Jump to content
Fiestaclub.nl
MrtnHC

Klein Mk4 Project

Recommended Posts

Kicke :D ben benieuwt wat er nog meer komen gaat! ^^

Grtz

Dank u.. :-D

Tweede post is al bewerkt, het lijstje zal nog wel langer worden..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuk project man!! :D

ProjectJE.. ;)

Maar wie weet wat er nog meer aan gaat gebeuren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wordt een prachtieg MK4 .

Die kleur vind ik juist heel erg mooi.

Heb nog div spullen van deze mk4 liggen (GHIA) dus mis je iets dan hoor ik het wel.

Controleer wel je olie regelmatig.

Is de auto weinig gebruikt vervang dan de kleprubbers.

Ik had een enorm verbruik nadat mijn techno 2 jaar had stil gestaan.

Heb de zuigerveren en de kleprubbers vervangen en het verbruik is gewoon NUL!

Alleen de kleprubbers had al voldoende geweest, maar dat wist ik toen nog niet :)

Wat Roest betreft, bekijk ook de bodem onder het reserve wiel eens.

Ook onder de stoelophanging, kan flink rot zijn daar.

Dorpels eveneens.

Achter plastic bescherming in de wielkasten voor, goed schoon houden.

Verwijder het plastic schroefje waarmee hij aan de onderkant vast zit aan het scherm en je kan de hoge druk lans er zo inzetten waarna je versteld zal staan van het vuil wat daar uitkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer PK,s , dat gaat niet lukken denk ik.

Heb contact gehad met een tuner die zij dat er weinig meer uit te halen was .

Daarom heb ik de techno ook gekocht met 1.4 motor en ja dat scheelt veel, maar vergeet niet dat het met name scheelt in je portemonee daar de 1.4 aanzienlijk meer sap lust.

Ben nu op zoek naar een 1.6 MK5 of een puma motor 1.7 voor weinig.

Tot die tijd ben ik dik tevreden met mijn wagen welke geheel winter klaar is :)

Een 1.25 motor heb ik nog in zeer goede staat in de schuur staan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat wordt een prachtieg MK4 .

Die kleur vind ik juist heel erg mooi.

Heb nog div spullen van deze mk4 liggen (GHIA) dus mis je iets dan hoor ik het wel.

Controleer wel je olie regelmatig.

Is de auto weinig gebruikt vervang dan de kleprubbers.

Ik had een enorm verbruik nadat mijn techno 2 jaar had stil gestaan.

Heb de zuigerveren en de kleprubbers vervangen en het verbruik is gewoon NUL!

Alleen de kleprubbers had al voldoende geweest, maar dat wist ik toen nog niet :)

Wat Roest betreft, bekijk ook de bodem onder het reserve wiel eens.

Ook onder de stoelophanging, kan flink rot zijn daar.

Dorpels eveneens.

Achter plastic bescherming in de wielkasten voor, goed schoon houden.

Verwijder het plastic schroefje waarmee hij aan de onderkant vast zit aan het scherm en je kan de hoge druk lans er zo inzetten waarna je versteld zal staan van het vuil wat daar uitkomt.

Bedankt voor je compliment! :)

Heb je dan toevallig een setje mistlampen liggen (eventueel met aansluiting en passende gril?)?

De auto is inderdaad weinig gebruikt. In 14 jaar zo'n 60.000km gelopen, dus misschien is het inderdaad een idee om die kleprubbers te vervangen.

Ik moet (zo te horen) ook mijn ophangrubbers vervangen, die kraken/piepen als de ziekte..

Ik heb ook een nieuwe blaas roest gevonden bij mijn deurrubbers, dat moet ik dus weghalen..

Ik zal eens kijken op de door jou aangegeven plaatsen, het is wel slim om dat vóór de winter weg te halen!

Bedankt voor je reactie in ieder geval, dan ben ik misschien nog op tijd. :)

Helaas dit weekend geen tijd om iets eraan te doen.

Ik studeer sinds dit jaar werktuigbouwkunde in Eindhoven, en dit weekend erg druk met opgaven maken en projecten.

Had dit weekend eigenlijk mijn verlagingsveren eronder willen zetten, maar helaas. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meer PK,s , dat gaat niet lukken denk ik.

Heb contact gehad met een tuner die zij dat er weinig meer uit te halen was .

