Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Rico

Schroeven Braken Af! :s

Recommended Posts

Hallo beste lezers,

van het weekend was ik met mijn ouders op vakantie naar frankrijk met 2 fiesta's een mk 6 en een mk 7.

Maar in dat weekend ging de mk 6 stuk,als ik het goed heb kwam de poelie los van de waterpomp los we hebben toen de poelie vergeleken met de poele van de mk 7 en kwamen er achter dat er bij de mk 6 3 schroeven van de 4 ontbraken. En de monteur kon ons vertellen door dat de poelie is los gekomen de schroeven zijn gebroken.

Dit kan toch niet zo maar gebeuren lijkt mijn zulke schroeven horen toch niet zomaar te breken?

We zijn naar 2 ford garage's geweest en allebij vertelde ze ons dat ze niets voor konden doen omdat de auto niet bij een ford voor onderhoud is geweest.Maar zo iets heeft toch niets met onderhoud te maken lijkt mij? Betekend dat ze bij iedere onderhouds beurd alle schroeven checken of ze nog goed zijn? lijkt mij beetje ongeloofwaardig.

maar tot nu toe kan hij nog niet gerepareerd worden omdat de auto nog steeds in Frankrijk staat te wachten voor transport naar Nederland.

ik hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen hier over of tips heeft waar we dit probleem eventueel ook zouden kunnen neer leggen?

mvg Rico

Dat ze breken komt niet zomaar, misschien bij het vervangen van de waterpomp niet juist vastgezet of verkeerd vastgezet.

Wat ze bedoelen dat je garantie hebt als jij daar jouwn grote en kleinen beurten laat doen.

Laat je het ergens anders doen dan vervalt die garantie

maar de waterpomp is nooit vervangen of een onderdeel daar van sinds wij die auto in ons bezit hebben. dan nog hoort het niet af te breken toch?

en omdat er niet bij een ford garage is gedaan en garantie vervalt snap ik nog wel maar ook de garantie van schroeven die in een motorblok zitten?

mvg Rico

p.s. bedankt voor je reactie

Het kan best door de vorige eigenaar zijn gebeurt. ik weet de historie helaas niet.

Het ligt heel krom bij dealers,als je auto niet in onderhoud is geweest bij de betreffende dealer doen ze er niks meer aan ( iig geen garantie )

Misschien dat andere leden hier meer ervaring mee hebben, aangezien ik zelf alles onderhoud

ik hoop het dat er andere lezers misschien ook wat weten hier over. maar het dus geen bekend probleem ofzo bij fiesta? Maar in iedergeval bedankt voor je toelichting.

mvg Rico

Ik vraag me af waar de auto in onderhoud is geweest?

Want als de auto bij een BOVAG garage is onderhouden, dan mag je toch verwachten dat de bouten van een poelie niet afbreken. Op zo'n moment kan een onderhoudsgeschiedenis dus erg handig zijn.

Ik vind de reactie van de Ford garage wel heel erg lijken op gezeur om verantwoordelijkheid te ontduiken, eigenlijk. Het zal te maken hebben met de garantiebepalingen, en als ze dat erbij zeggen is het logisch.

Maar het afbreken van schroeven bij de waterpomp... dat is toch een defect dat nooit zou moeten voorkomen. Ik probeer te bedenken waarom dat zou zijn gebeurt, en ik kom niet verder dan het moedwillig verzwakken van de bouten, of een productiefout.

Als de auto jonger is dan 5 jaar zou je nog een beroep kunnen doen op diverse bepalingen volgens de Nederlandse wetgeving.

Natuurlijk is het nu eerst zaak om de auto te repareren.

Productiefout lijkt mij sterk, 1 die afknapt ok, maar dan zitten er nog 3 op.

Dat is meer dan voldoende om alles keurig vast te houden

er zijn 3 bouten afgebroken niet 1tje.

weet iemand toevallig anders een telefoon nummer of e-mail adres zo dat we met onze klacht/probleem

ergens terecht kunnen?

mvg Rico

er zijn 3 bouten afgebroken niet 1tje.

weet iemand toevallig anders een telefoon nummer of e-mail adres zo dat we met onze klacht/probleem

ergens terecht kunnen?

mvg Rico

gezien het feit dat je een MK7 hebt (dus een nieuwe wagen neem ik aan) de ford dealer...

en je garantie?

of heb je de auto in onderhoud bij Beun de Haas...?

het gaat idd om de mk 6 en niet de mk 7. *staat in het verhaal aan het begin* de mk 7 doet het prima!!!!! (mijn autotje:P)

het is jammer dat het onderhouds boekje nog in de auto ligt en dat de auto nog in frankrijk staat anders konden we misschien kijken of er idd eens wat aan de waterpomp is gedaan of iets dergelijks.

mvg Rico

het gaat idd om de mk 6 en niet de mk 7. *staat in het verhaal aan het begin* de mk 7 doet het prima!!!!! (mijn autotje:P)

mvg Rico

excuus ik keek links bij je gegevens..

Denk toch dat de wagen niet goed nagekeken is na bijvoorbeeld het vervangen van de waterpomp.

Zal er op neer komen dat de waterpomp weer veravngen moet worden want ik neem aan dat deze bouten zijn afgebroken.

Al met al valt het dan allemaal wel mee.

Ik zou wel nagaan of er misschien een serie van de MK6 is geweest die dit probleem kende maar het lijkt mij sterk.

komt mij niet bekend voor deze klacht... denk toch echt dat de pomp ooit een keer vervangen is. Je kan ze dan in het begin niet goed vastzetten tot je helemaal klaar bent en de multiriem eromheen ligt. Dan is het goed aanhalen voldoende en wordt de poelie door de riem tegengehouden. Wij doen veel pompen en nog nooit gelukkig een terug gekomen. Ik denk dat de monteur de laatste stap is vergeten nadat hij de riem erop heeft gezet. Ze zitten dan gewoon handvast en na een tijd komt er 1 los de andere krijgen speling en de poelie gaat axiaal bewegen en breekt zo de overige bouten.

Sign in to follow this