Jump to content
Fiestaclub.nl
Techno

Blazer Blaast Weer Normaal.

Recommended Posts

De blazer van de kachel blaast alleen nog op de hoogste stand, stand 4 dus

iemand enig idee wat ik evt. zelf hier aan zou kunnen doen ??

Thnx.

Heb je de zekeringen al eens nagekeken?

Standen 1, 2 en 3 zitten op een andere zekering dan stand 4...

Kachel weerstand en/of de stekker ervan vervangen.

Dit ga ik eerst ff doen, dedankt :duim:

Kachel weerstand en/of de stekker ervan vervangen.

Enige leidraad waar dit zich ongeveer zou kunnen bevinden ????

Kachelweerstand zit vlakbij de kachelmotor .. maar of deze via de motorruimte, of via achterlangs het dashboard benaderd moet worden,....... durf ik je niet te zeggen

Heb 1 zekering kunnen vinden "30A" volgens het infoplaatje van de zekeringkast, en deze is heel, kan geen 2de vinden ???

misschien de bijbehorende zekeringnummers ???

Is die weerstand echt hoor, verbrande bedrading,

Nieuwe stekers er aan en contacten zeer goed kaal schuren

Eventueel met loodvrij soldeer na solderen, dit kan hogere temp aan.

Al zoekende ( jawel nog steeds ) toch maar vast aan wat andere zaken begonnen, ff naar de sloop geweest en wat materialen gescoord, zoals van die rubbertjes van de spiegel binnen, draaiknop stoel, andere pook, zodat de wagen er van binnen nu volledig strak uitziet.

Tijdens het rijden vallen mij toch een aantal zaken op, het niet direct reageren op gas geven, en het inhouden bij vol gas, soms willen de voorremmen wel eens blijven hangen als ik naar links stuur ?????

afijn weer wat denkwerk dus...

Vandaag plotseling geen remmen meer, pedaal gaat tot de vloer, oorzaak gevonden, een zeer krampachtig geplaatste remslang bij het voorwiel bijrijderskant :-x

Kachel weerstand voor een Mk4, voel/kijk aan je passagierszijde eens linksboven achter je kastje, hier zou je een rechthoekig plaatje moeten zien met een stekker aansluiting en een aantal draden hieruitkomend en 2 schroefjes erin, dit is je kachelweerstand

klik hier maar eens.

Kom ik weer een stuk verder mee :duim: morgen eerst ff op de handrem remmend naar de dealer, ff remslangetje laten monteren, op de handrem tot stilstand komen gaat ook niet te lang goed.

vandaag wederom naar de stekker gezocht, rechts van het dash links onder het kastje, en geen stekker te bekkennen in geen velden of wegen, vrees wel dat dit een gebed zonder einde gaat worden en dat we gewoon naar de ford kunnen met het euvel :(

vandaag wederom naar de stekker gezocht, rechts van het dash links onder het kastje, en geen stekker te bekkennen in geen velden of wegen, vrees wel dat dit een gebed zonder einde gaat worden en dat we gewoon naar de ford kunnen met het euvel :(

Moet gewoon wat hoger kijken achter links achter het kastje in de middenkolom, zit namelijk net boven de kachelmotor en deze zit op de hoogte van het kastje.

vier draden aan een stekker.

dus een en ander wil zeggen dat je dus echt wel helemaal op jerug onder dat dash moet kruipen wil je die stekker zien, zit ter hoogte van die aanjagermotor nog een airbag ook, ik ga nog een poging doen donderdag a.s , komt het dan niet voor elkaar dan rij ik de fiesta zo naar de laagjes en dan maar laten doen.

dus een en ander wil zeggen dat je dus echt wel helemaal op jerug onder dat dash moet kruipen wil je die stekker zien, zit ter hoogte van die aanjagermotor nog een airbag ook, ik ga nog een poging doen donderdag a.s , komt het dan niet voor elkaar dan rij ik de fiesta zo naar de laagjes en dan maar laten doen.

Airbag zit boven je kastje, en inderdaad gewoon even op je rug liggen ja :oops:

vandaag stond er erg veel water op de vloer voor de bestuurdersstoel, mogelijkerwijs een lekkend deur rubber ??? of heeft iemand dit al eens eerder gehad of meegemaakt ???

Natte voetje,s hahaha geloof me ik ben nog steeds aan het zoeken , denk nu dat het de airco is.

ALLE kitnaden heb ik gehad, de deurrubbers vervangen en nog steeds nat.

Tja .........

Die kachelweerstand is ALS je het weet zo te vinden, is goed zelf te herstellen.

Natte voetje,s hahaha geloof me ik ben nog steeds aan het zoeken , denk nu dat het de airco is.

Tja .........

Die kachelweerstand is ALS je het weet zo te vinden, is goed zelf te herstellen.

Heb jij airco in je Fiesta dan?

Ik heb dat niet eens in mijn Ghia zitten... :o

Tja .........

Heb zelf geen airco nee, zit meer in de richting van de deurrubbers te denken.

Kachelweerstand ga ik wel vinden na wat verhelderend leeswerk in een ander topic.

(Edit)

Net ff naar de wasafdeling van het tankstation geweest, water komt via deurrubber naar binnen, is al zichtbaar een keer een noodreparatie aan gedaan, word dus gewoon een nieuw rubber, voor de nieuwsgierigen ?? , het rubber lekt terhoogte van het binnenverlichtingsschakelaartje.

Kachelweerstand inderdaad stuk, althans de thermische beveiliging er van, termische beveiliging overbrugd ( tijdelijk ) en het geheel eens even laten blazen, het eerste wat opvalt is dat er snel veel warmte ontwikkeling is door de keuze van het type weerstand i.c.m. te dunne bedrading, de meest gunstige stand is stand 3, hoe lager de stand des te meer warmte ontwikkeling, ik ga zeker proberen dit toerental gebeuren op een andere manier (elektronisch) te regelen, zal t.z.t. wel wat posten, eerst maar eens de elektronische toverdoos openen.

Kachelweerstand inderdaad stuk, althans de thermische beveiliging er van, termische beveiliging overbrugd ( tijdelijk ) en het geheel eens even laten blazen, het eerste wat opvalt is dat er snel veel warmte ontwikkeling is door de keuze van het type weerstand i.c.m. te dunne bedrading, de meest gunstige stand is stand 3, hoe lager de stand des te meer warmte ontwikkeling, ik ga zeker proberen dit toerental gebeuren op een andere manier (elektronisch) te regelen, zal t.z.t. wel wat posten, eerst maar eens de elektronische toverdoos openen.

Ja daar zat ik dus ook al gelijk aan te denken, is gewoon een bizarre oude barbaarse oplossing die ze daar gebruiken.

Een geregelde voeding zal beter zijn, en zuiniger en betrouwbaarder zonder meer.

Hea moet te realiseren zijn met een triac (dimmer) de schakelaar wordt dan een potmeter en voila de perfecte oplossing.

Die beveiliging heb ik dus ook gewoon overbrugd, gaat nergens over.