Daarom heb ik de techno ook gekocht met 1.4 motor en ja dat scheelt veel, maar vergeet niet dat het met name scheelt in je portemonee daar de 1.4 aanzienlijk meer sap lust.

Ben nu op zoek naar een 1.6 MK5 of een puma motor 1.7 voor weinig.

Tot die tijd ben ik dik tevreden met mijn wagen welke geheel winter klaar is :)

Een 1.25 motor heb ik nog in zeer goede staat in de schuur staan

Had ik eigenlijk ook niet gedacht, maar ik vind hem al redelijk goed optrekken voor zo'n wagentje!

Ik moet maar eens op de TU/e kijken of ze er nog wat op kunnen verzinnen.

Ik mag daar gewoon in de werkplaats aan mijn auto sleutelen, en wellicht zijn er mensen die meer verstand van dit soort dingen hebben.

Ze hadden daar bv. een oude Mercedes staan waarmee ze een rally gereden hadden. Daar hadden ze het gasklephuis vervangen door een zelfgebouwd luchtinlaatsysteem met een dynamo (weet het niet meer precies, het is me wel uitgelegd). Zo haalden ze meer PK's uit de motor op de een of andere manier.

Als zoiets nou in mijn Fiesta gebouwd kan worden! :twisted:

Ik ga er in ieder geval geen nieuwe motor in leggen, dan koop ik liever gewoon een snellere auto.

Maar dat vind ik zonde na zoveel tijd (en geld) in deze auto te hebben gestoken.

Toch is het ook een leuk karretje! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is zeker een leuk karretje.

Kleur is ook niet eens zo heel verkeerd.

Ergens ben ik wel blij dat ik geen Ghia heb, dat namaakhout ben ik niet zo heel kapot van.

Met een beetje TLC kan deze auto nog best een tijdje mee.

Antonio.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is zeker een leuk karretje.

Kleur is ook niet eens zo heel verkeerd.

Ergens ben ik wel blij dat ik geen Ghia heb, dat namaakhout ben ik niet zo heel kapot van.

Met een beetje TLC kan deze auto nog best een tijdje mee.

Antonio.

Dank je voor het compliment!

Ik ben ook geen fan van dat namaakhout (om niet te zeggen dat ik het eigenlijk gewoon hartstikke lelijk vind), maar ach het hoort een beetje bij de Ghia.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg leuk zo'n Ghia, alles erop en eraan in een kleine verpakking.

Leuk ook dat het een familiestuk is.

Goed dat je hem weer in oude glorie hersteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erg leuk zo'n Ghia, alles erop en eraan in een kleine verpakking.

Leuk ook dat het een familiestuk is.

Goed dat je hem weer in oude glorie hersteld.

Op wat kleine dingetjes na wil ik hem verder origineel houden.

Ik vind een bodykit sowieso niet onder zo'n autootje staan..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuk wagentje aan het worden, goed om te zien dat de einddemper een mooie bestemming heeft gevonden ;)

Ik ben er ook erg blij mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas al een tijdje niets aan mijn auto kunnen doen i.v.m. drukke studie.. :(

Ben wel al een beetje verder aan het zoeken op internet. Ik ben namelijk van plan om mijn achterklep strak te maken.

Even een voorbeeldje:

Het gaat mij om de achterklep, niet om de lelijke achterbumper.. :|

galerieFord-Fiesta-JBS-2FMK4-0VwW.jpg

Mijn vraag:

Hoe kan ik dit resultaat krijgen?

Te denken valt aan:

- Hoe verwijder ik het slot?

- Hoe maak ik vervolgens de achterklep strak? (met plamuur gewoon?)

- Hoe zit het met kleurverschil na het spuiten?

- En tot slot: hoe krijg ik mijn achterklep weer (fatsoenlijk) open? :)

Ik kan de achterklep van binnenuit wel openmaken, maar de olievering (of hoe je het ook noemen wilt?) werkt niet echt... Ik denk dat ik daar dan nieuwe voor zou moeten kopen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mocht het me nou teveel werk zijn, dan polijst ik liever alle krassen rondom het logo en het slot weg, en zet ik er wel een nieuw logo in.

De blauwe opdruk van het logo is er namelijk helemaal vanaf gebladderd, ziet er niet uit...

Edit:

Nog even een ander fotootje:

Hier is het mooier te zien. Ik zoek eigenlijk ook nog een setje donkerdere achterlichten.

