.. Staat daar een PRACHTIGE fiesta RS turbo uit engeland (Mercury grey) tot op de bodem gepoetst, alleen zn motorruimte verdiende nog wat extra aandacht... krijgt hij GEEN prijs, terwijl er minimaal 2 van de 3 auto's die WEL in de prijzen zijn gevallen naar mijn mening in minder (maar evengoed goede) staat daar stonden..... Na de uitslag was het alweer 16:15 .. en ging ik op weg naar huis.. Onderweg rustig gereden .. en bij Zeist kwam ik nog 2 bekende belgische vleugel cosworths tegen. Het was druk op de weg, maar op de parallel baan was het vrijwel leeg, hierover nog even 'gesport' met een van de cossies (-: (hij mag dan sneller zijn, maar zoek rijden deed hij me niet) om vervolgens vanaf utrecht rustig naar huis te rijden. Om 17:50 reed ik de fiesta weer de garage binnen ... en zat het er weer op.... Geslaagde meeting, ondanks het weer en het aflassen van enkele onderdelen. Ik kan op zo'n meeting ook veelal geen 10m lopen zonder een gesprek te hebben met iemand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts