Jump to content
Fiestaclub.nl
rickS

Achteraf Climate Control Inbouwen

Recommended Posts

Weet hier iemand of dat je een origineel climate control van Ford kunt inbouwen zonder gekke dingen te veranderen?

Dus geen aftermarket climate control, maar origineel van ford.

Ik dacht dat de orginele Climate Control over de CAN-Bus liep, dus dan moet je je GEM aanpassen. kan iemand dit bevestigen?

ik ben namelijk ook wel benieuwd of dit mogelijk is.

ik weet wel dat Ford zelf wel een PB&R systeem aanbied, maar orgineel vind ik er beter uitzien...

Ik heb een MK6 S en heb bij ford gevraagd ong. hoeveel zou het kosten om airco achteraf in te bouwen. Omdat de auto geen airco heeft is de cpu niet juist, alle voorbereiding zijn er niet etc etc.

Ballpark figure was 3000 a 5000 euro.

Dure grap bij ford

3000/5000 euro als er helemaal geen airco inligt kan ik wel begrijpen. want dan zijn er veel meer onderdelen nodig.

De EAC van ford loopt via de Can-Bus. een digitaal comminucatie systeem in de auto. De GEM (General Electric Module) is de computer van de auto waar alle elektrische apparaten in de auto mee communiceren.

zo zijn er voor de EAC verschillende sensoren nodig die via de Can-Bus gegevens doorspelen aan de regelmodule van de EAC, die vervolgens weer alles doorspeelt aan het bedieningspaneel, etc...

Om al deze dingen aan te leggen ben je voor een OEM EAC van ford aardig wat geld kwijt, als het al mogelijk is.

ik denk dat een PB&R via de Ford de makkelijkste en goedkoopste oplossing is.

Nou was hier een draadje over, maar die kan ik meer vinden...

Mijn Fiesta S (rally edition) heeft een PB&R setje erin zitten... of eigenlijk al de 2e set...

Bij de eerste set was eerst de (4) relaisbox uitgefikt, en als gevolg daarvan de climate control unit zelf defect. Gelukkig (voor de leasemaatschapij) nog in garantie.

Laatst had ik door een defecte airco koppeling, bijna de 2e unit defect. De relaisvoeten zijn blijkbaar niet bestand tegen de ventilator op de hoogste stand (continu)....

Achteraf vind ik het t.o.v. de Climate control unit die ik in de focus mk1,5 had.. een semi automatische airco, en niet een climate control.

Of je achteraf een orginele set kan inbouwen.. vast wel, Modules zijn te programmeeren en alle onderdelen zijn los te verkrijgen bij de dealer (wat moeten ze anders, als het defect raakt)

kosten .. die van PB&R (waarbij je dashboard delen dus NIET hoeft te vervangen) is 400 euro.

de orginele unit.. geen idee.

Oke dus het is niet rendabel om een origineel Ford climate control in te bouwen.

Ik had namelijk op de sloop eentje gezien met climate control er in.

Ik dacht dat het alleen plug and play was.

En dat systeem van PB&R is dat los te bestellen op internet?

Ik heb 'm al gevonden. Oogt alleen een beetje goeiekoop. Heeft iemand een foto waarbij die in een fiesta mk6,5 zit?

climate control van handbediend naar elektronisch bediend incl montage

599,= vlgs prijsopgave ford accesoires 2009

Zal meevallen, anders had Jur hem nooit genomen :mrgreen:

Ik vind de PB&R versie beter bij de rest van het interieur passen dan de orginele (focus look) versie.

Knoppen voelen goed aan, helaas de robuustheid van de relais laat te wensen over..

Ik vind de PB&R versie beter bij de rest van het interieur passen dan de orginele (focus look) versie.

Knoppen voelen goed aan, helaas de robuustheid van de relais laat te wensen over..

Zei toch, niks mis met Jur zijn smaak :schater::schater::schater: