Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

hallo even een vraag nu wil ik mijn fiesta S mk6.5

aanzienelijk op voeren dacht aan 200/250 pk

nu nog motorisch standaard i.v.m. mogelijke aanpassingen

dacht zelf aan turbo dit word vooral afgeraden

dus heb ik eens wat verder gekeken (supercharger ander blok)

kunne jullie daar wat meer over vertellen

ik dacht zelf aan een focus ST blok (als dit pas twijfel of zn 5 cylinder gaat passen)

mondeo st220 3.0 v6 gaat denk ik zelf niet passen

en waar ik dit evt vandaar kan halen

:s

die gaan zekers niet zomaar passen...

Zou eerder gewoon voor een ombouw naar een Fiesta ST gaan, en dan een of meerdere mods erop (zie pumaspeed bijv) En wat je nog beter kan doen is gewoon een ST kopen, en die up-graden. Is wss nog goedkoper ook ;)

Mzzl dennis

ik zou gaan zoeken naar een cosworth blok

en dan hem aanpassen dan heb je fun

Hoe wil je die in een voorwielaangedreven Fiesta krijgen?

Hoe wil je die in een voorwielaangedreven Fiesta krijgen?

gewoon zoals ze dat in Engeland ook doen

4wd van maken :) ik zie het alleen in Engeland

verder weet ik er niks van

gewoon zoals ze dat in Engeland ook doen

4wd van maken :) ik zie het alleen in Engeland

verder weet ik er niks van

Dat komt omdat de Engelse regels voor het (om)bouwen van auto's een stuk soepeler is dan de Nederlandse regels. Bouw een kitcar, zet deze op Engels kenteken, laten keuren en dan importeren naar Nederland en op Nederlands kenteken zetten. Dit geldt misschien ook wel voor het ombouwen van een Fiesta naar vierwielaandrijving (even buiten de emisie-eisen omkijkend).

Even terug ontopic, je huidige 1.6-16v-blok laten opfokken richting de 200pk gaat je goud geld kosten. Het inbouwen van een 5- of 6-cilinder gaat je een hoop kopzorgen geven bij het RDW om deze goedgekeurd te krijgen, de Fiesta is namelijk alleen als 4-cilinder geleverd. Focus ST-blok moet denk ik wel passen, qua afmetingen tenminste. Je kan uiteraard ook een Fiesta R2-blok plaatsen, blijft gewoon een 4-cilinder met 16 kleppen (170 PK @ 7,500 rpm / 182 Nm @ 5,700 rpm) (prijzen staan op de site vermeld).

stel ik kan een focus st blok op de kop tikken en voor een leuk bedrag er in laten zetten

waar moet ik dan op letten bij de keuring

uiteraard verandert er een hoor van 4 naar 5 cylinders

ik ben best bereid een paar centen voor neer te tellen dn heb ik wel iets speciaals

wat denken jullie van de kosten

wil er namelijk wel ene bruut project van maken

kan niet wachten om die bmw golf (sorry voor mijn taalgebruik) te laten schrikken

Een bruut project met een fiesta?...

Warom zo veel geld in een fiesta sport steken? Kun je 'm beter inruilen tegen een speedster of elise.

Probleem dat je hem moet laten herkeuren, want de fiesta in niet geleverd met 5 cillinders.

Dit kan in de honderden zoniet duizenden euro's lopen, beter ram je er een turbo op en pas je alles aan.

Kost misschien meer, maar heb je geen gezeik dat je auto niet goedgekeurd word

Maarja wat wil je ermee ? dagelijks of fun ? Dagelijk.. dan zou ik lekker een auto kopen die al snel is, focus st of rs.

Dan weet je zeker dat het goed is

Maar Ricks s .. omdat het kan :) wat is er nu mooier om met een fiesta iedereen het leven zuur te maken :)

Zie naar mij, een oude fiesta uit 1990 waar een 2 liter turbo in komt ( 280 pk ) Omdat het kan.

