Jump to content

Fiesta Mk6 Panther Black

Timoford
 Share

Recommended Posts

Zoals eerder beloofd bij het voorstel topic hier dan wat foto's van mijn fiesta mk6 uit 2003.

Het gaat om de 1.4 16v trend uitvoering in het panther black.

Zoals hij op de foto's staat heb ik m gekocht maar ik wil er graag een andere set velgen en banden onder zetten want de velgen die er nu onder zitten vind ik niet mooi. persoonlijk vind ik de focus rs velgen erg mooi maar ook de fiesta st velgen zijn mijn smaak wel en dan vooral de 17inch!! (iemand tips?)

De auto is al verlaagd door de vorige eigenaar met eibach veren van 30mm (geloof ik). En ook de dakspoiler zat er al op wat ik beschouw als pluspunten.

Verder wil ik binnenkort is gaan kijken voor een lederen armsteun tussen de voorstoelen in. Nou ben ik niet echt een goede doe-het-zelf"r maar ik las dat dit vrij eenvoudig te bevestigen is. (iemand ervaring hiermee?)

Op langere termijn zou ik het kunstof van de auto willen laten spuiten. Dit geeft mooie resultaten zag ik hier eerder op het forum bij andere leden. (iemand n goed adres in de buurt van rotterdam?)

post-4216-1272962731_thumb.jpg

post-4216-1272962739_thumb.jpg

post-4216-1272962746_thumb.jpg

Goede basis! 17 ST velgen zijn lastig te vinden maar kijk af en toe eens op e-bay, marktplaats en houde de sloopsite's in de gaten. Er word soms nog wel eens een ST afgeschreven.

• 1 month later...

Afgelopen week eindelijk de velgen gekocht die ik wilde -> de focus rs velgen 17inch

verder de knipperlichten vervangen voor helder witte ipv de oranje varianten.

Ook een armsteun geinstalleerd tussen de stoelen (rijd erg lekker)

Dingen die ik nog wil doen

- grille met chrome omranding plaatsen

- kunstof onderdelen in kleur laten spuiten

- sportfilter installeren

- audio upgraden

- ramen blinderen

Hier 2 foto's na de poetsbeurt.

Foto 1

Foto 2

Hoop dat jullie de foto's kunnen zien, snap niet helemaal hoe je de foto's in je bericht moet zetten -> m'n bijlage ruimte is al vol van de eerste 3 foto's... (ben geen pc nerd ;))

Afgelopen week eindelijk de velgen gekocht die ik wilde -> de focus rs velgen 17inch

verder de knipperlichten vervangen voor helder witte ipv de oranje varianten.

Ook een armsteun geinstalleerd tussen de stoelen (rijd erg lekker)

Dingen die ik nog wil doen

- grille met chrome omranding plaatsen

- kunstof onderdelen in kleur laten spuiten

- sportfilter installeren

- audio upgraden

- ramen blinderen

Hier 2 foto's na de poetsbeurt.

Foto 1

Foto 2

Hoop dat jullie de foto's kunnen zien, snap niet helemaal hoe je de foto's in je bericht moet zetten -> m'n bijlage ruimte is al vol van de eerste 3 foto's... (ben geen pc nerd ;))

ik kan ze niet openen...

• 1 month later...

VERVOLG: Ook van binnen wat aanpassingen gedaan...

img00171201007311312.th.jpg

Kunstlederen amsteun had ik al eerder ingebouwd maar nog geen foto's van

Rubberen pookhoes vervangen voor eentje van kunstleer

img00162201007281419.th.jpg

Kenwood dvd speler ingebouwd

img00172201007311313.th.jpg

En aangesloten op een fusion subwoofer

Spiegelkappen in de primer zijn binnen.. Nu nog even verdiepen in de stootlijsten want bij de dealer zijn ze erg prijzig maar ik hoor dat als je de huidige gebruikt om te spuiten dat het vaak geen mooi resultaat geeft met demonteren spuiten en weer monteren.

