Jump to content
Fiestaclub.nl
Pimmeh

Aanschaf 1.8 Xr2i: Restauratieprojectje

Recommended Posts

Ik denk, we halen de skirts er even af. Ik weet het, ik ben gewaarschuwd, maar dit was lomp. Ik voelde achter de skirts en mijn eerste reactie was "waar is mijn dorpel heen?". Slecht teken dus. Ik wat verder de skirt eraf en wat lopen afbreken:

2010-09-23_16-50-53_754_Enschede.jpg

Goed, dat is een boel zooi wat ooit een dorpel was. Blijkt het gat in mijn bestuurderskant een halve meter te zijn en door te lopen tot waar ooit wielkast was...

2010-09-23_16-51-03_873_Enschede.jpg

2010-09-23_16-51-15_369_Enschede.jpg

Daarnaast zit er een klein gaatje in de bodemplaat waar de stoel vastzit. 1 bij 2 cm dus dat ik veel makkelijker te fixen denk ik. Verder haal ik langzamerhand de bekleding en dergelijke er uit om te kijken hoeveel gaten ik nog meer tegenkom. Ik word er een beetje depri van eigenlijk, gezien de hele basis nu wel erg ruk begint te worden. De 1.8 in mijn 1.1 bouwen zie ik echt niet zitten (ik neem aan dat bijna alles wel anders is) voordat ik een leaseauto heb over 3 jaar of zo. Anders ben ik zo een paar maanden daarmee bezig. Hoewel het wel verleidelijk is natuurlijk, behalve dat ie dan helemaal door de RDW opnieuw gekeurd moet worden... Dilemma's, geld, etc, aargh...

Niet echt, jouwn fiesta is al geleverd met een 1.8 motor en hoeft niet worden geherkeurd.

Wat je wel ( vind ik ) moet doen, is bij de rdw je kenteken overzetten naar een 1.8 motor ( dit ivm verzekeringswerk bij een aanrijding )

Alles is idd anders.... maar als je alles overzet is het geen enkel probleem:

Motor,draadboom, ophanging, subframe, tank met pomp, remmen!!!! etc

Ik dacht dat het bij een 25% vermogenstoename altijd moest, ongeacht of het ding al ooit zo geleverd was? maar goed, liever heb ik even opbeurende woorden nodig. Morgen even realistischer nadenken. ;)

idd, maar dit is alleen maar papierwerk. Anders even contact opnemen met het RDW, dan weet je het zeker.

Als je er toch heengaat, laat hem dan ook gelijk apk keuren :)

Maar het is best te doen, zie maar naar mijn project.

Jij hebt meer verstand van dit soort dingen en staat in een loods. Ik kloot maar wat aan zo goed als ik kan bedenken en sta buiten in de vrieskou straks. ;)

Potverdomme, dat ziet er echt slecht uit!

Sterkte man! :(

Ik blijf je project volgen, ben benieuwd hoe je dit gaat oplossen..

Het lichtpuntje is dat de binnenkant (waar je tegenaankijkt op de foto) nauwelijks lijkt te zijn aangetast. Wellicht slijp ik de dorpels eruit en zet alles goed in de anti-roest totdat ik een plekje heb waar ik de auto een weekje kan gaan zitten lassen denk ik. Weet iemand of dat heel erg slecht is om de auto zo te laten staan zonder dorpels met in het oog houdende dat ze nu al zover door zijn?

Beter zal het nooit worden {clown}

Ik zou niet alles eruit slijpen, de dorpels zijn ook voor de stevigheid van je auto. Lekker laten zitten totdat je begint, en mocht je gaan slijpen, per kant doen svp :)

Gisteren de hele binnenkant op het dashboard na eruit gehaald. Bekleding, geluidsmatten en achterbank. Gelukkig geen enorme gaten meer tegengekomen! Alleen achter bij de bevestigingspunten van de schokdempers kon ik bij beide kanten een schroevendraaier de wielkast insteken. Het lijkt er wel op dat het alleen geroest heeft waar de schokdemper net niet zijn krachten op zet aangezien er meerdere stukken metaal omheen zitten. Wellicht zal anti-roest en glasvezelen van binnenuit voldoende zijn. Verder allerlei dingen van de vorige eigenaar gevonden, erg grappig. Wel allemaal vies dus maar meteen weggegooid. :)

Even een paar plaatjes dan maar na het redelijk schoonmaken en strippen van de binnenkant. Alleen het dashboard zit er nog in.

DSC_0046.JPG

DSC_0044.JPG

Laatste is hoe de gaten eruit zien bij de achterschokdempers.

Bijna alle roestige delen die aan de binnenkant zitten in de anti-roest. in ieder geval gaat het dan niet harder...

Twee nieuwe dorpels binnen en een plaat staal zodat die over 2 weken erin gelast kunnen worden. Moet nog wel even een lasapparaat regelen (huren of zoiets).

Ik heb er 4 tot 5 fulltime dagen voor uit getrokken. In die tijd wellicht ook de brandstofpomp naar origineel terugbrengen, of in ieder geval proberen. Ik heb overigens gisteren ook een constructie gemaakt om de carterontluchting weer aan te sluiten op de luchtinlaat. Afwerking is niet geniaal maar ik denk dat t gaat werken. Zal na het weekend even foto's maken als ie in de motor hangt. Wellicht loopt ie dan ook al beter.

Iemand een idee waar je een MIg/MAG apparaat kunt huren trouwens?

Hier mijn constructie om de carterontluchting aan te sluiten. Afwerking is niet supergoed maar ja, ik denk dat het wel gaat werken. Het bestaat uit een aluminium stuk afzuigbuis die ik op maat heb gemaakt en een koppelstuk voor een waterleiding. Maar ja, als het maar lucht doorlaat. Nog geen tijd gehad om hem in de motor te hangen, doe ik deze week wel ergens, kijken of het verschil gaat maken.

2010-10-15_23-21-39_126_Enschede.jpg

2010-10-15_23-27-04_372_Enschede.jpg

2010-10-15_23-33-32_60_Enschede.jpg

Hmm, toch nog positieve reacties, dacht dat er iets zou komen als in 'dat kon beter'... {angel}

Anywayz, helaas geen extra prikgat inderdaad, zat te denken om de kelk van het filter zelf te modificeren maar dat vond ik een beetje zonde. Heb ook een compressietestsetje te leen nu, eens kijken of dat het gestotter wellicht gaat aantonen. Spannende week, volgende week beginnen met lassen ook.

Dat kon beter zul je van mij niet horen... als ik zoiets had gemaakt was het waarschijnlijk geboren in een jas van ducttape (A) hahah

Keep it up!

Goed, ding erin gehangen maar het lost mijn stotterprobleem niet op. Zelfde symptomen nog steeds. Compressietestje ergens deze week.

2010-10-18_17-27-20_79.jpg

Over 1,5 week heb ik een 'nieuwe' (lees: tweedehands) stuurkolom plus stuur. Als het goed is zit daar geen speling in de kruiskoppeling. Daarmee heb ik dat dus gefixt en ben ik dit lelijke stuur kwijt. Hopelijk werkt het stuurslot ook weer dan toevallig, dat is nu namelijk stuk.