En het is niet mijn dagelijkse auto, maar de fun/zomer ragbak ^^

waar moet ik dan op letten bij de keuring

uiteraard verandert er een hoor van 4 naar 5 cylinders

ik ben best bereid een paar centen voor neer te tellen dn heb ik wel iets speciaals

wat denken jullie van de kosten

Doe eens navraag bij het RDW. Zei kunnen jouw als het goed is vertellen wat er allemaal gekeurd wordt en wat de kosten zijn. Bij een vermogenstoename van 30% of iets dergelijks moet je officieel ook de auto opnieuw laten keuren. Bij ingrijpende verbouwingen gaan ze volgens mij ook testen of de auto een goed weggedrag heeft (rijden, bochten, remmen etc etc).

Op de website van het RDW is info te vinden over herkeuren van een auto.

Zoals Razer al vermeld, alles maar dan ook alles zal je aan moeten passen aan het gewicht en de prestaties van het nieuwe blok.

Dus remmen, ophanging ect ect. Ze gaan heb uitgebreid testen met weggedrag enz.

Lijkt mij een erg omslachtig project. Maar als het je lukt :)

Zie naar mij, een oude fiesta uit 1990 waar een 2 liter turbo in komt ( 280 pk ) Omdat het kan.

Zo, dat is echt bruut, ben je niet bang dat dat barrel van 20 jaar oud niet van ellende uitelkaar valt? Ofdat je hem tegen een boom parkeert?? :sad::sad:

koop een oud fiestatje ga daar eens een 2.0 16v mondeo blok in leggen. als dat misloopt ben je nog niet gigantisch veel geld kwijt.

en dan nog omgaan met 200pk onder de kap.

Zo, dat is echt bruut, ben je niet bang dat dat barrel van 20 jaar oud niet van ellende uitelkaar valt? Ofdat je hem tegen een boom parkeert?? :sad::sad:

Dat is maar net wat jij een barrel vind, deze fiesta is compleet gerestaureerd ( zie project log )

Tegen een boom parkeren heb je zelf in de hand, niet te gek doen en niet stoer doen.

Jur rijd ook met een fiesta rond waar 200 pk uitkomt, en in engeland is 280 niet eens gek genoeg

En ach als je ook maar 1500/2000 km rijd in de zomer, ach dan is het best te doen.. en alles ligt bij je rechtervoet

Dat is maar net wat jij een barrel vind, deze fiesta is compleet gerestaureerd ( zie project log )

Tegen een boom parkeren heb je zelf in de hand, niet te gek doen en niet stoer doen.

Jur rijd ook met een fiesta rond waar 200 pk uitkomt, en in engeland is 280 niet eens gek genoeg

En ach als je ook maar 1500/2000 km rijd in de zomer, ach dan is het best te doen.. en alles ligt bij je rechtervoet

OK, rij voorzichtig en hou de glimmende kant boven. :-D

BTW waar staan je foto's dan? Ben erg benieuwd :-D

oke

een 5 cylinder gaat dus veel problemen opleveren (gaat hem niet worden)

nu heb ik via via gehoord dat er een 2.3 4 cylinder (vermoedelijk uitgeboorde 2.0 usa motor) er wel in past zonder onverwachte problemen iemand daar wat informatie over

(ouders zeuren hou deze auto nou hij is nog goed nog maar 4 jaar oud kortom deze auto mag ik niet verkopen ondaks eigen centen beetje jammer )

dan maar wat motor aanpassingen

http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.jsp?productID=185

Biedt (ik dacht in samenwerking met Jam Motorsport) verschillende stages van tuning aan.

Van 2.0 ST .. 2.3 Duratec (focus USA), 2.5 (opgeboorde Duratec) tot 2.6 duratec (vast ook weer opgeboord)

allen 4 cylinder.

Al deze motoren zijn uit te voeren met blower en/of turbo ..