Jump to content
Fiestaclub.nl
Fearlezz

Ford Fiesta Xr2i 1.8 16v - Fearlezz

Recommended Posts

Doe die sensor eens snel monteren, ben benieuwd wat het doet met je stotteren. ;)

Mijn probleem zat in de stekker, niet in de sensor ;-D

Garage waar ik wel eens kom.. die zei al dat het onwaarschijnlijk was dat het de sensor is..

maar de stekker Jur? was die vies? of gewoon niet goed meer.

Garage waar ik wel eens kom.. die zei al dat het onwaarschijnlijk was dat het de sensor is..

maar de stekker Jur? was die vies? of gewoon niet goed meer.

In mijn geval waren de contact punten in de stekker 'lam' waardoor de stekker er wel goed op zat, maar de contac punten niet altijd goede verbinding maakte.

Gevolg in mijn geval :

Bij vochtig weer, niet willen starten (lees: aanslaan). Tijdens rijden veelal geen problemen, maar HEEL af en toe een schokje ..

Aha, nou ik heb met nat, warm, droog of whatever weer gewoon starten... koud.. maar als de motor eenmaal warm is... dan wil de motor niet aanslaan, de startmotor draait en doet het goed.. alleen het aangaan wil niet. als ik dan de sleutel weer omdraai en nogmaals probeer.. gelijk erna soms paktie em dan wel..

Schokken onderin de toeren (lees 1500-2000) als ik het gaspedaal intrap en in hogere toeren (lees 4000+) en met hoge toeren stresst de toerenteller em ook.

grt

Ik heb ooit wel eens iets gehoord over remmen reiniger op een draad in de MAF sensor. Er is een gloeidraad en een temperatuur meetdraad. Eén of beide draden (zeer teer) zijn vuil waardoor de verkeerde meetgegevens aan de ECU worden doorgegeven....

Ik heb er geen verstand van hoor. Dat stel ik even voorop, maar die heb ik ooit ergens gehoord. Misschien helpt het je wat. Succes.

Ik zal eens kijken Michel, dankje voor je tip!

Fototje gevonden Jur? :P ben wel nieuwsgierig!

Begin-post aangepast met verbeteringen en oplossingen.

Vandaag even mijn lichten bewerkt met BacklightSpray.

Ik vond de lexus-look lampen zo ... opvallend en niet op de Fiesta passen.

Dus ik nam de gok en om ze wat donkerder te maken is echt wel een cool effect.

hier foto's:

Vóór:

9sdkbt.jpg

Na:

2ymvnd4.jpg

Vóór & na in 1 foto:

aahklz.jpg

En het uiteindelijke resultaat:

(ook gelijk de uitlaatpijpjes gepoetst)

33xk5ue.jpg

Groet,

Rick

Je verkoopt hem dus wel of niet?

EDIT: Ik zie net dat je hem niet meer verkoopt, goeie zaak!

Hij rijdt nu weer goed?

Ja, klopt. hij rijd nu goed. het enige wat nog gedaan moet worden is de slang vervangen van de radiateur..

Maar die heb ik vorige week vrijdag besteld bij de ford-dealer en komt woensdag of donderdag binnen!

Dus dan geen lek meer, geen gestotter.. en een goed rijdende fiesta :)

Ja, klopt. hij rijd nu goed. het enige wat nog gedaan moet worden is de slang vervangen van de radiateur..

Maar die heb ik vorige week vrijdag besteld bij de ford-dealer en komt woensdag of donderdag binnen!

Dus dan geen lek meer, geen gestotter.. en een goed rijdende fiesta :)

Misschien is het dan toch wel de moeite waard om hem op te knappen, als hij motorisch in orde is?

Je moet er dan natuurlijk nog steeds erg veel aan doen, maar dat is het misschien wel waard dan..

Ja misschien wel :)

Alleen ik wil 'm geen complete spuit-beurt geven... maar is eigenlijk echt wel nodig... dus ik kijk even hoe ik het anders op kan lossen.

Same problem met mijne. Oppoetsen met commandant gaat prima maar is lang niet zo langdurend als spuiten. Maar goed, dat ga ik wel over een half jaartje bedenken. Eerst andere mechanische dingen aanpakken anders heeft t spuiten ook geen zin.

Ja inderdaad, bij mij istie mechanish oke nu, behalve grootlicht bij de mistlampen. de linker doet t nog steeds niet, 2 lampjes geprobeerd dus zal wel een kabelbreuk zijn ofzo.

Dat moet ik dus even bekijken, maarja bij mij laat de lak op verschillende plekken los.. dus een poetsbeurt zal dat echt niet wegwerken ;)

Khad zelf het idee om het beestje mat-zwart te rollen :P

Maarja, dat zien we wel een x

Grt

Koelwaterslang is binnen bij de dealer :)

Eind van de middag even ophalen.

Lekker knutselen! :grin:

Ff wat fototjes geschoten :)

Instaplijstjes:

117tz09.jpg

H&R Verlaagd:

9sxdnr.jpg

Uitlaatje:

wi3rsp.jpg

Velgjes:

v3mus5.jpg

Enkele ruitenwisser:

255ulgh.jpg

Hoe het beestje erbij staat:

f445lj.jpg

Grtzz,

Rick

Nou jongens, ik heb mn knoopie doorgehakt.. en er gaat 1 eind-demper verdwijnen... ik wil dr maar 1 houden.

Het geplande resultaat:

Voor:

wi3rsp.jpg

Na:

25jgzzm.jpg

Grt,

Rick

Lekker een orginele achterbumper onderhangen en het is helemaal netjes :D

Trouwens, zou jij kunnen zien waar op jouwn inlaatspruitstuk de 2 rubber slangetjes heenlopen ?

Ze zitten achterop, achter de gasklep ed

Opt moment niet, kheb em niet thuis staan :o

Maar idd, andere achterbumper nog en die pijp er tussenuit en ik ben tevreden met de achterkant!

oh nee, ook nog orginele achterlichten...!

Grtz

Nou mensen, ik was te laat met het vervangen van de slang. dus de koppakking ligt er wéér uit.

Geen zin in reparatie. dus de fiesta gaat nu echt definitief weg.

niet in onderdelen want dan raak ik de auto te langzaam kwijt.

groet