Soundraiser Posted August 30, 2010 Report Share Posted August 30, 2010 Nederland is voor Ford één van de grote Ka-landen. In sommige maanden werden er in Nederland zelfs meer Ka's verkocht dan waar ook in Europa. De Ford Ka heeft in Nederland een grote mijlpaal bereikt. Gisteren werden namelijk de sleutels van de 100.000ste in Nederland verkochte Ka aan de gelukkige eigenaresse uit Utrecht overhandigd. Speciaal voor deze gelegenheid is deze 100.000ste Ka voorzien van een exclusief met leder bekleed interieur, voorzien van Ka 100.000 logo's. Het grote succes van de Ka is toe te schrijven aan een aantal factoren, zoals de uitstekende rijkwaliteit, de goede prijs/prestatieverhouding en het onderscheidende design. De eerste Ka had het eigenzinnige New Edge Design. Op basis van deze Ka bracht Ford in 2003 de gespierde Sportka en de fraaie Streetka, een ware roadster, uit. De huidige Ka is voorzien van het energieke kinetic Design, de nieuwe ontwerptaal van Ford die inmiddels is doorgevoerd in nagenoeg het gehele modellengamma. Deze nieuwe Ka continueert het succes van zijn voorganger. In het afgelopen jaar was de Ka dan ook een aantal maanden zelfs de best verkochte auto van Nederland. In totaal zijn er in Europa tot nu toe meer dan 1,6 miljoen Ford Ka's verkocht, waarvan 100.000 in Nederland. De rijke traditie van speciale edities Het succesverhaal wordt al sinds de lancering van de Ka in 1998 versterkt door de diverse speciale edities uit de 'Kunst met een grote Ka'-collectie. In het kader van die kunstzinnige traditie heeft Ford ieder jaar een unieke, gelimiteerde kunsteditie ontwikkeld. Niet alleen de Ka was uniek, ook het kunstwerk dat de kopers overhandigd kregen door de kunstenaar zelf, was speciaal voor hen gemaakt. In 2008 verscheen de laatste Edition uit de 'Kunst met een grote Ka'-collectie. In totaal zijn er meer dan 11.000 exemplaren van deze speciale kunstedities verkocht. Gerenommeerde kunstenaars als Karel Appel, Ans Markus, Kees Verkade, Corneille en Jan Cremer hebben aan deze unieke serie meegewerkt. Maar ook Jan des Bouvrie en Frans Molenaar hebben hun naam verbonden aan exclusieve Ka Editions met luxueuze lederen interieurs in opmerkelijke kleurstellingen. "Met de nieuwe Ford Ka zetten we deze succesvolle traditie voort." zegt Gerard Bolder, Algemeen Directeur van Ford Nederland B.V. "De nieuwe Ka Couture lijn richt zich echter niet op kunst, maar op mode, een thema dat heel goed past bij het opvallende kinetic Design van de nieuwe Ka. Ik zie uit naar de komende jaren waarin we samen met de grote namen uit de modewereld een serie van unieke Ka Editions op de Nederlandse markt gaan brengen. De samenwerking met Daryl van Wouw voor de First Edition is wat mij betreft een veelbelovende start van deze nieuwe Ka Couture lijn." Bron: Ford Nederland Link to comment Share on other sites More sharing options...
j-j89 Posted December 4, 2010 Report Share Posted December 4, 2010 Woehoe, daar aan heb ik ook mijn steentje bijgedragen. Ik heb 4 nieuwe ka's verkocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyanite Posted December 4, 2010 Report Share Posted December 4, 2010 Het grote succes van de Ka is toe te schrijven aan een aantal factoren, zoals de uitstekende rijkwaliteit, de goede prijs/prestatieverhouding en het onderscheidende design. Ze vergeten te melden dat het absurde belastingbeleid in Nederland op auto's ook een zéér grote bijdrage geeft op de verkoop van kleine auto´s zoals de Ka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
j-j89 Posted December 4, 2010 Report Share Posted December 4, 2010 Ja, beetje jammer dat de Ford Ka niet met een wegenbelastingvrije motor te krijgen is.. Anders was het echt een gigantish succes geweest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts