Jump to content
Fiestaclub.nl
Fiesta 1.6 RS

Mk7 Gordel Piep Uitzetten!

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Als je een Fiesta Mk7 heb kan je het gordel signaal dat vervelende piepje uitzetten...

Hoe:

Je moet de auto starten dan 9 keer het gordel knopje indrukken dan gaat op je dashboard 3X het wel bekende gordel lampje knipperen.

Om het weer te activeren doe je de zelfde procedure..

Succes..

of naar de sloop gaan en een losse gordel sluiting halen. . (gordels snijden ze meestal al door.. want die mogen niet 2e hands verkocht worden officieel)

Exact Jur, gewoon een gordelclip in het slot prikken! Werkt bij onze Volvo ook.

Exact Jur, gewoon een gordelclip in het slot prikken! Werkt bij onze Volvo ook.

Waarom zou je moeilijk doen om naar de sloop te rijden terwijl als je in de auto zit en je doet 1 keer die handeling ben je er van af.

Nee, da's natuurlijk het handigst :duim: . Maar niet bij alle auto's werkt 't zo makkelijk.

Je kunt ook zonder gordel volgas tegen een boom, of ander hard voorwerp naar keuze, aanrijden.

Gevolg 1: Je ziet sterretjes, en hoort sirenes, waardoor het piepje naar de achtergrond verplaatst, en je het niet meer hoort.

Gevolg 2: Je vliegt door de voorruit, en ligt 20 meter verder op het asfalt, of andere wegverharding naar keuze, waardoor je het piepje niet meer hoort.

Gevolg 3: Je hoort nooit meer iets.

Mensen, heel leuk allemaal, maar ik heb de gevolgen vaak genoeg aan moeten zien, doe dat ding gewoon om! Het is zo'n kleine moeite en kan zoveel leed besparen!

Ja tuurlijk moet je je gordel om doen.. maar als je je auto ergens anders moet neer zetten en je geeft een beetje gas en je komt boven de 10 +- km/h dan gaat dat ding heel vervelend piepen... En een auto hoeft mij niet met een piep signaal te vertellen dat ik mijn gordel om moet doen....

Ja tuurlijk moet je je gordel om doen.. maar als je je auto ergens anders moet neer zetten en je geeft een beetje gas en je komt boven de 10 +- km/h dan gaat dat ding heel vervelend piepen... En een auto hoeft mij niet met een piep signaal te vertellen dat ik mijn gordel om moet doen....

veiligheid boven alles ;) maar ben het met je eens ze zouden dat signaal ook naar vanaf 30 km kunnen brengen

Op de openbare weg moet je natuurlijk altijd een gordel dragen.

maar ik heb geen irritant piepje nodig die mij dat gaat vertellen...

ik heb zelf hersens genoeg om te bepalen of ik die gordel draag of niet...;)

Hoi,

Ik weet waar dat piepje voor dient!

Dan heb je je gordel niet om volgens mij :dikkelol:

Maar goed, je hebt er van die clips voor kun je kopen, en ik geloof dat je zelfs gewoon de stekker eruit kunt trekken.

of je steekt de passagiersgordel in de bestuurderskant :P

of je steekt de passagiersgordel in de bestuurderskant :P

maar dan zit je zelf niet in de gordels...

ik zal de post met de eventuele gevolgen maar niet herhalen ;)

On 5-6-2010 at 15:02, ..: Iloo :.. said:

ย 

veiligheid boven alles ;) maar ben het met je eens ze zouden dat signaal ook naar vanaf 30 km kunnen brengen

ย 

Of gewoon 240 euri's betalen iedere keer als oom/tante ๐Ÿ‘ฎ je staande houd, (notoire volhouders doen dat gewoon) omdat je vanaf 0,1km/uur wettelijk verplicht bent een gordel te dragen voor je eigen veiligheid en anderen! Stel je vliegt met 29,9km/uur door de voorruit omdat een andere wagen met 80/100/120km's jouw wagen ramt en komt mekaar tegen/belandend tegen de voorruit in de rammende ook chauffeurs gordelloze wagen ๐Ÿ™?ย 

3 hours ago, bickel said:

Of gewoon 240 euri's betalen iedere keer als oom/tante ๐Ÿ‘ฎ je staande houd, (notoire volhouders doen dat gewoon) omdat je vanaf 0,1km/uur wettelijk verplicht bent een gordel te dragen voor je eigen veiligheid en anderen! Stel je vliegt met 29,9km/uur door de voorruit omdat een andere wagen met 80/100/120km's jouw wagen ramt en komt mekaar tegen/belandend tegen de voorruit in de rammende ook chauffeurs gordelloze wagen ๐Ÿ™?ย 

goh,wat vlieg die tijd,bericht 10 jaar terug ,en toen al 240 euro ?????

Goch Willem dat is toch slimme opmerking ๐Ÿค”, het is nu 21-07-2020 ๐Ÿ˜ƒ. En die geen allert piep willen + x gordellozen rijden nog steeds rond waar oom/tante ๐Ÿ‘ฎ๐Ÿ‘ฉโ€โœˆ๏ธ nog steeds op moeten letten, met resultaat โ‚ฌ240,- ofzo iets?ย 

Willem nog iets, de pandemie ๐Ÿ˜ˆ neemt weer toe (maar dat weet/wist je al) door ons meer en meer zorgenlozer gedrag! (God, Ikke wordt der ZO moe van ๐Ÿ˜’, dat ikke moet inleveren ๐Ÿ˜ท). Maar, volhouders die gaan gewoon door met de ontkenning (รก โ‚ฌ390,-) , net als bij gordellozen dervan +_ โ‚ฌ240,-!ย 

Gog, wat heeft dat nu met een *feestje* te maken, dat snap ik niet?? ๐Ÿค”๐Ÿ˜ณ๐Ÿ˜Šย 

๐Ÿค” Soms worden er oude paarden van stal gehaald om herinneringen weer actueel te maken die van waarde kunnen zijn ๐Ÿ˜ณ, zodat men/massa niet in ๐Ÿ˜ด dreigt te vallen in de nieuwe tijdspan(demie)ne ๐Ÿค“.ย 

Edited by bickel

ร—