Verder twijfel ik nog erg over de grille, wel of niet embleemloos, wel of niet chromen afwerking...

Binnenkort maar eens kijken wat de opties zijn.

Nette auto, kan wel mooi resultaat geven hoor, maar die op de auto zitten moeten nog bewerkt worden, nieuwe bij de ford zitten in de primer, dat scheelt de spuiter wat werk dus jou ook weer wat geld.

ik heb zelf een mk 6,5 S heb hier voor ook een embleemloze grill liggen, staat erg mooi, ik persoonlijk zal een embleemloze grill kiezen omdat je best sportieve dingen doet, en chroom vind ik altijd zo VW Passat verzekeringsman lease bak staan, maar ieder zijn smaak natuurlijk.

Ruud

Nette auto, kan wel mooi resultaat geven hoor, maar die op de auto zitten moeten nog bewerkt worden, nieuwe bij de ford zitten in de primer, dat scheelt de spuiter wat werk dus jou ook weer wat geld.

ik heb zelf een mk 6,5 S heb hier voor ook een embleemloze grill liggen, staat erg mooi, ik persoonlijk zal een embleemloze grill kiezen omdat je best sportieve dingen doet, en chroom vind ik altijd zo VW Passat verzekeringsman lease bak staan, maar ieder zijn smaak natuurlijk.

Ruud

ja ik begreep alleen dat het met terugplakken dan lastig word omdat het nooit zo mooi vast blijft zitten als met de nieuwe strips uit de fabriek, ga binnenkort wel even langs de dealer om te prijs op te vragen...

Wil inderdaad toch maar voor een embleemloze grille gaan alleen weet ik dan nog niet precies welke.. heb er 3 op internet zien staan -> een gewone kunstof zwarte, een volledig chrome of eentje met black chrome.. heb het alleen nooit kunnen zien hoe het op de auto staat dus beetje lastig.

• 5 weeks later...

Update: Vlak voor mijn vakantie eindelijk langs de spuiter geweest, ben erg blij met het resultaat!

Stootstrips zijn vervangen voor de dikkere varianten en verder de handgrepen spiegelkappen en kofferklepstrip laten spuiten...

Even beetje sparen en dan kijken voor een mooie beschaafde blindering van A en B stijl.

En wil toch graag kijken of m'n fiesta wat sneller kan worden maar ben er nog niet uit hoe.

img00304201008281719.th.jpg

img00311201008281721.th.jpg

Zal je fiesta goed doen als je de achterruiten blindeerd.

Sneller maken kan op meerdere manieren.

chiptunen

uitlaatsysteem

nieuwe motor:)

turbo plaatsen

enz

Ja dat denk ik dus ook, maar wil niet te donker doen zodat de A en B stijl in elkaar overlopen zonder al te veel verschil. Gok dat dat het mooiste resultaat geeft.

ik zag dat je chrome grill wilt....ik wil de donkere....

ruilen????????

Bedankt voor het aanbod maar zie toch af van de chrome grille, ik laat het voorlopig even zo en anders over een tijdje een embleemloze zwarte.

• 3 months later...

Vorige week de laatste aanpassing laten doen die ik graag wilde.

Ramen tinten -> zowel voor als achter. Niet te donker want daar hou ik niet van maar een mooie subtiele tint.

En ongeveer 2 maanden geleden toch maar laten chippen en een K&N sportfilter laten installeren. Ondanks veel negatieve berichten over het uiteindelijk verschil toch maar geprobeerd en ik ben niet ontevreden. Nee het is niet heel erg veel sneller maar je voelt het zeker en het rijd nu gewoon prima -> zeker met het geluid van de filter erbij!

Ben nu eigenlijk wel door m'n "to do" list heen, misschien in de toekomst nog wat kleine dingetjes maar durf er zo wel in rond te rijden met een trots gevoel {shiny}

img00471201011281505.th.jpg

img00466201011281502.th.jpg

Hoe vinden jullie hem geworden??

Share

• Create New...