Jump to content
Fiestaclub.nl
clean c

Clean C's Fiesta (low En Clean)

Recommended Posts

Op mijn corsa had ik veren ook geperst! Dit gaat wel ten koste van comfort hoor. Hoe korten de veren. En hoe korter de kromming op elkaar zit. Des te stugger de wagen wordt...

Op mijn corsa had ik veren ook geperst! Dit gaat wel ten koste van comfort hoor. Hoe korten de veren. En hoe korter de kromming op elkaar zit. Des te stugger de wagen wordt...

Dat weet ik. Ik zat meer te denken aan vervorming van metaal, dat is niet gunstig voor de sterkte ervan, ook niet voor verenstaal.

Zolang er maar goede rekening gehouden wordt met verwarming, gelijkmatige druk en goede afkoeling tussendoor.... Blijven de veren op sterkte. Heb 3 jaar rondgereden met de corsa... Deze waren nog perfect...

Ja het was net een kart, laag en stuiterend, maar dat wist ik van te voren ;)

Een kart :)

Mijn fiesta mk6 op v maxx schroefset

Toen die op zijn laagst lag dat was pas een

Kart echt wat stuiteren,

Maar doe aub geen persing ik heb een

Tigra gezien die reed voor mij en zijn veren

Braken gewoon af, koop dan later een schroefset

Persen moet je idd niet doen, is net zo'n beunhaas oplossing als de veren een of een halve wendig afzagen.. (heb ik me overigens ook eens schuldig aan gemaakt)

En om nou te zeggen dat het rijgedrag er beter op word.. nee.. absoluut niet.

Als het vakkundig gebeurd is er niets mis met het persen/drukken van veren. Dus niet met een gasbrander oid. Ik heb zeker een jaar met gedrukte veren onder mn swift gereden, en onder mn Fiesta zitten nu custom veren, nadat ik eerst ook een tijd op gedrukte veren had gereden. Ik rijd overigens wél met kortere dempers.

Bij mn vorige auto was dit niet het geval en het klopt dat de auto dan stuiterig wordt. De Fiesta is gewoon erg stug, maar stuurt als een kart. Wat wil je met 225/40/14 banden... :mrgreen:

Wil je dus veren op maat laten draaien: www.dl-design.nl Super service :) Zorg wel dat vering&demping op elkaar zijn afgestemd.

als jij er goede ervaringen mee heb zie ik geen reden om het te laten zitten, maar ik zou het zelf niet zo snel doen. zoals er al word aangegeven vertrouw ik het dan niet helemaal met hoe het staal vervormd.

Heb nu toch de veren zonder persen eronder geplaatst. Persen kon pas in november...

Wel een beetje teleurgesteld met de verlaging. 4 cm zou je moeten zien. Maar het valt niet echt op!

Zal morgen eens fototje plaatsen

Ik wil eigenlijk de standaard velgen houden maar die zijn best klein in wielkast wanneer je geen schroefset heb! :s

Komieken...

Nou audio inbouw bijna klaar. Enige waar ik nu nog achteraan wil is: het apparaatje wat nodig is om een versterker op de orginele radio van een mk 6 te monteren!

Weet iemand hoe dat heet er waar ze te koop zijn?

Grtz

Komieken...

Nou audio inbouw bijna klaar. Enige waar ik nu nog achteraan wil is: het apparaatje wat nodig is om een versterker op de orginele radio van een mk 6 te monteren!

Weet iemand hoe dat heet er waar ze te koop zijn?

Grtz

Ik denk dat je iets als een high-low converter bedoeld, ben ik toen ook naar opzoek geweest maar dat was een drama! Kreeg van iedereen negatief advies om dit te doen dus kon uiteindelijk de originele radio niet behouden blijven. Maargoed misschien ben ik niet goed genoeg geinformeerd en kan het allemaal makkelijk, succes in ieder geval!

Ps: waar blijven de foto's?

Had het bij nog iemand gelezen dat ie hè gedaan had. Maar weet niet meer wie :s

dus hoop misschien meer info te krijgen ;)

Ik had in mijn vorige auto een high-low-converter zitten. Dat ging op zich prima, alleen de standaard radio in die auto is vele malen beter dan die rotzooi die Ford monteert.

heb even nagevraag, maar hi-lo converter wordt hem niet... hele slecht kwaliteit... was bij dealer ook een fiestie die versterker erop aangesloten had....

dus nu maar kijken voor een navigatie dashboard deel of zagen :s

zal zo even foto's plaatsen wat tot nu gedaan is.....

grtz

kofferbak:

- mal

GroteFoto-TBXQ4FXD.jpg

- bodemplaat

GroteFoto-3I4C7W3E.jpg

- met achterwand (nu ook andere kant al gedaan)

GroteFoto-T4X3NL76.jpg

inmiddels de kofferruimte geheel gezaagd en op maat gemaakt...

nu alleen nog bodemplaat klein beetje verhogen bij woofer gedeelte...zodat woofer mooi in de kist eronder past....

de rand van de wooferkist dan mooi schuin afschuren/plamuren zodat ie mooi bekleed kan worden...

Alcantara zwart is inmiddels ook binnen gekomen.....

- woofer

GroteFoto-JGUHHCQP.jpg

het is geen pioneer geworden maar BOSS AUDIO ( omdat het oranje logo perfect bij de rest van auto past ;) )

ook andere ford logo's binnen gekregen vanuit engeland!!!!

GroteFoto-4IVDR6TM.jpg

GroteFoto-RKMJXG7I.jpg

GroteFoto-ZHMND7S7.jpg

zo dat waren ze eventjes weer.....

heb nog van vorige project dit stuurtje over.... ;)

heb eindelijk een bedrijf gevonden die stuurnaven maakt voor fiesta mk 6 (RJ Products)

dus denk dat deze er na winter ook in komt....

Foto-I8Y776A4.jpg