Iemand op het forum hier bood ze aan, maar volgens mij zijn ze niet legaal?

fiesta_concept_1111482880_pict0150.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles moet je lassen! plamuur gaat scheuren met het gevolg dat je weer kunt.

Dichtlassen en laatste stukje strakmaken met plamuur.

Ik zou de gehele klep spuiten, je krijgt er anders spijt van, en dat is zonde ( want dan mag je 2 keer )

De gasveren kun je gewoon bv van de sloop halen, en wat betreft het openen: ik weet niet of die van jouwn electrisch is( dus te ontgrendelen dmv een schakelaar ? en anders zoiets monteren van een bestaande mk4 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alles moet je lassen! plamuur gaat scheuren met het gevolg dat je weer kunt.

Dichtlassen en laatste stukje strakmaken met plamuur.

Ik zou de gehele klep spuiten, je krijgt er anders spijt van, en dat is zonde ( want dan mag je 2 keer )

De gasveren kun je gewoon bv van de sloop halen, en wat betreft het openen: ik weet niet of die van jouwn electrisch is( dus te ontgrendelen dmv een schakelaar ? en anders zoiets monteren van een bestaande mk4 :)

Thanks voor je reactie!

Hmm, goed dat je het zegt, ik zal er nog eens over nadenken.

Lassen zou ik moeten laten doen, plamuren kan ik zelf nog wel.. :)

Wat het spuiten betreft: is het kleurverschil er niet gewoon uit te polijsten?

Mijn lak polijsten moet ik toch nog, dus anders wacht ik daar gewoon mee..

Mijn achterklep is van binnenuit elektrisch te openen, dus dat is wel mooi.. ;)

Moet alleen dan ergens die gasveren halen inderdaad. Nieuw zijn ze vrij duur geloof ik.

Helaas mijn verlagingsveren nog steeds niet kunnen monteren.

Iemand nog tips?

Niet dat ik straks een losschietende veer tegen m'n kop krijg als ik er een los maak. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indien je niet beschikt over de juiste middelen, hier dan niet aan beginnen !!

Laat het dan doen door een lokale garage oid

Er staat namelijk veel spanning op een veer, en geloof mij.. deze wil je niet richting je hoofd of uberhaupt tegen je lichaam te krijgen

Ik wil je best helpen hiermee, maar ik denk niet dat je in de buurt van friesland woont

Share this post


Link to post
Share on other sites
Indien je niet beschikt over de juiste middelen, hier dan niet aan beginnen !!

Laat het dan doen door een lokale garage oid

Er staat namelijk veel spanning op een veer, en geloof mij.. deze wil je niet richting je hoofd of uberhaupt tegen je lichaam te krijgen

Ik wil je best helpen hiermee, maar ik denk niet dat je in de buurt van friesland woont

Ik heb al even geïnformeerd bij de spuiterij waar ik mijn auto heb laten doen.

Hij heeft een keer zo'n veer weg zien schieten, minstens 10m de lucht in. Dat wil je inderdaad niet tegen je hoofd krijgen! :-o

Ik kan het als ik wil bij hem zelf doen, hij heeft het gereedschap ervoor en hij kan me er bij helpen.

Friesland is inderdaad een beetje ver, maar toch bedankt voor het aanbod! :)

Heb gisteren mijn oude lampen vervangen voor Philips H7 Halogeen "wannabe" Xenon. Eén van mijn lampen was toch stuk, dus nu een stel mooie witte lichtjes erin.

Zeker niet te overdreven, gewoon netjes!

Verder geen updates, erg weinig tijd op het moment.. Ik rij nu wel elke dag in m'n auto en hij rijdt nog steeds perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jullie wonen maar 3 uur en 20 minuten van elkaar af :D

oww kijk, best te doen :mrgreen::mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas geen updates, tentamens gehad en erg druk met studie!

Sinds net heb ik een klein vraagje: mijn schokdemper rechtsachter kraakt heel erg als ik over een drempel (o.i.d.) ga, een soort rare piep.

Nu heb ik daar bij de schokdempers aan de voorkant ook last van, en dan blijken uitgedroogde ophangrubbers te zijn. Achter heb ik er nog geen last van gehad, waarschijnlijk hetzelfde? Zo ja, is het (rondom) gemakkelijk te vervangen (en kostbaar??)?

Thanks for your replies in advance! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

×